Ο Συνήγορος του Παιδιού είχε διοργανώσει δύο χρόνια πριν συναντήσεις – συζητήσεις με εφήβους εκπροσώπους σχολείων που υλοποιούν δράσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και επιθετικότητας μεταξύ μαθητών.
Οι συναντήσεις αυτές έγιναν με στόχο να ενημερωθεί απευθείας από τους μαθητές ο Συνήγορος του Παιδιού σχετικά με τις δράσεις που προτάθηκαν από τα σχολεία ως «καλές πρακτικές» για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας μεταξύ των μαθητών, και να γίνει συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα στους συμμετέχοντες μαθητές ως προς τα αποτελέσματα τους.
Οι καλές πρακτικές προέκυψαν μετά από πρόσκληση που απηύθυνε ο Συνήγορος του Παιδιού στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας -μέσω του Υπουργείου Παιδείας- για την καταγραφή καλών πρακτικών στο θέμα της πρόληψης και της αντιμετώπισης της επιθετικότητας και της βίας μεταξύ συνομηλίκων.
Ανάμεσα στα σχολεία που επιλέχθηκαν ήταν και το Γενικό Λύκειο Κρουσώνα Ηρακλείου Κρήτης στο οποίο είχαν πραγματοποιηθεί δράσεις αντι-βίας με τίτλο «Άστραψε φως κι εγνώρισεν ο νιος τον εαυτό του». Το κρητικό σχολείο συμμετείχε στις συναντήσεις διαλόγου και ανταλλαγής εμπειριών μεταξύ μαθητών. Όλα τα παιδιά ήταν από επιλεγμένα σχολεία που έχουν αναπτύξει σχετικές ενέργειες.
Οι βασικές διαδρομές του Προγράμματος που υλοποιήθηκε από το Γενικό Λύκειο Κρουσώνα παρουσιάζονται ε δ ώ.
Πρόκειται για μια εκπαιδευτική περιπέτεια που είχε στόχο τη δυναμική αντιμετώπιση της εφηβικής επιθετικότητας και του bullying. Αυτογνωσία, αυτοεκτίμηση, σεβασμός, εμπιστοσύνη, όχι βία, σωστές ανθρώπινες σχέσεις είναι οι κεντρικοί άξονες του Προγράμματος που υλοποιήθηκε.
Filed under: Αποκλίνουσα Συμπεριφορά,Διαχείριση Κρίσεων,Εφηβεία,Εκπαιδευτικό Υλικό,Ενδοσχολική Βία,Νέα για Νέους,Τέχνη |
Σχολιάστε