• “Ο κόσμος δεν μάς προσφέρθηκε από τους γονείς μας, μάς τον δάνεισαν τα παιδιά μας“

    Αφρικάνικη Παροιμία

  • Μαζί προχωράμε!

  • Ονειρευόμαστε:

    ...μια νεολαία δυναμική, τολμηρή και πεισματάρα, η οποία οραματίζεται, αναζητά και δεν σταματά ποτέ να διεκδικεί... μια πόλη φιλόξενη, ζωντανή, δημιουργική, που δίνει ευκαιρίες στους ανθρώπους της για εξέλιξη και ανάπτυξη, μια πόλη με χαρακτήρα, προοπτική και όραμα... μια κοινωνία πολυπολιτισμική, ελεύθερη, μια κοινωνία με ιδανικά, αξίες και ηθική... ανθρώπους ευτυχισμένους, χαρούμενους και αποφασιστικούς...με γνώση, λογική και συναισθήματα σε πλήρη αρμονία...
  • αντιδραστικότητα;

  • Θέλω (Jorge Bucay)

    Θέλω να με ακούς, χωρίς να με κρίνεις

    Θέλω τη γνώμη σου, χωρίς συμβουλές

    Θέλω να με εμπιστεύεσαι, χωρίς απαιτήσεις

    Θέλω τη βοήθειά σου, κι όχι ν΄αποφασίζεις για μένα

    Θέλω να με προσέχεις, χωρίς να με ακυρώνεις

    Θέλω να με κοιτάς, χωρίς να προβάλεις τον εαυτό σου σε μένα

    Θέλω να μ΄αγκαλιάζεις, χωρίς να με κάνεις να ασφυκτιώ

    Θέλω να μου δίνεις ζωντάνια, χωρίς να με σπρώχνεις

    Θέλω να με υποστηρίζεις, χωρίς να με φορτώνεσαι

    Θέλω να με προστατεύεις, χωρίς ψέματα

    Θέλω να πλησιάζεις χωρίς να εισβάλλεις

    Θέλω να ξέρεις τις πλευρές μου που πιο πολύ σε ενοχλούν. Να τις αποδέχεσαι και να μην προσπαθείς να τις αλλάξεις

    Θέλω να ξέρεις... πως σήμερα μπορείς να βασίζεσαι πάνω μου... xωρίς όρους

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΛΚΟΟΛ

  • ΟΧΙ ΣΤΗΝ internet ΕΞΑΡΤΗΣΗ

  • Ένα παιδί συμβουλεύει…

    Ένα παιδί δίνει 13 πολύτιμες συμβουλές στους γονείς του

    Ø Μη φοβάστε να είστε σταθεροί μαζί μου. Αυτό θα με κάνει να νιώθω περισσότερη σιγουριά.

    Ø Μη με παραχαϊδεύετε. Ξέρω πολύ καλά πως δεν πρέπει να μου δίνετε οτιδήποτε σας ζητώ. Σας δοκιμάζω μονάχα για να δω.

    Ø Μη με κάνετε να νιώθω μικρότερος απ΄ ότι είμαι. Αυτό με σπρώχνει να παριστάνω καμιά φορά το «σπουδαίο».

    Ø Μη μου κάνετε παρατηρήσεις μπροστά στον κόσμο, αν μπορείτε. Θα προσέξω περισσότερο αυτό που θα μου πείτε, αν μου μιλήσετε ήρεμα, μια στιγμή που θα είμαστε οι δυο μας.

    Ø Μη μου δημιουργείτε το συναίσθημα πως τα λάθη μου είναι αμαρτήματα. Μπερδεύονται έτσι μέσα μου όλες οι αξίες που έχω μάθει να αναγνωρίζω.

    Ø Μην πέφτετε σε αντιφάσεις. Με μπερδεύετε έτσι αφάνταστα και με κάνετε να χάνω την πίστη μου σε εσάς.

    Ø Μη με αγνοείτε, όταν σας κάνω ερωτήσεις, γιατί θα ανακαλύψετε πως θα αρχίσω να παίρνω τις πληροφορίες μου από άλλες πηγές.

    Ø Μην προσπαθείτε να με κάνετε να πιστέψω πως είστε τέλειοι ή αλάνθαστοι. Είναι μια δυσάρεστη έκπληξη για μένα, όταν ανακαλύπτω πως δεν είστε ούτε το ένα ούτε το άλλο.

    Ø Μη διανοηθείτε ποτέ πως θα πέσει η υπόληψή σας αν μου ζητήσετε συγγνώμη. Μια τίμια αναγνώριση του λάθους σας μου δημιουργεί πολύ θερμά αισθήματα απέναντί σας.

    Ø Μην ξεχνάτε πως μ΄ αρέσει να πειραματίζομαι. Χωρίς αυτό δεν μπορώ να ζήσω. Σας παρακαλώ παραδεχτείτε το.

    Ø Μην ξεχνάτε πόσο γρήγορα μεγαλώνω. Θα πρέπει να σας είναι δύσκολο να κρατήσετε το ίδιο βήμα με μένα, αλλά προσπαθήστε σας παρακαλώ.

    Ø Μην ξεχνάτε πως δεν θα μπορέσω να αναπτυχθώ χωρίς πολλή κατανόηση και αγάπη. Αυτό όμως δεν χρειάζεται να το πω, έτσι δεν είναι;

    Ø Μη μου λέτε ποτέ ψέματα!

  • Παιδί ή Ενήλικος;

  • Αυτοεκτίμηση, αυτή η… Άγνωστη!

    10 τρόποι για να βοηθήσετε το παιδί σας να εκτιμά τον εαυτό του.

    vΕπικοινωνήστε ανοιχτά με το παιδί σας.

    vΜάθετε να το ακούτε.

    vΣυμπεριλαμβάνε-τε το παιδί σας στις οικογενειακές συζητήσεις. Δείξτε του ότι εκτιμάτε τις απόψεις του.

    vΠροσπαθήστε να καταλάβετε την άποψη του παιδιού σας.

    vΔώστε στο παιδί σας ευθύνες κατάλληλες για την ηλικία του.

    vΒάλτε σταθερά όρια. Τα παιδιά θέλουν να ξέρουν τι περιμένουν οι άλλοι από αυτά.

    vΝα είστε γενναιόδωροι αλλά και ειλικρινείς όταν επαινείτε ή παροτρύνετε τα παιδιά.

    vΒοηθήστε το παιδί σας να θέσει στόχους και βοηθήστε το να τους πραγματοποιήσει.

    vΝα θυμάστε ότι η νίκη δεν είναι το παν. Το σημαντικό είναι η προσπάθεια.

    vΓίνετε θετικό πρότυπο. Αισθανθείτε περήφανος/η για τον εαυτό σας.

  • Μάς χρειάζονται!

  • «Αν ένα παιδί…» της Dorothy Law Nolte

    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική:
    Μαθαίνει να κατακρίνει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα:
    Μαθαίνει να καυγαδίζει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ειρωνεία:
    Μαθαίνει να είναι ντροπαλό
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ντροπή:
    Μαθαίνει να αισθάνεται ένοχο
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κατανόηση:
    Μαθαίνει να είναι υπομονετικό
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στον έπαινο:
    Μαθαίνει να εκτιμάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στη δικαιοσύνη:
    Μαθαίνει να είναι δίκαιο
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην αποδοχή:
    Μαθαίνει να αγαπάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ασφάλεια:
    Μαθαίνει να έχει πίστη στον εαυτό του και στους άλλους
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην επιδοκιμασία:
    Μαθαίνει να εκτιμάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην φιλία:
    Μαθαίνει να βρίσκει την αγάπη μέσα στον κόσμο
  • Όχι στις διακρίσεις!

  • “Πέτα μακριά το ραβδί σου!”

    Από το βιβλίο “Πέτα μακριά το ραβδί σου (Πειθαρχία χωρίς δάκρυα)” των Ρούντολφ Ντράικωρς & Περλ Κάσελ:

    “Το παιδί χρειάζεται ενθάρρυνση σαν το φυτό που χρειάζεται ήλιο και νερό”

    “Μπορούμε να αποδοκιμάζουμε τις πράξεις του παιδιού, χωρίς ν’ αποδοκιμάζουμε το ίδιο το παιδί”

    “Η ελευθερία βλασταίνει από το σπόρο της πειθαρχίας”

    “Μόνο σ’ ένα ήρεμο και συμφιλιωμένο περιβάλλον μπορεί το παιδί να αναπτύξει ελεύθερα την προσωπικότητά του και το δυναμικό του”

    “Η τιμωρία αφήνει να εννοηθεί οτι το παιδί από μόνο του δεν έχει αξία”

  • Νεολαία & Ευρώπη

    Νέα Γενιά σε Δράση Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων Eurodesk EVE
  • Στόχευε Ψηλά!

  • Εμείς οι Λίγοι

    Είμαστε εμείς οι ονειροπαρμένοι τρελλοί της γης

    με τη φλογισμένη καρδιά και τα έξαλλα μάτια

    Είμαστε οι αλύτρωτοι στοχαστές και οι τραγικοί ερωτευμένοι

    Χίλιοι ήλιοι κυλούνε μες στο αίμα μας

    κι ολούθε μας κυνηγά το όραμα του απείρου

    Η φόρμα δεν μπορεί να μας δαμάσει

    Εμείς ερωτευθήκαμε την ουσία του είναι μας

    και σ’ όλους μας τους έρωτες αυτήν αγαπούμε

    Είμαστε οι μεγάλοι ενθουσιασμένοι κι οι μεγάλοι αρνητές

    Κλείνουμε μέσα μας τον κόσμο όλο και δεν είμαστε τίποτα απ’αυτόν τον κόσμο

    Οι μέρες μας είναι μια πυρκαγιά κι οι νύχτες μας ένα πέλαγο

    Γύρω μας αντηχεί το γέλιο των ανθρώπων...

    (Γιώργος Μακρής)

  • Αφήστε να πετάξει!

  • Η επόμενη μέρα

    Επειδή κάθε δευτερόλεπτο μετράει

    πρέπει τώρα ν' αρχίσουμε να γράφουμε όλο και περισσότερα ποιήματα

    για να καθαρίσουμε το τοπίο από τον τρόμο, την απειλή και τον θάνατο

    πρέπει τώρα να εξορκίσουμε τους εφιάλτες που κρύβονται ακόμη μέσα στην ελευθερία

    έτοιμοι να μας πιουν όλο το αίμα

    κι επειδή όποιος σήμερα ξεχαστεί μέσα στον εαυτό του θα είναι αύριο λησμονιά και στάχτη

    πρέπει τώρα να μάθει τι θα πει εχθρός και αδικία

    διότι η πραγματικότητα δεν γίνεται κατανοητή χωρίς την κατανόηση της αθλιότητας και της απελπισίας

    κι επειδή κάθε δευτερόλεπτο μετράει πρέπει από τώρα να πάμε στο σχολείο της φαντασίας

    για να σώσουμε ξανά τα όνειρα.

    (Γιώργος Βέης)

  • Γίνε Αστέρι!

    Αν δεν μπορείς να είσαι πεύκο στην κορυφή του λόφου, χαμόδεντρο να γίνεις στην κοιλάδα, μα να γίνεις το πιο όμορφο χαμόδεντρο στου ρυακιού την όχθη. Γίνε θάμνος, αν δεν μπορείς δέντρο να είσαι.

    Κι αν δεν μπορείς να είσαι θάμνος, γίνε χλόη κι ομόρφαινε τις παρυφές του δρόμου. Αν δεν μπορείς να είσαι δρυς, γίνε μικρή φιλύρα αλλά η ομορφότερη κοντά στη λίμνη.

    Να γίνουμε όλοι καπετάνιοι δεν μπορούμε, χρειάζεται και πλήρωμα, έχει δουλειά για όλους, άφθονες δουλειές, μεγάλες και μικρές και πρέπει ο καθένας μας ό,τι μπορεί να κάνει.

    Αν δεν μπορείς να είσαι ο ήλιος, γίνε αστέρι, από το μέγεθος ούτε κερδίζεις ούτε χάνεις, να είσαι ο καλύτερος σ' αυτό που είσαι.

    (Douglas Malloch)

  • Αγαπάμε τα ζώα

  • Ένα παιδί μέσα μας

  • Η παιδική ηλικία είναι το βασίλειο της μεγάλης δικαιοσύνης και της βαθιάς αγάπης. Στα χέρια ενός παιδιού κανένα πράγμα δεν είναι σπουδαιότερο από κάποιο άλλο. Παίζει με μια χρυσή καρφίτσα ή με ένα λευκό λουλούδι. Δεν έχει φόβο της απώλειας.

    Για το παιδί ο κόσμος εξακολουθεί να είναι το όμορφο δοχείο μέσα στο οποίο δεν χάνεται τίποτα.

    Δεν αναγκάζει τα πράγματα να εγκατασταθούν κάπου. Τα αφήνει να διαβούν μέσα από τα χέρια του σαν αγέλη σκοτεινών νομάδων που περνούν κάτω από μιαν αψίδα θριάμβου. Για λίγο φωτίζονται μέσα στην αγάπη του και έπειτα σκοτεινιάζουν ξανά·

    ό,τι φωτίστηκε μέσα στην αγάπη του παραμένει εντός της σαν εικόνα που δεν πρόκειται να χαθεί.

    (Ράινερ Μαρία Ρίλκε)

  • Χωρίς διακρίσεις

  • Ευτυχείτε!

  • Μαθαίνεις

    Μετά από λίγο μαθαίνεις την ανεπαίσθητη διαφορά ανάμεσα στο να κρατάς το χέρι και να αλυσοδένεις μια ψυχή.

    Και μαθαίνεις πως αγάπη δε σημαίνει στηρίζομαι Και συντροφικότητα δε σημαίνει ασφάλεια

    Και αρχίζεις να μαθαίνεις πως τα φιλιά δεν είναι συμβόλαια Και τα δώρα δεν είναι υποσχέσεις

    Και αρχίζεις να δέχεσαι τις ήττες σου με το κεφάλι ψηλά και τα μάτια ορθάνοιχτα Με τη χάρη μιας γυναίκας και όχι με τη θλίψη ενός παιδιού

    Και μαθαίνεις να φτιάχνεις όλους τους δρόμους σου στο σήμερα, γιατί το έδαφος του αύριο είναι πολύ ανασφαλές για σχέδια…

    Και τα όνειρα πάντα βρίσκουν τον τρόπο να γκρεμίζονται στη μέση της διαδρομής

    Μετά από λίγο καιρό μαθαίνεις… Πως ακόμα κι η ζέστη του ήλιου μπορεί να σου κάνει κακό.

    Έτσι φτιάχνεις τον κήπο σου εσύ Αντί να περιμένεις κάποιον να σου φέρει λουλούδια

    Και μαθαίνεις ότι, αλήθεια, μπορείς να αντέξεις Και ότι, αλήθεια, έχεις δύναμη Και ότι, αλήθεια, αξίζεις

    Και μαθαίνεις… μαθαίνεις… με κάθε αντίο μαθαίνεις

    (Χόρχε Λουίς Μπόρχες)

  • Θυμούμαι μικρός κάθουμουν συχνά στο κατώφλι του σπιτιού μας, έλαμπε ο ήλιος, καίγουνταν ο αγέρας, σ' ένα μεγάλο σπίτι στη γειτονιά πατούσαν σταφύλια, μύριζε ο κόσμος μούστο, κι εγώ σφαλνούσα τα μάτια ευτυχισμένος, άπλωνα τις φούχτες και περίμενα, κι έρχουνταν ο Θεός, όσο ήμουν παιδί ποτέ δε με γέλασε, έρχουνταν, παιδί κι αυτός σαν και μένα, και μού 'βαζε στα χέρια τα παιχνιδάκια του τον ήλιο, το φεγγάρι, τον άνεμο. "Χάρισμά σου" μού 'λεγε "χάρισμά σου, παίξε μαζί τους, εγώ έχω κι άλλα." Άνοιγα τα μάτια, ο Θεός εξαφανίζουνταν μα απόμεναν στα χέρια μου τα παιχνιδάκια του.

    (Νίκος Καζαντζάκης, "Αναφορά στον Γκρέκο")

  • Ενώ εσύ μου φώναζες…

    Μου μάθαινες να σε φοβάμαι…

    Τραυμάτιζες την αυτοπεποίθηση μου…

    Μου μάθαινες ότι δεν είχα αξιοπρέπεια επειδή ήμουν μικρός…

    Μου μάθαινες να μην τολμάω, να μη δοκιμάζω, να μην προσπαθώ να ανακαλύπτω, να μην παίρνω πρωτοβουλίες, για να μη θυμώνεις…

    Με έκανες να νιώθω ασήμαντος και αδύναμος…

    Μου έδειχνες ότι δεν μπορούσα να σε εμπιστεύομαι…

    Μου μάθαινες ότι δεν μπορούσα να σου μιλήσω αν είχα κάποιο πρόβλημα ή κάποιος μου έκανε κακό, γιατί φοβόμουν πώς θα αντιδρούσες…

    Μου μάθαινες ότι όταν αγαπάμε κάποιον, έχουμε δικαίωμα να του φερόμαστε άσχημα…

    Η φωνή σου δεν με άφηνε να σκεφτώ τα λόγια σου…

    Ίδρωνα, η καρδιά μου χτυπούσε δυνατά, το στομάχι και τα αυτιά μου πονούσαν…

    Θύμωνα που δεν νοιαζόσουν για αυτά που ήθελα να σου πω…

    Αναρωτιόμουν που πήγε ο μπαμπάς μου…

    Mου μάθαινες να φωνάζω κι εγώ…

    Ήμουν μόνος μου…

    Σκεφτόμουν ότι δεν μ’ αγαπάς πια…

    Μου μάθαινες ότι επιτρέπεται να φέρομαι άσχημα σε κάποιον πιο αδύναμο από μένα…

    Μου μάθαινες πώς να φερθώ στα παιδιά μου όταν μεγαλώσω…

    Δεν φανταζόσουν τον αγώνα που πρέπει να δώσω τώρα που μεγάλωσα, για να μη γίνω σαν εσένα…   

  • Και τώρα είσαι

    και είμαι τώρα

    και είμαστε ένα μυστήριο

    που δε θα συμβεί ποτέ ξανά,

    ένα θαύμα που δεν έχει συμβεί

    ποτέ στο παρελθόν

    και λάμποντας αυτό το τώρα μας

    πρέπει να φτάσει στο τότε

    (E.E.Cummings)

iii.Έργο

Την καρδιά ν’ ακούς

Την καρδιά ν’ ακούς που γεμίζει τον κόσμο παιδιά κι άλλα

Φεγγάρια

Ν’ ακούς πάντα

…λέει ο Παπαδίτσας. Για να παραμένει ανοιχτός ο δίαυλος της επικοινωνίας με τις εσωτερικές μας ανάγκες, για να μπορούμε να ακούμε τη φωνή της καρδιάς καθαρά, για να λαμπυρίζει το τοπίο εντός μας, χρειαζόμαστε συχνά συμβουλευτική στήριξη. Μικροί – μεγάλοι. Για να παραμείνουμε όρθιοι. Και υγιείς. Διότι έλλειψη υγείας δε σημαίνει μόνο «πονάει το χέρι μου», αλλά, «πιέζεται η ψυχή μου».

Ακριβώς γι αυτό ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων στο Ηράκλειο στηρίζει τον έφηβο, την οικογένεια και το σχολείο με δράσεις όπως:

  • ατομικές συνεδρίες για γονείς και μαθητές στο χώρο του ΣΣΝ

  • ατομικές συνεδρίες για γονείς και μαθητές στα σχολεία

  • βιωματικά εργαστήρια στα σχολεία

  • παρουσιάσεις ψυχοπαιδαγωγικών θεμάτων

  • παρεμβάσεις σε σχολικά τμήματα που χρειάζονται στήριξη

  • εμψύχωση και συντονισμό βιωματικών ομάδων

  • επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς

  • σχολές γονέων

  • συμβουλευτική σε παιδαγωγικές συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων

  • διοργάνωση ανοιχτών εκδηλώσεων για τη κοινότητα

  • συνεργασία με το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης

  • συνεργασία με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Κρήτης

  • συνεργασία με διακεκριμένους επιστήμονες και φορείς της Ψυχικής Υγείας

  • συνεργασία με Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων

kokkino2

Οι παρεμβάσεις και οι δράσεις του ΣΣΝ Ν.Ηρακλείου

κατά το σχολικό έτος 2012-13: 

Παρεμβάσεις της Υπεύθυνης ΣΣΝ στα σχολεία: 

 

Σχολείο-Τάξη

Θέμα

Ημερομηνία
1 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Β4-Β5 «Η Ενδοσχολική Βία και η αντιμετώπισή της» 9-11-12(1η-2η διδ.ώρα)
2 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Γ1-Γ2 «Η Ενδοσχολική Βία και η αντιμετώπισή της» 9-11-12(3η-4η διδ.ώρα)
3 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Γ3-Γ4 «Η Ενδοσχολική Βία και η αντιμετώπισή της» 9-11-12(5η-6η διδ.ώρα)
4 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Β1-Β2 «Το φαινόμενο της Ενδοσχολικής Βίας» 22-11-12(3η-4η διδ.ώρα)
5 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Β3-Α5 «Το φαινόμενο της Ενδοσχολικής Βίας» 22-11-12(5η-6η διδ.ώρα)
6 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Α1-Α2 «Η αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας» 29-11-12(3η-4η διδ.ώρα)
7 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Α3-Α4 «Η αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας» 29-11-12(5η-6η διδ.ώρα)
8 Γυμνάσιο Καστελλίου, όλα τα τμήματα των τάξεων του Σχολείου «Μαθαίνω για την Ενδοσχολική Βία & Προστατεύω τον Εαυτό μου & το Σχολείο μου» 10-12-12(2η,3η,4η διδ.ώρα)
9 Γυμνάσιο Κρουσώνα, όλα τα τμήματα των τάξεων Β’ και Γ’ «Η ενδοσχολική βία, οι διαστάσεις και η αντιμετώπισή της» 11-12-12(1η, 2η διδ.ώρα)
10 Γυμνάσιο Κρουσώνα, όλα τα τμήματα της Α’ τάξης «Η ενδοσχολική βία, οι διαστάσεις και η αντιμετώπισή της» 11-12-12(3η, 4η διδ.ώρα)
11 2ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου, Α7 Βιωματικό εργαστήριο με θέμα «Στοχεύω στο Μέλλον: Αυτογνωσία, Λήψη απόφασης, Μετάβαση» 14-12-12(3η,4η,5η διδ.ώρα)
12 ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου, όλα τα τμήματα των τάξεων Β’ και Γ’ «Γνωρίζω για την ενδοσχολική βία, τις διαστάσεις, τις επιπτώσεις και την αντιμετώπισή της» 10-1-13(3η-4η διδ.ώρα)
13 ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου, όλα τα τμήματα της Α’ τάξης «Γνωρίζω για την ενδοσχολική βία, τις διαστάσεις, τις επιπτώσεις και την αντιμετώπισή της» 10-1-13(5η-6η διδ.ώρα)
14 2ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου, Β4 «Η ενδοσχολική βία και οι συνέπειές της: Τι μπορώ να κάνω» 11-1-13(5η-6η διδ.ώρα)
15 ΕΠΑΣ Ηρακλείου,Τάξεις Α’ & Β’-Σχεδιαστές εσωτ. χώρων Βιωματικό εργαστήριο με θέμα «Διαχείριση συγκρούσεων & βίαιων συμπεριφορών» 14-1-13(4η,5η,6η διδ.ώρα)
16 Γυμνάσιο Αρχανών , Β1 Η ενδυνάμωση της συνοχής του τμήματος & η διαχείριση των συγκρούσεων 25-1-13(2η διδ.ώρα)
17 Γυμνάσιο ΑρχανώνΓ1, Γ2, Γ3, Β2 «Ενδοσχολική Βία (bullying) ή εκφοβισμός: Μαθαίνω τι σημαίνει, αντιδρώ όταν συμβαίνει» 25-1-13(3η-4η διδ.ώρα)
18 Γυμνάσιο ΑρχανώνΑ1, Α2, Α3, Β3 «Ενδοσχολική Βία (bullying) ή εκφοβισμός: Μαθαίνω τι σημαίνει, αντιδρώ όταν συμβαίνει» 25-1-13(5η-6η διδ.ώρα)
19 13ο Γυμνάσιο ΗρακλείουΓ1,Γ4,Γ6 «Ενδοσχολική Βία (bullying) και σχολικός εκφοβισμός: Δε φοβάμαι, δε φοβίζω, αντιδρώ & γνωρίζω»  4-2-13(2η-3η διδ.ώρα)
20 13ο Γυμνάσιο ΗρακλείουΓ2, Γ3, Γ5 «Ενδοσχολική Βία (bullying) και σχολικός εκφοβισμός: Δε φοβάμαι, δε φοβίζω, αντιδρώ & γνωρίζω»  4-2-13(5η-6η διδ.ώρα)
21 2ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου,Α4

Η ενδοσχολική βία, οι συνέπειες, οι διαστάσεις και η  αντιμετώπιση του φαινομένου

7-2-13(2η-3η διδ.ώρα)
22 Γυμνάσιο Πύργου,όλες οι τάξεις

Ανάλυση του φαινομένου της σχολικής βίας & τρόποι διαχείρισης – πρόληψης και αντιμετώπισης – με τη συμμετοχή της σχολικής κοινότητας

14-2-13(3η-4η διδ.ώρα)
23 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Γ1, Γ3, Γ6

«Γνωρίζω για την ενδοσχολική βία, τις διαστάσεις, τις επιπτώσεις και την αντιμετώπισή της»

25-2-13(2η-3η διδ.ώρα)
24 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Γ2, Γ4, Γ5

«Γνωρίζω για την ενδοσχολική βία, τις διαστάσεις, τις επιπτώσεις και την αντιμετώπισή της»

25-2-13(4η-5η διδ.ώρα)
25 1ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Α1, Α2

«Μαθαίνω για την Ενδοσχολική Βία & Προστατεύω τον Εαυτό μου & το Σχολείο μου»

28-2-13(1η-2η διδ.ώρα)
26 3ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου,Α1, Α3, Α4

«Μαθαίνω, αντιδρώ, ενώνω δυνάμεις ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό»

5-3-13(2η-3η διδ.ώρα)
27 3ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου,Α2, Α5

«Μαθαίνω, αντιδρώ, ενώνω δυνάμεις ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό»

5-3-13(4η-5η διδ.ώρα)
28 7ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου,Β1 Τρίωρο βιωμ.εργαστήριο: «Δράσεις κατά της ενδοσχολικής βίας με τις τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος» 6-3-13(1η-2η-3η διδ.ώρα)
29 8ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Β4 Τρίωρο βιωμ. εργαστήριο: «Δράσεις κατά της ενδοσχολικής βίας με τις τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος» 6-3-13(4η-5η-6η διδ.ώρα)
30 13ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Β1 Τρίωρο βιωματικό εργαστήριο: «Τι ρόλο παίζω στην ενδοσχολική βία; Τι ξέρω και τι μπορώ να κάνω;» 8-3-13(1η-2η-3η διδ.ώρα)
31 5ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου,Α’ Τάξη-όλα τα τμήματα «Η ενδοσχολική βία, οι διαστάσεις του φαινομένου και η αντιμετώπισή του στο σχολικό και οικογενειακό πλαίσιο» 11-3-13(2η-3η διδ.ώρα)
32 5ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου,Β’ & Γ΄ Τάξη-όλα τα τμήματα «Η ενδοσχολική βία, οι διαστάσεις του φαινομένου και η αντιμετώπισή του στο σχολικό και οικογενειακό πλαίσιο» 11-3-13(4η-5η διδ.ώρα)
33 2ο ΣΕΚ Ηρακλείου,Γβ1, Βυ5 Δίωρο παρεμβατικό Βιωματικό Εργαστήριο: «Σχολικός Εκφοβισμός: Ποιός είναι ο δικός σου ρόλος;», στην Ημερίδα «Ενδοσχολική Βία: Ένα πρόβλημα του καιρού μας που πρέπει να αντιμετωπίσουμε» 14-3-13(5η-6η διδ.ώρα)
34 8ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου,Β1 Οι συνέπειες της σχολικής βίας & η διαχείριση του θυμού 19-3-13(4η ώρα)
35 ΕΠΑΣ Ηρακλείου,Βα1, Βκ2, Βφ & Αφ Τρίωρο παρεμβατικό Βιωματικό Εργαστήριο: «Ο θυμός και η διαχείρισή του σε περιπτώσεις βίας» 20-3-13(4η-5η-6η διδ.ώρα)
36 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,όλα τα τμήματα της Β΄ Τάξης «Απέναντι στη Βία βάζουμε τη Φιλία» 1-4-13(2η-3η διδ.ώρα)
37 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,όλα τα τμήματα της Α΄ Τάξης «Απέναντι στη Βία βάζουμε τη Φιλία» 1-4-13(5η-6η διδ.ώρα)
38 Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας,Α2 & όλα τα τμήματα της Γ΄ Τάξης «Η πρόληψη και η αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας στο δικό μας κοινωνικό περιβάλλον» 8-4-13(5η-6η διδ.ώρα)
39 5ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Α1, Α4, Α7, Β3, Β7 «Η ενδοσχολική βία και ο ρόλος των μαθητών στη πρόληψη και την αντιμετώπισή της» 9-4-13(5η-6η διδ.ώρα)
40 3ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Α7 «Η ενδοσχολική βία και ο ρόλος των μαθητών στη πρόληψη και την αντιμετώπισή της» 10-4-13(5η-6η διδ.ώρα)
41 Ειδικό Γυμνάσιο Ηρακλείου,όλες οι τάξεις «Αντιδρώ και προστατεύομαι στην ενδοσχολική βία, χτίζω σχέσεις φιλίας» 16-4-13(1η-2η διδ.ώρα)
42 Γυμνάσιο Χάρακα,όλες οι τάξεις Το θετικό κλίμα του σχολείου, η πρόληψη & αποφυγή της βίας & οι σχέσεις μεταξύ μας 17-4-13(5η-6η διδ.ώρα)
43 Γενικό Λύκειο Αρχανών,όλα τα τμήματα της Γ΄ Τάξης «Το άγχος των εξετάσεων: Πώς μπορώ να το διαχειριστώ» 26-4-13(2η-3η διδ.ώρα)
44 Γενικό Λύκειο Αρχανών,όλα τα τμήματα τάξεων Α’ & Β’ «Ενδοσχολική Βία: Μαθαίνω, Προλαμβάνω, Αντιμετωπίζω» 26-4-13(4η-5η διδ.ώρα)
45 4ο ΝηπιαγωγείοΝέας Αλικαρνασσού,

όλα τα τμήματα

Βιωματική Παρέμβαση με θέμα τη διαφορετικότητα, τον εκφοβισμό & την απομόνωση λόγω διακρίσεων βασισμένη στη μεθοδολογία  «Το δέντρο της Ζωής» 7-6-13(3η-4η-5η διδ.ώρα)
46 Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας  Ηρακλείου του Δ/θμιου Κύκλου Α’, Β’, Γ’ (ελληνόφωνα & αγγλόφωνα τμήματα) Βιωματική Παρέμβαση με θέμα«Η κατάχρηση, ο εθισμός και ο εκφοβισμός στο διαδίκτυο». 12-6-13(2η-3η διδ.ώρα)
47 Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας  Ηρακλείου του Δ/θμιου Κύκλου Δ’, Ε΄(ελληνόφωνο τμήμα) Βιωματική Παρέμβαση με θέμα«Η κατάχρηση, ο εθισμός και ο εκφοβισμός στο διαδίκτυο». 12-6-13(4η-5η διδ.ώρα)

Ομιλίες της Υπεύθυνης ΣΣΝ προς τους γονείς και το κοινό:

Φορέας

Θέμα

Ημερομ.

Σχολή Γονέων του Μορφωτικού Ιδρύματος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης Παρουσίαση Διάλεξης: «Γονείς & Παιδιά: Σχέση ζωής σε έναν κόσμο που αλλάζει»

5/11/12

Σχολή Γονέων του Μορφωτικού Ιδρύματος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης Παρουσίαση Διάλεξης: «Πρόληψη & Αντιμετώπιση του εκφοβισμού & της βίας στο σχολείο: Ο ρόλος των γονέων»

12/11/12

1o & 2o Δημοτικά Σχολεία Αρκαλοχωρίου, Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων των σχολείων Παρουσίαση Διάλεξης: «Ο ρόλος των γονέων στην πρόληψη & αντιμετώπιση του εκφοβισμού & της βίας στο σχολείο»

5/12/12

Γυμνάσιο Μαλίων, Γενικό Λύκειο Μαλίων, Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων των σχολείων Παρουσίαση Διάλεξης: «Ενδοπροσωπικές & Διαπροσωπικές Σχέσεις στον 21ο αιώνα»

1/2/13

Σχολικός Σύμβουλος Οικονομολόγων (Π.Τέντες) & Παράρτημα Ανατολικής Κρήτης της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπ/κών Β/θμιας Εκπ/σης Εισήγηση με θέμα «Αντιμετώπιση προβλημάτων ενδοσχολικής βίας στη διαχείριση σχολικής τάξης» στην Ημερίδα «Διαχείριση Σχολικής Τάξης, Διδακτική & Μαθητικές Συμπεριφορές στο Σχολείο»

6/2/13

7ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου Παρουσίαση Διάλεξης: «Σχέσεις γονέων & παιδιών στην εποχή της κρίσης»

7/2/13

2ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου Παρουσίαση Διάλεξης: «Οι σχέσεις των γονέων & των εφήβων στην εποχή της κρίσης»

8/2/13

8ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου Παρουσίαση Διάλεξης: «Η επικοινωνία στην οικογένεια την εποχή της κρίσης» 

8/2/13

Γυμνάσιο Κρουσώνα, Γενικό Λύκειο Κρουσώνα, Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων των σχολείων Παρουσίαση Διάλεξης: «Ενδοχολική Βία: Ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση του φαινομένου»

22/2/13

ΣΣΝ Ν. Ηρακλείου, Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων & Σχ. Σύμβουλος Πληροφορικής Εισήγηση για τις ψυχοκοινωνικές διαστάσεις της ενδοσχολικής βίας στην Εσπερίδα «Πρόσωπα και Προσωπεία της Ενδοσχολικής Βίας»

6/3/13

41ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου & Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του Σχολείου Παρουσίαση Διάλεξης: «Χωρίς εσένα: Οι απώλειες στη ζωή του παιδιού»

11/3/13

Γυμνάσιο Γέργερης Παρουσίαση Διάλεξης: «Πως μπορεί να βοηθήσει η οικογένεια στην παραβατική συμπεριφορά και στη βία στο σχολείο;»

13/3/13

2ο ΣΕΚ Ηρακλείου Εισήγηση: «Ενδοσχολική Βία: Αίτια, Επιπτώσεις, Αντιμετώπιση», στην Ημερίδα «Ενδοσχολική Βία: Ένα πρόβλημα του καιρού μας που πρέπει να αντιμετωπίσουμε»

14/3/13

2ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου Παρουσίαση διάλεξης: «Ενδοσχολική Βία: Ο ρόλος της Οικογένειας»

14/3/13

Γυμνάσιο Πύργου Παρουσίαση διάλεξης: «Η βία στην οικογένεια και στο σχολείο: Προλαμβάνω – Αποφεύγω»

22/3/13

4ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων, ΣΣΝ Ν. Ηρακλείου, Παιδαγωγικά Υπεύθυνη Σχ. Σύμβουλος Εισήγηση με θέμα  «Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμός: Γνωρίζω και Πράττω» στην Εσπερίδα «Σχολείο και Κοινωνία Μαζί ενάντια στην Ενδοοικογενειακή & Ενδοσχολική Βία»

22/3/13

Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ηρακλείου, Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του Πρότυπου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Ηρακλείου Εισήγηση με θέμα «Το άγχος στη ζωή των μαθητών και των γονέων ενόψει των εξετάσεων»  στην Εσπερίδα «Ζητήματα που απασχολούν τη μαθητική κοινότητα ενόψει των εξετάσεων»

27/3/13

7ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου, Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων Παρουσίαση διάλεξης: «Μπροστά στις Πανελλήνιες: Πώς να διαχειριστώ το άγχος μου» 

28/3/13

Γυμνάσιο Γαζίου, ΓΕΛ Γαζίου, Γραφείο Παιδείας Δήμου Μαλεβιζίου, Safeline Εισήγηση «Εθισμός στο Διαδίκτυο και Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός στους Εφήβους» στην Εσπερίδα «Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο-Μια υπόθεση όλων μας».

10/4/13

Πανεπιστήμιο Κρήτης,Τμήμα Κοινωνιολογίας

Εισήγηση με θέμα «Ο ρόλος του Κοινωνιολόγου στη Β/θμια Εκπ/ση» στην Ημερίδα: «Η πρακτική άσκηση των φοιτητών Κοινωνιολογίας»

16/4/13

ΣΣΝ. Ν. Ηρακλείου, Γυμνάσιο Ν.Αλικ/σού, Σύλλογος Καθηγητών Πληροφορικής Ανατολικής Κρήτης Εισήγηση με θέμα «Κατάχρηση & Εθισμός στο Διαδίκτυο» (& Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός) στην Εσπερίδα «Το Διαδίκτυο στη Ζωή μας: Δυνατότητες, Ασφαλή Χρήση, Κατάχρηση & Εθισμός».

18/5/13

Δίκτυο Παρέμβασης Γυναικών Κρήτης Παρουσίαση Διάλεξης: «Οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στο παιδί, στην οικογένεια»

12/6/13

Επιμορφωτικά Σεμινάρια που πραγματοποίησε ως Εισηγήτρια η Υπεύθυνη ΣΣΝ:

Φορέας

Θέμα

Ημερομ.

Εργαστήριο Τοπικής & Κοινοτικής Ανάπτυξης του  Τμήματος  Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Κρήτης, ΚΕΣΑΝ Ηρακλείου, Γ’ Δημοτικό Διαμέρισμα Δήμου Ηρακλείου, 26ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου Επιμορφωτικό Σεμινάριο από την Υπεύθυνη ΣΣΝ σε εκπαιδευτικούς του 26ου Δημοτικού Σχολείου για την πρόληψη  της κατανάλωσης αλκοόλ από ανηλίκους: αντισταθμιστικοί παράγοντες & παράγοντες πρόληψης

18/1/13

2ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου Δύο Επιμορφωτικά βιωματικά σεμινάρια 5 ωρών στους εκπ/κούς του σχολείου με θέμα «Δημιουργία Θετικού Κλίματος στην Τάξη και στο Σχολείο»

5/2/13

2ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου

Δύο Επιμορφωτικά βιωματικά σεμινάρια 5 ωρών στους εκπ/κούς του σχολείου με θέμα «Δημιουργία Θετικού Κλίματος στην Τάξη και στο Σχολείο»

5/2/13 & 19/2/13

Γυμνάσιο Γέργερης

Δύο Επιμορφωτικά βιωματικά σεμινάρια 5 ωρών στους εκπ/κούς του σχολείου με θέμα «Διαχείριση Σχολικής Τάξης και Δημιουργία Θετικού Κλίματος στο Σχολείο».

2/4/13

&

17/4/13

Γενικό Λύκειο Γαζίου, ΣΣΝ Ν. Ηρακλείου Βιωματικό Εργαστήριο «Βλέποντας τον κόσμο με διαφορετικά μάτια» στην Ημερίδα «Εμείς οι ίδιοι, οι διαφορετικοί»

2/4/13

ΕΛΜΕ Ηρακλείου

Βιωματική Δράση – Θεατρικό Παιχνίδι για τη Διαφορετικότητα & τη Βία ”Ο Άλλος είμαι Εγώ”  στο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ «Το Διαφορετικό μας εμπνέει»

21/6/13

 Οργάνωση και Συντονισμός Παρεμβατικού Προγράμματος ενάντια στην Ενδοσχολική Βία: 

Οργάνωση και Συντονισμός του Παρεμβατικού Προγράμματος ενάντια στην Ενδοσχολική Βία (Anti-Bullying) «ΟΧΙ στη ΒΙΑ! ΔΥΝΑΜΗ στη ΦΙΛΙΑ» από την Υπεύθυνη του ΣΣΝ Ν.Ηρακλείου σε συνεργασία με το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.Τις παρεμβάσεις οργάνωσε και συντόνισε η Υπεύθυνη του ΣΣΝ σε συνεργασία με τους Καθηγητές του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης Όλγα Θεμελή & Άκη Γιοβαζολιά.

Το Παρεμβατικό Πρόγραμμα περιελάμβανε 14 απογευματινά Επιμορφωτικά Σεμινάρια τα οποία στηρίχθηκαν στην επιστημονική βιβλιογραφία και σε σχετικά προγράμματα που εφαρμόζονται στο εξωτερικό. Κατά τα Επιμορφωτικά Σεμινάρια πραγματοποιήθηκαν:

α) πλήρης ενημέρωση για το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού,

β) βιωματική εκπ/ση με στόχο την κοινωνική &  συναισθηματική αγωγή των μαθητών – π.χ. διαχείριση συγκρούσεων & θυμού, ανάπτυξη στοιχείων ενσυναίσθησης, αποτελεσματικής επικοινωνίας &  αλληλεγγύης – (οι εκπ/κοί επιμορφώθηκαν σε βιωματικές δράσεις που στη συνέχεια εφάρμοζαν στα τμήματα που συμμετείχαν)γ) εκπ/ση στην τεχνική της διαμεσολάβησης όπου με τη βοήθεια εκπαιδευμένων μαθητών – ειρηνοποιών, επιλύονται δίχως εντάσεις οι συγκρούσεις και την οποία επίσης εφάρμοσαν οι εκπ/κοί.

Επιμορφώθηκαν για 40 ώρες (απογευματινές) 32 εκπ/κοί από 19 Γυμνάσια του Νομού (1ο, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο, 7ο, 8ο, 9ο, 10ο, 11ο, 12ο, 13ο, Ν.Αλικ/σού, Γέργερης, Αγ.Βαρβάρας, Γουβών, Καστελλίου, Μελεσών, Λ.Χερσονήσου, Καλλιτεχνικό, Ευρωπαϊκής Παιδείας) και εφάρμοσαν το Πρόγραμμα σε 33 Σχολικά Τμήματα.

Στο κάθε Σχολικό Τμήμα έγιναν 10 παρεμβάσεις από τους εκπ/κούς Σύνολο παρεμβάσεων στα σχολεία: 330. Συνολικά συμμετείχαν στο Πρόγραμμα 800 μαθητές.

19 /11/2012: 1η Εφαρμογή στην Τάξη: Ενημέρωση για το Πρόγραμμα και το φαινόμενο του Bullying – Εκπαίδευση των μαθητών να παίζουν έναν ενεργητικό ρόλο παρεμβαίνοντας στα περιστατικά εκφοβισμού

3 /12/2012: 2η Εφαρμογή στην Τάξη: Δεξιότητες Επικοινωνίας

10/12/2012: 3η Εφαρμογή στην Τάξη: Αναγνώριση, Έκφραση, Διαχείριση Συναισθημάτων

12 /12/2012: Συμπληρωματικό Σεμινάριο για απορίες

14/1/2013: 4η Εφαρμογή στην Τάξη: Σύνδεση Συναισθημάτων, Σκέψεων, Πράξεων & Εικόνας Εαυτού

28/1/2013: 5η Εφαρμογή στην Τάξη: Διαδικασία Επίλυσης Συγκρούσεων & Επιλογή Διαμεσολαβητών – Ειρηνοποιών Εκπαίδευση Ειρηνοποιών 1

11/2/2013: 6η Εφαρμογή στην Τάξη: Η Αξία της Διαφορετικότητας – Εκπαίδευση Ειρηνοποιών 2

25/2/2013: 7η Εφαρμογή στην Τάξη: Η Ενδοσχολική Βία & η προσέγγισή της με εργαλείο το Εκπαιδευτικό Δράμα – Εκπαίδευση Ειρηνοποιών 3

4/3/2013: 8η Εφαρμογή στην Τάξη: Αντιδράσεις σε Δύσκολες Καταστάσεις, Διαχείριση του Θυμού – Εκπαίδευση Ειρηνοποιών 4

18/3/2013: 9η Εφαρμογή στην Τάξη: Πίεση από τους Συνομηλίκους – Συνεργασία με Ειρηνοποιούς

1/4/2013: 10η Εφαρμογή στην Τάξη: Η Διαδρομή μου, η Αυτοαντίληψη & η Αυτοεκτίμησή μου – Συνεργασία με Ειρηνοποιούς

15/4/2013: Συνολική Αξιολόγηση της πορείας, Εντοπισμός  Θετικών στοιχείων & Δυσκολιών, Αναστοχασμός

22/4/2013: Οργάνωση της Τελικής Εκδήλωσης – Κατανομή Δράσεων

13/5/2013: Συντονισμός της Τελικής Εκδήλωσης-Συνάντηση με μαθητές που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα

Συντονισμός & Οργάνωση της Εκδήλωσης Παρουσίασης του Παρεμβατικού Προγράμματος ενάντια στην Ενδοσχολική Βία (Anti-Bullying) «ΟΧΙ στη ΒΙΑ! ΔΥΝΑΜΗ στη ΦΙΛΙΑ» από την Υπεύθυνη ΣΣΝ.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν & έκαναν εισηγήσεις οι Καθηγητές Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Κρήτης: 

Ηλίας Κουρκούτας, Αναπληρωτής Καθηγητής Ψυχολογίας & Ειδικής Αγωγής στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης

Όλγα Θεμελή, Επίκουρη Καθηγήτρια Εγκληματολογικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης

Σοφία Τριλίβα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κλινικής & Κοινοτικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης

Επίσης, συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί που επιμορφώθηκαν και πολλοί άλλοι συνάδελφοι, οι αρχές της πόλης και της εκπ/σης, κοινωνικοί φορείς, γονείς & μαθητές με πολλές δράσεις: αναπαράσταση της διαμεσολάβησης, θεατρικά και μουσικά δρώμενα, video που δημιούργησαν για το σχολικό εκφοβισμό, εικαστικές συνθέσεις, καλλιτεχνικές δημιουργίες, κολάζ, αφίσες, λογοτεχνικές παρεμβάσεις, κατασκευές,  πανό, μοίρασμα εμπειριών από την εφαρμογή του προγράμματος, σκέψεις και συναισθήματα από γονείς (ιδίως από τη σχολή γονέων που περιγράφεται παρακάτω), εκπ/κούς αλλά κυρίως από μαθητές.

 Στα πλαίσια του Παρεμβατικού Προγράμματος ενάντια στην Ενδοσχολική Βία (Anti-Bullying) «ΟΧΙ στη ΒΙΑ! ΔΥΝΑΜΗ στη ΦΙΛΙΑ» λειτούργησε Σχολή Γονέων για τους γονείς των μαθητών που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα με συντονίστρια την Υπεύθυνη ΣΣΝ.Τα θέματα που επεξεργάστηκε η Σχολή Γονέων στις πέντε δίωρες απογευματινές συναντήσεις της, ήταν:

23/1/13: Ο ρόλος της οικογένειας στην ενδοσχολική βία, Θετικό κλίμα στην οικογένεια

6/2/13: Επικοινωνία, Σχέσεις γονέων – παιδιών στην οικογένεια

13/2/13: Εφηβεία, Αναγνώριση & διαχείριση συναισθημάτων

20/2/13: Υπερπροστασία, Οριοθέτηση

27/2/13: Διαχείριση συγκρούσεων & θυμού, Αρμονική συνύπαρξη στο οικογενειακό πλαίσιο

 Δημιουργία Υλικού 10 Εφαρμογών στο οποίο επιμορφώθηκαν & το οποίο εφάρμοσαν στα τμήματα που έκαναν την παρέμβαση οι εκπ/κοί που συμμετείχαν στο Παρεμβατικό Πρόγραμμα του ΣΣΝ «ΟΧΙ στη ΒΙΑ! ΔΥΝΑΜΗ στη ΦΙΛΙΑ»
 Δημιουργία αφίσας, φυλλαδίου προγράμματος και Tshirt (μπλουζάκια) για την Εκδήλωση Παρουσίασης του Παρεμβατικού Προγράμματος ενάντια στην Ενδοσχολική Βία (Anti-Bullying) «ΟΧΙ στη ΒΙΑ! ΔΥΝΑΜΗ στη ΦΙΛΙΑ»

Άλλες δράσεις:

Δημιουργία επ/κού υλικού από την Υπεύθυνη ΣΣΝ και αποστολή του σε όλες τις σχολικές μονάδες της Δ/θμιας Εκπ/σης του Νομού Ηρακλείου την Πανελλήνια Ημέρα Ενάντια στη Σχολική Βία, 6-3-13:

1. Σχέδιο Μαθήματος «Εκπ/ση μαθητών να παίζουν ενεργητικό ρόλο παρεμβαίνοντας σε περιστατικά εκφοβισμού» 

2. Επιστημονικό άρθρο «Εφηβεία και Βία: Όψεις του σχολικού εκφοβισμού (bullying) και δυναμική της εκπαιδευτικής παρέμβασης» 

3. Ενημερωτικό Φυλλάδιο για την Ενδοσχολική Βία για τους μαθητές

4. Ενημερωτικό Φυλλάδιο για την Ενδοσχολική Βία για τους εκπαιδευτικούς

5. Κατάλογος ταινιών με άμεσες ή έμμεσες αναφορές στην Ενδοσχολική Βία

6. Κατάλογος διαδικτυακών τόπων που παραπέμπουν σε video για την Ενδοσχολική Βία

Συμμετοχή στη διεπιστημονική επιτροπή για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή του Προγράμματος «Αλκοόλ και Οδική Συμπεριφορά των Νέων ηλικίας 6-18 ετών» στην Περιοχή των Καμινίων σε συνεργασία με το Εργαστήριο Τοπικής & Κοινοτικής Ανάπτυξης του  Τμήματος  Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Κρήτης, το ΚΕΣΑΝ Ηρακλείου, το Γ’ Δημοτικό Διαμέρισμα του Δήμου Ηρακλείου (Δημοτικό Διαμέρισμα Καμινίων)Συναντήσεις: 23/10/12, 22/11/12, 12/12/12, 8/1/13, 11/4/13

Εισηγήσεις της Υπεύθυνης ΣΣΝ σε Επιστημονικά Συνέδρια με κριτές:

  • 8-10/11/2012: «»Αφηγήσεις δύο πατρίδων»: Δεσμοί Σχολείου και Οικογένειας μέσα από Διαπολιτισμικές Παρεμβάσεις». Προφορική Ανακοίνωση στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Η οικογένεια εκπαιδεύεται διά βίου», των Σχολών Γονέων του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης του Υπ. Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού. Αθήνα.
  • 11-14/4/2013: «Οι Φιλικές Σχέσεις μεταξύ μαθητών Γυμνασίου και η Δυναμική των Ποιοτικών Διαστάσεων της Φιλίας». Προφορική Ανακοίνωση στο Πανελλήνιο Συνέδριο «Παιδική Ηλικία: Κοινωνιολογικές, Πολιτισμικές, Ιστορικές και  Παιδαγωγικές Διαστάσεις», του Εργαστηρίου Κοινωνικών Επιστημών του Τομέα Ανθρωπιστικών Σπουδών του  Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπ/σης του Εθνικού και  Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Μαράσλειο, Αθήνα.
  • 22-26/5/2013: «Υποστηρίζοντας τα Παιδιά που Βιώνουν  Βία: Μια Εφαρμογή της Αφηγηματικής Μεθοδολογίας». Προφορική Ανακοίνωση στο Διεπιστημονικό Βιωματικό Συμπόσιο «Βίωμα & Ποιοτικές Ερευνητικές Προσεγγίσεις στη Ψυχολογία & την Εκπαίδευση: Επιστημονικά, Μεθοδολογικά Ζητήματα & Νέες Προοπτικές», Εργαστήριο Ψυχολογικής Έρευνας του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπ/σης της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Παν. Κρήτης, Ρέθυμνο.

Συμμετοχή της Υπεύθυνης ΣΣΝ σε Επιστημονικά Συνέδρια:

  • 6-8/12/2012: 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τον Έλεγχο του Καπνίσματος «Μαθαίνω να Μην καπνίζω», Υπ. Παιδείας & Θρησκ., Πολιτισμ. & Αθλητισμού
  • 15-16/2/1013: «Σχολείο, Οικογένεια, Κοινότητα. Πρόληψη και Ψυχοθεραπευτικές Παρεμβάσεις σε Παιδιά Σχολικής & Εφηβικής Ηλικίας». 
  • Πρόσθετη Συμμετοχή στο Βιωματικό Εργαστήριο (Workshop): “Πρόγραμμα Ανθεκτικότητας” που εφαρμόζεται στον σχ.εκφοβισμό, Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού & του Εφήβου (ΕΨΥΠΕ). Αθήνα. 

Συνεργασίες με τοπικούς και άλλους φορείς: 

1 Μορφωτικό  Ίδρυμα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης
2 Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας – Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Κρήτης, Εργαστήριο Τοπικής & Κοινοτικής Ανάπτυξης
3 Γ’ Δημοτικό Διαμέρισμα του Δήμου Ηρακλείου
4 Εργαστήριο Διαπολιτισμικής Αγωγής & Δράσης του  Τμήματος  Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Κρήτης
5 ΚΕΣΑΝ Ηρακλείου
6 ΚΕΔΔΥ Ηρακλείου
7 ΚΕΘΕΑ ΑΡΙΑΔΝΗ
8 Ένωση Οικονομολόγων Εκπ/κών Β/θμιας Εκπ/σης – Παράρτημα Ανατολικής Κρήτης
9 Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων Σχολείων 1ου & 2ου Δημ. Σχολείων Αρκαλοχωρίου, Γυμνασίου & Γενικού Λυκείου Μαλίων, 7ου Δημ.Σχολείου Ηρακλείου, 17ου Δημ. Σχολείου Ηρακλείου, 10ου Γυμνασίου Ηρακλείου, 6ου Γυμνασίου Ηρακλείου, 13ου Γυμνασίου Ηρακλείου, 5ου Γυμνασίου Ηρακλείου, 9ου Γυμνασίου Ηρακλείου, Γυμνασίου Πύργου, Γυμνασίου Γέργερης, 2ου ΓΕΛ Ηρακλείου, 7ου ΓΕΛ Ηρακλείου, 8ου ΓΕΛ Ηρακλείου,  Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου, 4ου Νηπιαγωγείου Νέας Αλικαρνασσού
10 Σχολικοί Σύμβουλοι
11 Αναπτυξιακή Ηρακλείου ΑΑΕ ΟΤΑ
12 Γραφείο Παιδείας Δήμου Μαλεβιζίου
13 Safeline Η Ελληνική Aνοικτή Γραμμή για το παράνομο περιεχόμενο στο Διαδίκτυο
14 Europe Direct – Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Ηρακλείου
15 Περιφέρεια Κρήτης
16 Γραφείο Παιδείας Δήμου Ηρακλείου
17 Κέντρο Παιδικής Μέριμνας Ηρακλείου
18 Εταιρεία Προστασίας Ανηλίκων Ηρακλείου
19 Συνήγορος του Παιδιού
20 Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού
21 Πανεπιστήμιο Κρήτης, Τμήμα Ιατρικής
22 Πανεπιστήμιο Κρήτης, Τμήμα Ψυχολογίας
23 Πανεπιστήμιο Κρήτης, Τμήμα Κοινωνιολογίας
24 ΕΛΜΕ Ηρακλείου
25 Δίκτυο Γυναικών Παρέμβασης Κρήτης
26 Κοινωνική Υπηρεσία Δήμου Πύργου
27 Κοινωνική Υπηρεσία Δήμου Ν. Καζαντζάκη
28 Προϊστάμενοι Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της Περιφερειακής Εκπ/σης Κρήτης

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: