Την καρδιά ν’ ακούς
Την καρδιά ν’ ακούς που γεμίζει τον κόσμο παιδιά κι άλλα
Φεγγάρια
Ν’ ακούς πάντα
…λέει ο Παπαδίτσας. Για να παραμένει ανοιχτός ο δίαυλος της επικοινωνίας με τις εσωτερικές μας ανάγκες, για να μπορούμε να ακούμε τη φωνή της καρδιάς καθαρά, για να λαμπυρίζει το τοπίο εντός μας, χρειαζόμαστε συχνά συμβουλευτική στήριξη. Μικροί – μεγάλοι. Για να παραμείνουμε όρθιοι. Και υγιείς. Διότι έλλειψη υγείας δε σημαίνει μόνο «πονάει το χέρι μου», αλλά, «πιέζεται η ψυχή μου».
Ακριβώς γι αυτό ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων στο Ηράκλειο για έξι χρόνια (2012-18) στήριξε τον έφηβο, την οικογένεια και το σχολείο με δράσεις όπως:
-
ατομικές συνεδρίες για γονείς και μαθητές στο χώρο του ΣΣΝ
-
ατομικές συνεδρίες για γονείς και μαθητές στα σχολεία
-
βιωματικά εργαστήρια στα σχολεία
-
παρουσιάσεις ψυχοπαιδαγωγικών θεμάτων
-
παρεμβάσεις σε σχολικά τμήματα που χρειάζονται στήριξη
-
εμψύχωση και συντονισμό βιωματικών ομάδων
-
επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς
-
σχολές γονέων
-
συμβουλευτική σε παιδαγωγικές συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων
-
διοργάνωση ανοιχτών εκδηλώσεων για τη κοινότητα
-
συνεργασία με το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης
-
συνεργασία με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Κρήτης
-
συνεργασία με διακεκριμένους επιστήμονες και φορείς της Ψυχικής Υγείας
-
συνεργασία με Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων
Υπενθυμίζουμε ότι ο Συμβουλευτικός Σταθμός Ν.Ηρακλείου δεν λειτουργεί πλέον, μετά από τη θεσμική κατάργησή του. Περισσότερα για το θέμα μπορείτε να διαβάστε εδώ.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε την ευχαριστήρια επιστολή που έστειλε η πρώην Υπεύθυνη του Σ.Σ.Ν. Ν. Ηρακλείου σε όλους/ες τους/τις Διευθυντές/τριες των Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν.Ηρακλείου.
☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼
Αγαπητοί/ές Συνάδελφοι.
Ολοκληρώνοντας μια διαδρομή σχεδόν έξι χρόνων στην υπηρεσία της ψυχοκοινωνικής στήριξης της σχολικής κοινότητας, με την καρδιά γεμάτη συναισθήματα πολλών αποχρώσεων, αισθάνομαι την ανάγκη να σας ευχαριστήσω όλους/ες μαζί και κάθε έναν, κάθε μία χωριστά, για την κοινή διαδρομή που παρέα πορευτήκαμε όλα αυτά τα χρόνια.
Ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων καταργείται ως δομή και ως εκ τούτου δε θα έχουμε τη δυνατότητα συνεργασίας και σύνδεσης μέσα από αυτόν το θεσμό. Σας ευχαριστώ από καρδιάς για τα όσα μοιραστήκαμε: για τα παιδιά & τους γονείς που με έγνοια περισσή παραπέμπατε για συνεδρίες συμβουλευτικής στήριξης είτε στο χώρο του ΣΣΝ είτε στα σχολεία, για τις αγωνίες και τους προβληματισμούς που μοιραστήκαμε στα γραφεία των Διευθυντών και στους Συλλόγους Διδασκόντων, για τα επιμορφωτικά σεμινάρια στα οποία με θέρμη συμμετείχατε, για τις σχολές γονέων που αγκαλιάσατε με φροντίδα γνήσια, για τις εκδηλώσεις του ΣΣΝ στις οποίες μας τιμήσατε με τρόπο ενθαρρυντικό και ουσιαστικά συμμετοχικό, για τις βιωματικές δράσεις μέσα στις σχολικές αίθουσες αλλά και για τις ομιλίες στα αμφιθέατρα όπου δώσατε ψυχή και ζεστασιά.
Ήταν χαρά και τιμή να μοιραστούμε τις ψυχικές μας εφεδρείες και να συμπορευτούμε με στόχο την ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας και των σχέσεων που αναπτύσσονται μεταξύ των μελών της.
Τις επόμενες μέρες, στην ιστοσελίδα του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Ηρακλείου [https://symvstathmos.wordpress.com/] θα μπορέσετε να ενημερωθείτε για το συνολικό έργο του ΣΣΝ κατά την εξαετία Οκτώβριος 2012-Ιούλιος 2018. Οι λεπτομερείς και διεξοδικοί απολογισμοί του έργου που κάθε χρόνο κατατίθεντο στο Υπουργείο Παιδείας, καθώς και τα Φύλλα Αξιολόγησης που με πρωτοβουλία του ΣΣΝ συμπληρώνατε τα προηγούμενα χρόνια, φαίνεται πως δεν αποτέλεσαν λόγο επαρκή ώστε οι ιθύνοντες να αξιολογήσουν τη χρησιμότητα του θεσμού και να την αξιοποιήσουν ανάλογα.
Λυπάμαι από καρδιάς και θλίβομαι για το ότι η Πολιτεία δεν κατάφερε χρόνια τώρα να αναγνωρίσει έμπρακτα τους εκπαιδευτικούς που διαθέτουν επιπρόσθετο πανεπιστημιακό τίτλο Ψυχολογίας αξιοποιώντας τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε εποχές κρίσης και λιτότητας, όπου η εμφάνιση και επιδείνωση των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων αποτελεί κοινό τόπο για την ελληνική πραγματικότητα και καθημερινό βίωμα για την σχολική κοινότητα.
Ελπίζω να μας δοθεί η δυνατότητα να διασταυρώσουμε τις πορείες μας σε άλλες κοινές διαδρομές χαράζοντας νέους στόχους, από άλλη ενδεχομένως θέση και με άλλη θεσμική ιδιότητα.
Προσβλέποντας σε ένα σχολείο με ανοιχτούς ορίζοντες και με ενισχυμένο τον ψυχοκοινωνικό του ρόλο, σε ένα σχολείο ανθεκτικό που θα προτάσσει την προστασία και τη στήριξη των παιδιών και των εφήβων, με άλλα λόγια σε ένα σχολείο «με λογισμό και μ’ όνειρο», σας εύχομαι κάθε καλό στην προσωπική σας πορεία, καλή δύναμη στις συλλογικές μας διαδρομές και, βέβαια, καλό καλοκαίρι, ανέμελο και φωτεινό όπως ένα παιδικό βλέμμα.
Ηράκλειο, 30 Ιουνίου 2018
Μαρία Παναγιωτάκη
♥ ♥ ♥
Σας ευχαριστούμε απότα βάθη της καρδιάς μας για τη στήριξη, την αγάπη και την εμπιστοσύνη σας όλα αυτά τα χρόνια!
♥ ♥ ♥
Ενδεικτικά, δείτε τις παρεμβάσεις και οι δράσεις του ΣΣΝ Ν.Ηρακλείου
κατά το σχολικό έτος 2012-13:
Παρεμβάσεις της Υπεύθυνης ΣΣΝ στα σχολεία:
|
Σχολείο-Τάξη |
Θέμα |
Ημερομηνία |
1 | 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Β4-Β5 | «Η Ενδοσχολική Βία και η αντιμετώπισή της» | 9-11-12(1η-2η διδ.ώρα) |
2 | 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Γ1-Γ2 | «Η Ενδοσχολική Βία και η αντιμετώπισή της» | 9-11-12(3η-4η διδ.ώρα) |
3 | 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Γ3-Γ4 | «Η Ενδοσχολική Βία και η αντιμετώπισή της» | 9-11-12(5η-6η διδ.ώρα) |
4 | 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Β1-Β2 | «Το φαινόμενο της Ενδοσχολικής Βίας» | 22-11-12(3η-4η διδ.ώρα) |
5 | 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Β3-Α5 | «Το φαινόμενο της Ενδοσχολικής Βίας» | 22-11-12(5η-6η διδ.ώρα) |
6 | 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Α1-Α2 | «Η αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας» | 29-11-12(3η-4η διδ.ώρα) |
7 | 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Α3-Α4 | «Η αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας» | 29-11-12(5η-6η διδ.ώρα) |
8 | Γυμνάσιο Καστελλίου, όλα τα τμήματα των τάξεων του Σχολείου | «Μαθαίνω για την Ενδοσχολική Βία & Προστατεύω τον Εαυτό μου & το Σχολείο μου» | 10-12-12(2η,3η,4η διδ.ώρα) |
9 | Γυμνάσιο Κρουσώνα, όλα τα τμήματα των τάξεων Β’ και Γ’ | «Η ενδοσχολική βία, οι διαστάσεις και η αντιμετώπισή της» | 11-12-12(1η, 2η διδ.ώρα) |
10 | Γυμνάσιο Κρουσώνα, όλα τα τμήματα της Α’ τάξης | «Η ενδοσχολική βία, οι διαστάσεις και η αντιμετώπισή της» | 11-12-12(3η, 4η διδ.ώρα) |
11 | 2ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου, Α7 | Βιωματικό εργαστήριο με θέμα «Στοχεύω στο Μέλλον: Αυτογνωσία, Λήψη απόφασης, Μετάβαση» | 14-12-12(3η,4η,5η διδ.ώρα) |
12 | ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου, όλα τα τμήματα των τάξεων Β’ και Γ’ | «Γνωρίζω για την ενδοσχολική βία, τις διαστάσεις, τις επιπτώσεις και την αντιμετώπισή της» | 10-1-13(3η-4η διδ.ώρα) |
13 | ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου, όλα τα τμήματα της Α’ τάξης | «Γνωρίζω για την ενδοσχολική βία, τις διαστάσεις, τις επιπτώσεις και την αντιμετώπισή της» | 10-1-13(5η-6η διδ.ώρα) |
14 | 2ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου, Β4 | «Η ενδοσχολική βία και οι συνέπειές της: Τι μπορώ να κάνω» | 11-1-13(5η-6η διδ.ώρα) |
15 | ΕΠΑΣ Ηρακλείου,Τάξεις Α’ & Β’-Σχεδιαστές εσωτ. χώρων | Βιωματικό εργαστήριο με θέμα «Διαχείριση συγκρούσεων & βίαιων συμπεριφορών» | 14-1-13(4η,5η,6η διδ.ώρα) |
16 | Γυμνάσιο Αρχανών , Β1 | Η ενδυνάμωση της συνοχής του τμήματος & η διαχείριση των συγκρούσεων | 25-1-13(2η διδ.ώρα) |
17 | Γυμνάσιο ΑρχανώνΓ1, Γ2, Γ3, Β2 | «Ενδοσχολική Βία (bullying) ή εκφοβισμός: Μαθαίνω τι σημαίνει, αντιδρώ όταν συμβαίνει» | 25-1-13(3η-4η διδ.ώρα) |
18 | Γυμνάσιο ΑρχανώνΑ1, Α2, Α3, Β3 | «Ενδοσχολική Βία (bullying) ή εκφοβισμός: Μαθαίνω τι σημαίνει, αντιδρώ όταν συμβαίνει» | 25-1-13(5η-6η διδ.ώρα) |
19 | 13ο Γυμνάσιο ΗρακλείουΓ1,Γ4,Γ6 | «Ενδοσχολική Βία (bullying) και σχολικός εκφοβισμός: Δε φοβάμαι, δε φοβίζω, αντιδρώ & γνωρίζω» | 4-2-13(2η-3η διδ.ώρα) |
20 | 13ο Γυμνάσιο ΗρακλείουΓ2, Γ3, Γ5 | «Ενδοσχολική Βία (bullying) και σχολικός εκφοβισμός: Δε φοβάμαι, δε φοβίζω, αντιδρώ & γνωρίζω» | 4-2-13(5η-6η διδ.ώρα) |
21 | 2ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου,Α4 |
Η ενδοσχολική βία, οι συνέπειες, οι διαστάσεις και η αντιμετώπιση του φαινομένου |
7-2-13(2η-3η διδ.ώρα) |
22 | Γυμνάσιο Πύργου,όλες οι τάξεις |
Ανάλυση του φαινομένου της σχολικής βίας & τρόποι διαχείρισης – πρόληψης και αντιμετώπισης – με τη συμμετοχή της σχολικής κοινότητας |
14-2-13(3η-4η διδ.ώρα) |
23 | 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Γ1, Γ3, Γ6 |
«Γνωρίζω για την ενδοσχολική βία, τις διαστάσεις, τις επιπτώσεις και την αντιμετώπισή της» |
25-2-13(2η-3η διδ.ώρα) |
24 | 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Γ2, Γ4, Γ5 |
«Γνωρίζω για την ενδοσχολική βία, τις διαστάσεις, τις επιπτώσεις και την αντιμετώπισή της» |
25-2-13(4η-5η διδ.ώρα) |
25 | 1ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Α1, Α2 |
«Μαθαίνω για την Ενδοσχολική Βία & Προστατεύω τον Εαυτό μου & το Σχολείο μου» |
28-2-13(1η-2η διδ.ώρα) |
26 | 3ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου,Α1, Α3, Α4 |
«Μαθαίνω, αντιδρώ, ενώνω δυνάμεις ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό» |
5-3-13(2η-3η διδ.ώρα) |
27 | 3ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου,Α2, Α5 |
«Μαθαίνω, αντιδρώ, ενώνω δυνάμεις ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό» |
5-3-13(4η-5η διδ.ώρα) |
28 | 7ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου,Β1 | Τρίωρο βιωμ.εργαστήριο: «Δράσεις κατά της ενδοσχολικής βίας με τις τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος» | 6-3-13(1η-2η-3η διδ.ώρα) |
29 | 8ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Β4 | Τρίωρο βιωμ. εργαστήριο: «Δράσεις κατά της ενδοσχολικής βίας με τις τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος» | 6-3-13(4η-5η-6η διδ.ώρα) |
30 | 13ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Β1 | Τρίωρο βιωματικό εργαστήριο: «Τι ρόλο παίζω στην ενδοσχολική βία; Τι ξέρω και τι μπορώ να κάνω;» | 8-3-13(1η-2η-3η διδ.ώρα) |
31 | 5ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου,Α’ Τάξη-όλα τα τμήματα | «Η ενδοσχολική βία, οι διαστάσεις του φαινομένου και η αντιμετώπισή του στο σχολικό και οικογενειακό πλαίσιο» | 11-3-13(2η-3η διδ.ώρα) |
32 | 5ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου,Β’ & Γ΄ Τάξη-όλα τα τμήματα | «Η ενδοσχολική βία, οι διαστάσεις του φαινομένου και η αντιμετώπισή του στο σχολικό και οικογενειακό πλαίσιο» | 11-3-13(4η-5η διδ.ώρα) |
33 | 2ο ΣΕΚ Ηρακλείου,Γβ1, Βυ5 | Δίωρο παρεμβατικό Βιωματικό Εργαστήριο: «Σχολικός Εκφοβισμός: Ποιός είναι ο δικός σου ρόλος;», στην Ημερίδα «Ενδοσχολική Βία: Ένα πρόβλημα του καιρού μας που πρέπει να αντιμετωπίσουμε» | 14-3-13(5η-6η διδ.ώρα) |
34 | 8ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου,Β1 | Οι συνέπειες της σχολικής βίας & η διαχείριση του θυμού | 19-3-13(4η ώρα) |
35 | ΕΠΑΣ Ηρακλείου,Βα1, Βκ2, Βφ & Αφ | Τρίωρο παρεμβατικό Βιωματικό Εργαστήριο: «Ο θυμός και η διαχείρισή του σε περιπτώσεις βίας» | 20-3-13(4η-5η-6η διδ.ώρα) |
36 | 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,όλα τα τμήματα της Β΄ Τάξης | «Απέναντι στη Βία βάζουμε τη Φιλία» | 1-4-13(2η-3η διδ.ώρα) |
37 | 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,όλα τα τμήματα της Α΄ Τάξης | «Απέναντι στη Βία βάζουμε τη Φιλία» | 1-4-13(5η-6η διδ.ώρα) |
38 | Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας,Α2 & όλα τα τμήματα της Γ΄ Τάξης | «Η πρόληψη και η αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας στο δικό μας κοινωνικό περιβάλλον» | 8-4-13(5η-6η διδ.ώρα) |
39 | 5ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Α1, Α4, Α7, Β3, Β7 | «Η ενδοσχολική βία και ο ρόλος των μαθητών στη πρόληψη και την αντιμετώπισή της» | 9-4-13(5η-6η διδ.ώρα) |
40 | 3ο Γυμνάσιο Ηρακλείου,Α7 | «Η ενδοσχολική βία και ο ρόλος των μαθητών στη πρόληψη και την αντιμετώπισή της» | 10-4-13(5η-6η διδ.ώρα) |
41 | Ειδικό Γυμνάσιο Ηρακλείου,όλες οι τάξεις | «Αντιδρώ και προστατεύομαι στην ενδοσχολική βία, χτίζω σχέσεις φιλίας» | 16-4-13(1η-2η διδ.ώρα) |
42 | Γυμνάσιο Χάρακα,όλες οι τάξεις | Το θετικό κλίμα του σχολείου, η πρόληψη & αποφυγή της βίας & οι σχέσεις μεταξύ μας | 17-4-13(5η-6η διδ.ώρα) |
43 | Γενικό Λύκειο Αρχανών,όλα τα τμήματα της Γ΄ Τάξης | «Το άγχος των εξετάσεων: Πώς μπορώ να το διαχειριστώ» | 26-4-13(2η-3η διδ.ώρα) |
44 | Γενικό Λύκειο Αρχανών,όλα τα τμήματα τάξεων Α’ & Β’ | «Ενδοσχολική Βία: Μαθαίνω, Προλαμβάνω, Αντιμετωπίζω» | 26-4-13(4η-5η διδ.ώρα) |
45 | 4ο ΝηπιαγωγείοΝέας Αλικαρνασσού,
όλα τα τμήματα |
Βιωματική Παρέμβαση με θέμα τη διαφορετικότητα, τον εκφοβισμό & την απομόνωση λόγω διακρίσεων βασισμένη στη μεθοδολογία «Το δέντρο της Ζωής» | 7-6-13(3η-4η-5η διδ.ώρα) |
46 | Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας Ηρακλείου του Δ/θμιου Κύκλου Α’, Β’, Γ’ (ελληνόφωνα & αγγλόφωνα τμήματα) | Βιωματική Παρέμβαση με θέμα«Η κατάχρηση, ο εθισμός και ο εκφοβισμός στο διαδίκτυο». | 12-6-13(2η-3η διδ.ώρα) |
47 | Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας Ηρακλείου του Δ/θμιου Κύκλου Δ’, Ε΄(ελληνόφωνο τμήμα) | Βιωματική Παρέμβαση με θέμα«Η κατάχρηση, ο εθισμός και ο εκφοβισμός στο διαδίκτυο». | 12-6-13(4η-5η διδ.ώρα) |
Ομιλίες της Υπεύθυνης ΣΣΝ προς τους γονείς και το κοινό:
Φορέας |
Θέμα |
Ημερομ. |
Σχολή Γονέων του Μορφωτικού Ιδρύματος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης | Παρουσίαση Διάλεξης: «Γονείς & Παιδιά: Σχέση ζωής σε έναν κόσμο που αλλάζει» |
5/11/12 |
Σχολή Γονέων του Μορφωτικού Ιδρύματος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης | Παρουσίαση Διάλεξης: «Πρόληψη & Αντιμετώπιση του εκφοβισμού & της βίας στο σχολείο: Ο ρόλος των γονέων» |
12/11/12 |
1o & 2o Δημοτικά Σχολεία Αρκαλοχωρίου, Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων των σχολείων | Παρουσίαση Διάλεξης: «Ο ρόλος των γονέων στην πρόληψη & αντιμετώπιση του εκφοβισμού & της βίας στο σχολείο» |
5/12/12 |
Γυμνάσιο Μαλίων, Γενικό Λύκειο Μαλίων, Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων των σχολείων | Παρουσίαση Διάλεξης: «Ενδοπροσωπικές & Διαπροσωπικές Σχέσεις στον 21ο αιώνα» |
1/2/13 |
Σχολικός Σύμβουλος Οικονομολόγων (Π.Τέντες) & Παράρτημα Ανατολικής Κρήτης της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπ/κών Β/θμιας Εκπ/σης | Εισήγηση με θέμα «Αντιμετώπιση προβλημάτων ενδοσχολικής βίας στη διαχείριση σχολικής τάξης» στην Ημερίδα «Διαχείριση Σχολικής Τάξης, Διδακτική & Μαθητικές Συμπεριφορές στο Σχολείο» |
6/2/13 |
7ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου | Παρουσίαση Διάλεξης: «Σχέσεις γονέων & παιδιών στην εποχή της κρίσης» |
7/2/13 |
2ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου | Παρουσίαση Διάλεξης: «Οι σχέσεις των γονέων & των εφήβων στην εποχή της κρίσης» |
8/2/13 |
8ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου | Παρουσίαση Διάλεξης: «Η επικοινωνία στην οικογένεια την εποχή της κρίσης» |
8/2/13 |
Γυμνάσιο Κρουσώνα, Γενικό Λύκειο Κρουσώνα, Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων των σχολείων | Παρουσίαση Διάλεξης: «Ενδοχολική Βία: Ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση του φαινομένου» |
22/2/13 |
ΣΣΝ Ν. Ηρακλείου, Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων & Σχ. Σύμβουλος Πληροφορικής | Εισήγηση για τις ψυχοκοινωνικές διαστάσεις της ενδοσχολικής βίας στην Εσπερίδα «Πρόσωπα και Προσωπεία της Ενδοσχολικής Βίας» |
6/3/13 |
41ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου & Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του Σχολείου | Παρουσίαση Διάλεξης: «Χωρίς εσένα: Οι απώλειες στη ζωή του παιδιού» |
11/3/13 |
Γυμνάσιο Γέργερης | Παρουσίαση Διάλεξης: «Πως μπορεί να βοηθήσει η οικογένεια στην παραβατική συμπεριφορά και στη βία στο σχολείο;» |
13/3/13 |
2ο ΣΕΚ Ηρακλείου | Εισήγηση: «Ενδοσχολική Βία: Αίτια, Επιπτώσεις, Αντιμετώπιση», στην Ημερίδα «Ενδοσχολική Βία: Ένα πρόβλημα του καιρού μας που πρέπει να αντιμετωπίσουμε» |
14/3/13 |
2ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου | Παρουσίαση διάλεξης: «Ενδοσχολική Βία: Ο ρόλος της Οικογένειας» |
14/3/13 |
Γυμνάσιο Πύργου | Παρουσίαση διάλεξης: «Η βία στην οικογένεια και στο σχολείο: Προλαμβάνω – Αποφεύγω» |
22/3/13 |
4ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων, ΣΣΝ Ν. Ηρακλείου, Παιδαγωγικά Υπεύθυνη Σχ. Σύμβουλος | Εισήγηση με θέμα «Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμός: Γνωρίζω και Πράττω» στην Εσπερίδα «Σχολείο και Κοινωνία Μαζί ενάντια στην Ενδοοικογενειακή & Ενδοσχολική Βία» |
22/3/13 |
Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ηρακλείου, Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του Πρότυπου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Ηρακλείου | Εισήγηση με θέμα «Το άγχος στη ζωή των μαθητών και των γονέων ενόψει των εξετάσεων» στην Εσπερίδα «Ζητήματα που απασχολούν τη μαθητική κοινότητα ενόψει των εξετάσεων» |
27/3/13 |
7ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου, Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων | Παρουσίαση διάλεξης: «Μπροστά στις Πανελλήνιες: Πώς να διαχειριστώ το άγχος μου» |
28/3/13 |
Γυμνάσιο Γαζίου, ΓΕΛ Γαζίου, Γραφείο Παιδείας Δήμου Μαλεβιζίου, Safeline | Εισήγηση «Εθισμός στο Διαδίκτυο και Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός στους Εφήβους» στην Εσπερίδα «Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο-Μια υπόθεση όλων μας». |
10/4/13 |
Πανεπιστήμιο Κρήτης,Τμήμα Κοινωνιολογίας |
Εισήγηση με θέμα «Ο ρόλος του Κοινωνιολόγου στη Β/θμια Εκπ/ση» στην Ημερίδα: «Η πρακτική άσκηση των φοιτητών Κοινωνιολογίας» |
16/4/13 |
ΣΣΝ. Ν. Ηρακλείου, Γυμνάσιο Ν.Αλικ/σού, Σύλλογος Καθηγητών Πληροφορικής Ανατολικής Κρήτης | Εισήγηση με θέμα «Κατάχρηση & Εθισμός στο Διαδίκτυο» (& Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός) στην Εσπερίδα «Το Διαδίκτυο στη Ζωή μας: Δυνατότητες, Ασφαλή Χρήση, Κατάχρηση & Εθισμός». |
18/5/13 |
Δίκτυο Παρέμβασης Γυναικών Κρήτης | Παρουσίαση Διάλεξης: «Οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στο παιδί, στην οικογένεια» |
12/6/13 |
Επιμορφωτικά Σεμινάρια που πραγματοποίησε ως Εισηγήτρια η Υπεύθυνη ΣΣΝ:
Φορέας |
Θέμα |
Ημερομ. |
Εργαστήριο Τοπικής & Κοινοτικής Ανάπτυξης του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Κρήτης, ΚΕΣΑΝ Ηρακλείου, Γ’ Δημοτικό Διαμέρισμα Δήμου Ηρακλείου, 26ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου | Επιμορφωτικό Σεμινάριο από την Υπεύθυνη ΣΣΝ σε εκπαιδευτικούς του 26ου Δημοτικού Σχολείου για την πρόληψη της κατανάλωσης αλκοόλ από ανηλίκους: αντισταθμιστικοί παράγοντες & παράγοντες πρόληψης |
18/1/13 |
2ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου | Δύο Επιμορφωτικά βιωματικά σεμινάρια 5 ωρών στους εκπ/κούς του σχολείου με θέμα «Δημιουργία Θετικού Κλίματος στην Τάξη και στο Σχολείο» |
5/2/13 |
2ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου |
Δύο Επιμορφωτικά βιωματικά σεμινάρια 5 ωρών στους εκπ/κούς του σχολείου με θέμα «Δημιουργία Θετικού Κλίματος στην Τάξη και στο Σχολείο» |
5/2/13 & 19/2/13 |
Γυμνάσιο Γέργερης |
Δύο Επιμορφωτικά βιωματικά σεμινάρια 5 ωρών στους εκπ/κούς του σχολείου με θέμα «Διαχείριση Σχολικής Τάξης και Δημιουργία Θετικού Κλίματος στο Σχολείο». |
2/4/13 & 17/4/13 |
Γενικό Λύκειο Γαζίου, ΣΣΝ Ν. Ηρακλείου | Βιωματικό Εργαστήριο «Βλέποντας τον κόσμο με διαφορετικά μάτια» στην Ημερίδα «Εμείς οι ίδιοι, οι διαφορετικοί» |
2/4/13 |
ΕΛΜΕ Ηρακλείου |
Βιωματική Δράση – Θεατρικό Παιχνίδι για τη Διαφορετικότητα & τη Βία ”Ο Άλλος είμαι Εγώ” στο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ «Το Διαφορετικό μας εμπνέει» |
21/6/13 |
Οργάνωση και Συντονισμός Παρεμβατικού Προγράμματος ενάντια στην Ενδοσχολική Βία:
Οργάνωση και Συντονισμός του Παρεμβατικού Προγράμματος ενάντια στην Ενδοσχολική Βία (Anti-Bullying) «ΟΧΙ στη ΒΙΑ! ΔΥΝΑΜΗ στη ΦΙΛΙΑ» από την Υπεύθυνη του ΣΣΝ Ν.Ηρακλείου σε συνεργασία με το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.Τις παρεμβάσεις οργάνωσε και συντόνισε η Υπεύθυνη του ΣΣΝ σε συνεργασία με τους Καθηγητές του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης Όλγα Θεμελή & Άκη Γιοβαζολιά.
Το Παρεμβατικό Πρόγραμμα περιελάμβανε 14 απογευματινά Επιμορφωτικά Σεμινάρια τα οποία στηρίχθηκαν στην επιστημονική βιβλιογραφία και σε σχετικά προγράμματα που εφαρμόζονται στο εξωτερικό. Κατά τα Επιμορφωτικά Σεμινάρια πραγματοποιήθηκαν: α) πλήρης ενημέρωση για το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, β) βιωματική εκπ/ση με στόχο την κοινωνική & συναισθηματική αγωγή των μαθητών – π.χ. διαχείριση συγκρούσεων & θυμού, ανάπτυξη στοιχείων ενσυναίσθησης, αποτελεσματικής επικοινωνίας & αλληλεγγύης – (οι εκπ/κοί επιμορφώθηκαν σε βιωματικές δράσεις που στη συνέχεια εφάρμοζαν στα τμήματα που συμμετείχαν)γ) εκπ/ση στην τεχνική της διαμεσολάβησης όπου με τη βοήθεια εκπαιδευμένων μαθητών – ειρηνοποιών, επιλύονται δίχως εντάσεις οι συγκρούσεις και την οποία επίσης εφάρμοσαν οι εκπ/κοί. Επιμορφώθηκαν για 40 ώρες (απογευματινές) 32 εκπ/κοί από 19 Γυμνάσια του Νομού (1ο, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο, 7ο, 8ο, 9ο, 10ο, 11ο, 12ο, 13ο, Ν.Αλικ/σού, Γέργερης, Αγ.Βαρβάρας, Γουβών, Καστελλίου, Μελεσών, Λ.Χερσονήσου, Καλλιτεχνικό, Ευρωπαϊκής Παιδείας) και εφάρμοσαν το Πρόγραμμα σε 33 Σχολικά Τμήματα. Στο κάθε Σχολικό Τμήμα έγιναν 10 παρεμβάσεις από τους εκπ/κούς Σύνολο παρεμβάσεων στα σχολεία: 330. Συνολικά συμμετείχαν στο Πρόγραμμα 800 μαθητές. 19 /11/2012: 1η Εφαρμογή στην Τάξη: Ενημέρωση για το Πρόγραμμα και το φαινόμενο του Bullying – Εκπαίδευση των μαθητών να παίζουν έναν ενεργητικό ρόλο παρεμβαίνοντας στα περιστατικά εκφοβισμού 3 /12/2012: 2η Εφαρμογή στην Τάξη: Δεξιότητες Επικοινωνίας 10/12/2012: 3η Εφαρμογή στην Τάξη: Αναγνώριση, Έκφραση, Διαχείριση Συναισθημάτων 12 /12/2012: Συμπληρωματικό Σεμινάριο για απορίες 14/1/2013: 4η Εφαρμογή στην Τάξη: Σύνδεση Συναισθημάτων, Σκέψεων, Πράξεων & Εικόνας Εαυτού 28/1/2013: 5η Εφαρμογή στην Τάξη: Διαδικασία Επίλυσης Συγκρούσεων & Επιλογή Διαμεσολαβητών – Ειρηνοποιών Εκπαίδευση Ειρηνοποιών 1 11/2/2013: 6η Εφαρμογή στην Τάξη: Η Αξία της Διαφορετικότητας – Εκπαίδευση Ειρηνοποιών 2 25/2/2013: 7η Εφαρμογή στην Τάξη: Η Ενδοσχολική Βία & η προσέγγισή της με εργαλείο το Εκπαιδευτικό Δράμα – Εκπαίδευση Ειρηνοποιών 3 4/3/2013: 8η Εφαρμογή στην Τάξη: Αντιδράσεις σε Δύσκολες Καταστάσεις, Διαχείριση του Θυμού – Εκπαίδευση Ειρηνοποιών 4 18/3/2013: 9η Εφαρμογή στην Τάξη: Πίεση από τους Συνομηλίκους – Συνεργασία με Ειρηνοποιούς 1/4/2013: 10η Εφαρμογή στην Τάξη: Η Διαδρομή μου, η Αυτοαντίληψη & η Αυτοεκτίμησή μου – Συνεργασία με Ειρηνοποιούς 15/4/2013: Συνολική Αξιολόγηση της πορείας, Εντοπισμός Θετικών στοιχείων & Δυσκολιών, Αναστοχασμός 22/4/2013: Οργάνωση της Τελικής Εκδήλωσης – Κατανομή Δράσεων 13/5/2013: Συντονισμός της Τελικής Εκδήλωσης-Συνάντηση με μαθητές που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα |
Συντονισμός & Οργάνωση της Εκδήλωσης Παρουσίασης του Παρεμβατικού Προγράμματος ενάντια στην Ενδοσχολική Βία (Anti-Bullying) «ΟΧΙ στη ΒΙΑ! ΔΥΝΑΜΗ στη ΦΙΛΙΑ» από την Υπεύθυνη ΣΣΝ. Στην εκδήλωση συμμετείχαν & έκαναν εισηγήσεις οι Καθηγητές Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Κρήτης: Ηλίας Κουρκούτας, Αναπληρωτής Καθηγητής Ψυχολογίας & Ειδικής Αγωγής στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης Όλγα Θεμελή, Επίκουρη Καθηγήτρια Εγκληματολογικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης Σοφία Τριλίβα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κλινικής & Κοινοτικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης Επίσης, συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί που επιμορφώθηκαν και πολλοί άλλοι συνάδελφοι, οι αρχές της πόλης και της εκπ/σης, κοινωνικοί φορείς, γονείς & μαθητές με πολλές δράσεις: αναπαράσταση της διαμεσολάβησης, θεατρικά και μουσικά δρώμενα, video που δημιούργησαν για το σχολικό εκφοβισμό, εικαστικές συνθέσεις, καλλιτεχνικές δημιουργίες, κολάζ, αφίσες, λογοτεχνικές παρεμβάσεις, κατασκευές, πανό, μοίρασμα εμπειριών από την εφαρμογή του προγράμματος, σκέψεις και συναισθήματα από γονείς (ιδίως από τη σχολή γονέων που περιγράφεται παρακάτω), εκπ/κούς αλλά κυρίως από μαθητές. |
Στα πλαίσια του Παρεμβατικού Προγράμματος ενάντια στην Ενδοσχολική Βία (Anti-Bullying) «ΟΧΙ στη ΒΙΑ! ΔΥΝΑΜΗ στη ΦΙΛΙΑ» λειτούργησε Σχολή Γονέων για τους γονείς των μαθητών που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα με συντονίστρια την Υπεύθυνη ΣΣΝ.Τα θέματα που επεξεργάστηκε η Σχολή Γονέων στις πέντε δίωρες απογευματινές συναντήσεις της, ήταν:
23/1/13: Ο ρόλος της οικογένειας στην ενδοσχολική βία, Θετικό κλίμα στην οικογένεια 6/2/13: Επικοινωνία, Σχέσεις γονέων – παιδιών στην οικογένεια 13/2/13: Εφηβεία, Αναγνώριση & διαχείριση συναισθημάτων 20/2/13: Υπερπροστασία, Οριοθέτηση 27/2/13: Διαχείριση συγκρούσεων & θυμού, Αρμονική συνύπαρξη στο οικογενειακό πλαίσιο |
Δημιουργία Υλικού 10 Εφαρμογών στο οποίο επιμορφώθηκαν & το οποίο εφάρμοσαν στα τμήματα που έκαναν την παρέμβαση οι εκπ/κοί που συμμετείχαν στο Παρεμβατικό Πρόγραμμα του ΣΣΝ «ΟΧΙ στη ΒΙΑ! ΔΥΝΑΜΗ στη ΦΙΛΙΑ» |
Δημιουργία αφίσας, φυλλαδίου προγράμματος και T–shirt (μπλουζάκια) για την Εκδήλωση Παρουσίασης του Παρεμβατικού Προγράμματος ενάντια στην Ενδοσχολική Βία (Anti-Bullying) «ΟΧΙ στη ΒΙΑ! ΔΥΝΑΜΗ στη ΦΙΛΙΑ» |
Άλλες δράσεις:
Δημιουργία επ/κού υλικού από την Υπεύθυνη ΣΣΝ και αποστολή του σε όλες τις σχολικές μονάδες της Δ/θμιας Εκπ/σης του Νομού Ηρακλείου την Πανελλήνια Ημέρα Ενάντια στη Σχολική Βία, 6-3-13: 1. Σχέδιο Μαθήματος «Εκπ/ση μαθητών να παίζουν ενεργητικό ρόλο παρεμβαίνοντας σε περιστατικά εκφοβισμού» 2. Επιστημονικό άρθρο «Εφηβεία και Βία: Όψεις του σχολικού εκφοβισμού (bullying) και δυναμική της εκπαιδευτικής παρέμβασης» 3. Ενημερωτικό Φυλλάδιο για την Ενδοσχολική Βία για τους μαθητές 4. Ενημερωτικό Φυλλάδιο για την Ενδοσχολική Βία για τους εκπαιδευτικούς 5. Κατάλογος ταινιών με άμεσες ή έμμεσες αναφορές στην Ενδοσχολική Βία 6. Κατάλογος διαδικτυακών τόπων που παραπέμπουν σε video για την Ενδοσχολική Βία |
Συμμετοχή στη διεπιστημονική επιτροπή για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή του Προγράμματος «Αλκοόλ και Οδική Συμπεριφορά των Νέων ηλικίας 6-18 ετών» στην Περιοχή των Καμινίων σε συνεργασία με το Εργαστήριο Τοπικής & Κοινοτικής Ανάπτυξης του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Κρήτης, το ΚΕΣΑΝ Ηρακλείου, το Γ’ Δημοτικό Διαμέρισμα του Δήμου Ηρακλείου (Δημοτικό Διαμέρισμα Καμινίων)Συναντήσεις: 23/10/12, 22/11/12, 12/12/12, 8/1/13, 11/4/13 |
Εισηγήσεις της Υπεύθυνης ΣΣΝ σε Επιστημονικά Συνέδρια με κριτές:
- 8-10/11/2012: «»Αφηγήσεις δύο πατρίδων»: Δεσμοί Σχολείου και Οικογένειας μέσα από Διαπολιτισμικές Παρεμβάσεις». Προφορική Ανακοίνωση στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Η οικογένεια εκπαιδεύεται … διά βίου», των Σχολών Γονέων του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης του Υπ. Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού. Αθήνα.
- 11-14/4/2013: «Οι Φιλικές Σχέσεις μεταξύ μαθητών Γυμνασίου και η Δυναμική των Ποιοτικών Διαστάσεων της Φιλίας». Προφορική Ανακοίνωση στο Πανελλήνιο Συνέδριο «Παιδική Ηλικία: Κοινωνιολογικές, Πολιτισμικές, Ιστορικές και Παιδαγωγικές Διαστάσεις», του Εργαστηρίου Κοινωνικών Επιστημών του Τομέα Ανθρωπιστικών Σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπ/σης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Μαράσλειο, Αθήνα.
- 22-26/5/2013: «Υποστηρίζοντας τα Παιδιά που Βιώνουν Βία: Μια Εφαρμογή της Αφηγηματικής Μεθοδολογίας». Προφορική Ανακοίνωση στο Διεπιστημονικό Βιωματικό Συμπόσιο «Βίωμα & Ποιοτικές Ερευνητικές Προσεγγίσεις στη Ψυχολογία & την Εκπαίδευση: Επιστημονικά, Μεθοδολογικά Ζητήματα & Νέες Προοπτικές», Εργαστήριο Ψυχολογικής Έρευνας του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπ/σης της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Παν. Κρήτης, Ρέθυμνο.
Συμμετοχή της Υπεύθυνης ΣΣΝ σε Επιστημονικά Συνέδρια:
- 6-8/12/2012: 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τον Έλεγχο του Καπνίσματος «Μαθαίνω να Μην καπνίζω», Υπ. Παιδείας & Θρησκ., Πολιτισμ. & Αθλητισμού
- 15-16/2/1013: «Σχολείο, Οικογένεια, Κοινότητα. Πρόληψη και Ψυχοθεραπευτικές Παρεμβάσεις σε Παιδιά Σχολικής & Εφηβικής Ηλικίας».
- Πρόσθετη Συμμετοχή στο Βιωματικό Εργαστήριο (Workshop): “Πρόγραμμα Ανθεκτικότητας” που εφαρμόζεται στον σχ.εκφοβισμό, Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού & του Εφήβου (ΕΨΥΠΕ). Αθήνα.
Συνεργασίες με τοπικούς και άλλους φορείς:
1 | Μορφωτικό Ίδρυμα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης |
2 | Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας – Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Κρήτης, Εργαστήριο Τοπικής & Κοινοτικής Ανάπτυξης |
3 | Γ’ Δημοτικό Διαμέρισμα του Δήμου Ηρακλείου |
4 | Εργαστήριο Διαπολιτισμικής Αγωγής & Δράσης του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Κρήτης |
5 | ΚΕΣΑΝ Ηρακλείου |
6 | ΚΕΔΔΥ Ηρακλείου |
7 | ΚΕΘΕΑ ΑΡΙΑΔΝΗ |
8 | Ένωση Οικονομολόγων Εκπ/κών Β/θμιας Εκπ/σης – Παράρτημα Ανατολικής Κρήτης |
9 | Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων Σχολείων 1ου & 2ου Δημ. Σχολείων Αρκαλοχωρίου, Γυμνασίου & Γενικού Λυκείου Μαλίων, 7ου Δημ.Σχολείου Ηρακλείου, 17ου Δημ. Σχολείου Ηρακλείου, 10ου Γυμνασίου Ηρακλείου, 6ου Γυμνασίου Ηρακλείου, 13ου Γυμνασίου Ηρακλείου, 5ου Γυμνασίου Ηρακλείου, 9ου Γυμνασίου Ηρακλείου, Γυμνασίου Πύργου, Γυμνασίου Γέργερης, 2ου ΓΕΛ Ηρακλείου, 7ου ΓΕΛ Ηρακλείου, 8ου ΓΕΛ Ηρακλείου, Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου, 4ου Νηπιαγωγείου Νέας Αλικαρνασσού |
10 | Σχολικοί Σύμβουλοι |
11 | Αναπτυξιακή Ηρακλείου ΑΑΕ ΟΤΑ |
12 | Γραφείο Παιδείας Δήμου Μαλεβιζίου |
13 | Safeline – Η Ελληνική Aνοικτή Γραμμή για το παράνομο περιεχόμενο στο Διαδίκτυο |
14 | Europe Direct – Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Ηρακλείου |
15 | Περιφέρεια Κρήτης |
16 | Γραφείο Παιδείας Δήμου Ηρακλείου |
17 | Κέντρο Παιδικής Μέριμνας Ηρακλείου |
18 | Εταιρεία Προστασίας Ανηλίκων Ηρακλείου |
19 | Συνήγορος του Παιδιού |
20 | Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού |
21 | Πανεπιστήμιο Κρήτης, Τμήμα Ιατρικής |
22 | Πανεπιστήμιο Κρήτης, Τμήμα Ψυχολογίας |
23 | Πανεπιστήμιο Κρήτης, Τμήμα Κοινωνιολογίας |
24 | ΕΛΜΕ Ηρακλείου |
25 | Δίκτυο Γυναικών Παρέμβασης Κρήτης |
26 | Κοινωνική Υπηρεσία Δήμου Πύργου |
27 | Κοινωνική Υπηρεσία Δήμου Ν. Καζαντζάκη |
28 | Προϊστάμενοι Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της Περιφερειακής Εκπ/σης Κρήτης |
Σχολιάστε