• “Ο κόσμος δεν μάς προσφέρθηκε από τους γονείς μας, μάς τον δάνεισαν τα παιδιά μας“

    Αφρικάνικη Παροιμία

  • Μαζί προχωράμε!

  • Ονειρευόμαστε:

    ...μια νεολαία δυναμική, τολμηρή και πεισματάρα, η οποία οραματίζεται, αναζητά και δεν σταματά ποτέ να διεκδικεί... μια πόλη φιλόξενη, ζωντανή, δημιουργική, που δίνει ευκαιρίες στους ανθρώπους της για εξέλιξη και ανάπτυξη, μια πόλη με χαρακτήρα, προοπτική και όραμα... μια κοινωνία πολυπολιτισμική, ελεύθερη, μια κοινωνία με ιδανικά, αξίες και ηθική... ανθρώπους ευτυχισμένους, χαρούμενους και αποφασιστικούς...με γνώση, λογική και συναισθήματα σε πλήρη αρμονία...
  • αντιδραστικότητα;

  • Θέλω (Jorge Bucay)

    Θέλω να με ακούς, χωρίς να με κρίνεις

    Θέλω τη γνώμη σου, χωρίς συμβουλές

    Θέλω να με εμπιστεύεσαι, χωρίς απαιτήσεις

    Θέλω τη βοήθειά σου, κι όχι ν΄αποφασίζεις για μένα

    Θέλω να με προσέχεις, χωρίς να με ακυρώνεις

    Θέλω να με κοιτάς, χωρίς να προβάλεις τον εαυτό σου σε μένα

    Θέλω να μ΄αγκαλιάζεις, χωρίς να με κάνεις να ασφυκτιώ

    Θέλω να μου δίνεις ζωντάνια, χωρίς να με σπρώχνεις

    Θέλω να με υποστηρίζεις, χωρίς να με φορτώνεσαι

    Θέλω να με προστατεύεις, χωρίς ψέματα

    Θέλω να πλησιάζεις χωρίς να εισβάλλεις

    Θέλω να ξέρεις τις πλευρές μου που πιο πολύ σε ενοχλούν. Να τις αποδέχεσαι και να μην προσπαθείς να τις αλλάξεις

    Θέλω να ξέρεις... πως σήμερα μπορείς να βασίζεσαι πάνω μου... xωρίς όρους

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΛΚΟΟΛ

  • ΟΧΙ ΣΤΗΝ internet ΕΞΑΡΤΗΣΗ

  • Ένα παιδί συμβουλεύει…

    Ένα παιδί δίνει 13 πολύτιμες συμβουλές στους γονείς του

    Ø Μη φοβάστε να είστε σταθεροί μαζί μου. Αυτό θα με κάνει να νιώθω περισσότερη σιγουριά.

    Ø Μη με παραχαϊδεύετε. Ξέρω πολύ καλά πως δεν πρέπει να μου δίνετε οτιδήποτε σας ζητώ. Σας δοκιμάζω μονάχα για να δω.

    Ø Μη με κάνετε να νιώθω μικρότερος απ΄ ότι είμαι. Αυτό με σπρώχνει να παριστάνω καμιά φορά το «σπουδαίο».

    Ø Μη μου κάνετε παρατηρήσεις μπροστά στον κόσμο, αν μπορείτε. Θα προσέξω περισσότερο αυτό που θα μου πείτε, αν μου μιλήσετε ήρεμα, μια στιγμή που θα είμαστε οι δυο μας.

    Ø Μη μου δημιουργείτε το συναίσθημα πως τα λάθη μου είναι αμαρτήματα. Μπερδεύονται έτσι μέσα μου όλες οι αξίες που έχω μάθει να αναγνωρίζω.

    Ø Μην πέφτετε σε αντιφάσεις. Με μπερδεύετε έτσι αφάνταστα και με κάνετε να χάνω την πίστη μου σε εσάς.

    Ø Μη με αγνοείτε, όταν σας κάνω ερωτήσεις, γιατί θα ανακαλύψετε πως θα αρχίσω να παίρνω τις πληροφορίες μου από άλλες πηγές.

    Ø Μην προσπαθείτε να με κάνετε να πιστέψω πως είστε τέλειοι ή αλάνθαστοι. Είναι μια δυσάρεστη έκπληξη για μένα, όταν ανακαλύπτω πως δεν είστε ούτε το ένα ούτε το άλλο.

    Ø Μη διανοηθείτε ποτέ πως θα πέσει η υπόληψή σας αν μου ζητήσετε συγγνώμη. Μια τίμια αναγνώριση του λάθους σας μου δημιουργεί πολύ θερμά αισθήματα απέναντί σας.

    Ø Μην ξεχνάτε πως μ΄ αρέσει να πειραματίζομαι. Χωρίς αυτό δεν μπορώ να ζήσω. Σας παρακαλώ παραδεχτείτε το.

    Ø Μην ξεχνάτε πόσο γρήγορα μεγαλώνω. Θα πρέπει να σας είναι δύσκολο να κρατήσετε το ίδιο βήμα με μένα, αλλά προσπαθήστε σας παρακαλώ.

    Ø Μην ξεχνάτε πως δεν θα μπορέσω να αναπτυχθώ χωρίς πολλή κατανόηση και αγάπη. Αυτό όμως δεν χρειάζεται να το πω, έτσι δεν είναι;

    Ø Μη μου λέτε ποτέ ψέματα!

  • Παιδί ή Ενήλικος;

  • Αυτοεκτίμηση, αυτή η… Άγνωστη!

    10 τρόποι για να βοηθήσετε το παιδί σας να εκτιμά τον εαυτό του.

    vΕπικοινωνήστε ανοιχτά με το παιδί σας.

    vΜάθετε να το ακούτε.

    vΣυμπεριλαμβάνε-τε το παιδί σας στις οικογενειακές συζητήσεις. Δείξτε του ότι εκτιμάτε τις απόψεις του.

    vΠροσπαθήστε να καταλάβετε την άποψη του παιδιού σας.

    vΔώστε στο παιδί σας ευθύνες κατάλληλες για την ηλικία του.

    vΒάλτε σταθερά όρια. Τα παιδιά θέλουν να ξέρουν τι περιμένουν οι άλλοι από αυτά.

    vΝα είστε γενναιόδωροι αλλά και ειλικρινείς όταν επαινείτε ή παροτρύνετε τα παιδιά.

    vΒοηθήστε το παιδί σας να θέσει στόχους και βοηθήστε το να τους πραγματοποιήσει.

    vΝα θυμάστε ότι η νίκη δεν είναι το παν. Το σημαντικό είναι η προσπάθεια.

    vΓίνετε θετικό πρότυπο. Αισθανθείτε περήφανος/η για τον εαυτό σας.

  • Μάς χρειάζονται!

  • «Αν ένα παιδί…» της Dorothy Law Nolte

    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική:
    Μαθαίνει να κατακρίνει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα:
    Μαθαίνει να καυγαδίζει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ειρωνεία:
    Μαθαίνει να είναι ντροπαλό
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ντροπή:
    Μαθαίνει να αισθάνεται ένοχο
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κατανόηση:
    Μαθαίνει να είναι υπομονετικό
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στον έπαινο:
    Μαθαίνει να εκτιμάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στη δικαιοσύνη:
    Μαθαίνει να είναι δίκαιο
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην αποδοχή:
    Μαθαίνει να αγαπάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ασφάλεια:
    Μαθαίνει να έχει πίστη στον εαυτό του και στους άλλους
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην επιδοκιμασία:
    Μαθαίνει να εκτιμάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην φιλία:
    Μαθαίνει να βρίσκει την αγάπη μέσα στον κόσμο
  • Όχι στις διακρίσεις!

  • “Πέτα μακριά το ραβδί σου!”

    Από το βιβλίο “Πέτα μακριά το ραβδί σου (Πειθαρχία χωρίς δάκρυα)” των Ρούντολφ Ντράικωρς & Περλ Κάσελ:

    “Το παιδί χρειάζεται ενθάρρυνση σαν το φυτό που χρειάζεται ήλιο και νερό”

    “Μπορούμε να αποδοκιμάζουμε τις πράξεις του παιδιού, χωρίς ν’ αποδοκιμάζουμε το ίδιο το παιδί”

    “Η ελευθερία βλασταίνει από το σπόρο της πειθαρχίας”

    “Μόνο σ’ ένα ήρεμο και συμφιλιωμένο περιβάλλον μπορεί το παιδί να αναπτύξει ελεύθερα την προσωπικότητά του και το δυναμικό του”

    “Η τιμωρία αφήνει να εννοηθεί οτι το παιδί από μόνο του δεν έχει αξία”

  • Στόχευε Ψηλά!

  • Εμείς οι Λίγοι

    Είμαστε εμείς οι ονειροπαρμένοι τρελλοί της γης

    με τη φλογισμένη καρδιά και τα έξαλλα μάτια

    Είμαστε οι αλύτρωτοι στοχαστές και οι τραγικοί ερωτευμένοι

    Χίλιοι ήλιοι κυλούνε μες στο αίμα μας

    κι ολούθε μας κυνηγά το όραμα του απείρου

    Η φόρμα δεν μπορεί να μας δαμάσει

    Εμείς ερωτευθήκαμε την ουσία του είναι μας

    και σ’ όλους μας τους έρωτες αυτήν αγαπούμε

    Είμαστε οι μεγάλοι ενθουσιασμένοι κι οι μεγάλοι αρνητές

    Κλείνουμε μέσα μας τον κόσμο όλο και δεν είμαστε τίποτα απ’αυτόν τον κόσμο

    Οι μέρες μας είναι μια πυρκαγιά κι οι νύχτες μας ένα πέλαγο

    Γύρω μας αντηχεί το γέλιο των ανθρώπων...

    (Γιώργος Μακρής)

  • Αφήστε να πετάξει!

  • Η επόμενη μέρα

    Επειδή κάθε δευτερόλεπτο μετράει

    πρέπει τώρα ν' αρχίσουμε να γράφουμε όλο και περισσότερα ποιήματα

    για να καθαρίσουμε το τοπίο από τον τρόμο, την απειλή και τον θάνατο

    πρέπει τώρα να εξορκίσουμε τους εφιάλτες που κρύβονται ακόμη μέσα στην ελευθερία

    έτοιμοι να μας πιουν όλο το αίμα

    κι επειδή όποιος σήμερα ξεχαστεί μέσα στον εαυτό του θα είναι αύριο λησμονιά και στάχτη

    πρέπει τώρα να μάθει τι θα πει εχθρός και αδικία

    διότι η πραγματικότητα δεν γίνεται κατανοητή χωρίς την κατανόηση της αθλιότητας και της απελπισίας

    κι επειδή κάθε δευτερόλεπτο μετράει πρέπει από τώρα να πάμε στο σχολείο της φαντασίας

    για να σώσουμε ξανά τα όνειρα.

    (Γιώργος Βέης)

  • Γίνε Αστέρι!

    Αν δεν μπορείς να είσαι πεύκο στην κορυφή του λόφου, χαμόδεντρο να γίνεις στην κοιλάδα, μα να γίνεις το πιο όμορφο χαμόδεντρο στου ρυακιού την όχθη. Γίνε θάμνος, αν δεν μπορείς δέντρο να είσαι.

    Κι αν δεν μπορείς να είσαι θάμνος, γίνε χλόη κι ομόρφαινε τις παρυφές του δρόμου. Αν δεν μπορείς να είσαι δρυς, γίνε μικρή φιλύρα αλλά η ομορφότερη κοντά στη λίμνη.

    Να γίνουμε όλοι καπετάνιοι δεν μπορούμε, χρειάζεται και πλήρωμα, έχει δουλειά για όλους, άφθονες δουλειές, μεγάλες και μικρές και πρέπει ο καθένας μας ό,τι μπορεί να κάνει.

    Αν δεν μπορείς να είσαι ο ήλιος, γίνε αστέρι, από το μέγεθος ούτε κερδίζεις ούτε χάνεις, να είσαι ο καλύτερος σ' αυτό που είσαι.

    (Douglas Malloch)

  • Αγαπάμε τα ζώα

  • Ένα παιδί μέσα μας

  • Η παιδική ηλικία είναι το βασίλειο της μεγάλης δικαιοσύνης και της βαθιάς αγάπης. Στα χέρια ενός παιδιού κανένα πράγμα δεν είναι σπουδαιότερο από κάποιο άλλο. Παίζει με μια χρυσή καρφίτσα ή με ένα λευκό λουλούδι. Δεν έχει φόβο της απώλειας.

    Για το παιδί ο κόσμος εξακολουθεί να είναι το όμορφο δοχείο μέσα στο οποίο δεν χάνεται τίποτα.

    Δεν αναγκάζει τα πράγματα να εγκατασταθούν κάπου. Τα αφήνει να διαβούν μέσα από τα χέρια του σαν αγέλη σκοτεινών νομάδων που περνούν κάτω από μιαν αψίδα θριάμβου. Για λίγο φωτίζονται μέσα στην αγάπη του και έπειτα σκοτεινιάζουν ξανά·

    ό,τι φωτίστηκε μέσα στην αγάπη του παραμένει εντός της σαν εικόνα που δεν πρόκειται να χαθεί.

    (Ράινερ Μαρία Ρίλκε)

  • Χωρίς διακρίσεις

  • Ευτυχείτε!

  • Μαθαίνεις

    Μετά από λίγο μαθαίνεις την ανεπαίσθητη διαφορά ανάμεσα στο να κρατάς το χέρι και να αλυσοδένεις μια ψυχή.

    Και μαθαίνεις πως αγάπη δε σημαίνει στηρίζομαι Και συντροφικότητα δε σημαίνει ασφάλεια

    Και αρχίζεις να μαθαίνεις πως τα φιλιά δεν είναι συμβόλαια Και τα δώρα δεν είναι υποσχέσεις

    Και αρχίζεις να δέχεσαι τις ήττες σου με το κεφάλι ψηλά και τα μάτια ορθάνοιχτα Με τη χάρη μιας γυναίκας και όχι με τη θλίψη ενός παιδιού

    Και μαθαίνεις να φτιάχνεις όλους τους δρόμους σου στο σήμερα, γιατί το έδαφος του αύριο είναι πολύ ανασφαλές για σχέδια…

    Και τα όνειρα πάντα βρίσκουν τον τρόπο να γκρεμίζονται στη μέση της διαδρομής

    Μετά από λίγο καιρό μαθαίνεις… Πως ακόμα κι η ζέστη του ήλιου μπορεί να σου κάνει κακό.

    Έτσι φτιάχνεις τον κήπο σου εσύ Αντί να περιμένεις κάποιον να σου φέρει λουλούδια

    Και μαθαίνεις ότι, αλήθεια, μπορείς να αντέξεις Και ότι, αλήθεια, έχεις δύναμη Και ότι, αλήθεια, αξίζεις

    Και μαθαίνεις… μαθαίνεις… με κάθε αντίο μαθαίνεις

    (Χόρχε Λουίς Μπόρχες)

  • Θυμούμαι μικρός κάθουμουν συχνά στο κατώφλι του σπιτιού μας, έλαμπε ο ήλιος, καίγουνταν ο αγέρας, σ' ένα μεγάλο σπίτι στη γειτονιά πατούσαν σταφύλια, μύριζε ο κόσμος μούστο, κι εγώ σφαλνούσα τα μάτια ευτυχισμένος, άπλωνα τις φούχτες και περίμενα, κι έρχουνταν ο Θεός, όσο ήμουν παιδί ποτέ δε με γέλασε, έρχουνταν, παιδί κι αυτός σαν και μένα, και μού 'βαζε στα χέρια τα παιχνιδάκια του τον ήλιο, το φεγγάρι, τον άνεμο. "Χάρισμά σου" μού 'λεγε "χάρισμά σου, παίξε μαζί τους, εγώ έχω κι άλλα." Άνοιγα τα μάτια, ο Θεός εξαφανίζουνταν μα απόμεναν στα χέρια μου τα παιχνιδάκια του.

    (Νίκος Καζαντζάκης, "Αναφορά στον Γκρέκο")

  • Ενώ εσύ μου φώναζες…

    Μου μάθαινες να σε φοβάμαι…

    Τραυμάτιζες την αυτοπεποίθηση μου…

    Μου μάθαινες ότι δεν είχα αξιοπρέπεια επειδή ήμουν μικρός…

    Μου μάθαινες να μην τολμάω, να μη δοκιμάζω, να μην προσπαθώ να ανακαλύπτω, να μην παίρνω πρωτοβουλίες, για να μη θυμώνεις…

    Με έκανες να νιώθω ασήμαντος και αδύναμος…

    Μου έδειχνες ότι δεν μπορούσα να σε εμπιστεύομαι…

    Μου μάθαινες ότι δεν μπορούσα να σου μιλήσω αν είχα κάποιο πρόβλημα ή κάποιος μου έκανε κακό, γιατί φοβόμουν πώς θα αντιδρούσες…

    Μου μάθαινες ότι όταν αγαπάμε κάποιον, έχουμε δικαίωμα να του φερόμαστε άσχημα…

    Η φωνή σου δεν με άφηνε να σκεφτώ τα λόγια σου…

    Ίδρωνα, η καρδιά μου χτυπούσε δυνατά, το στομάχι και τα αυτιά μου πονούσαν…

    Θύμωνα που δεν νοιαζόσουν για αυτά που ήθελα να σου πω…

    Αναρωτιόμουν που πήγε ο μπαμπάς μου…

    Mου μάθαινες να φωνάζω κι εγώ…

    Ήμουν μόνος μου…

    Σκεφτόμουν ότι δεν μ’ αγαπάς πια…

    Μου μάθαινες ότι επιτρέπεται να φέρομαι άσχημα σε κάποιον πιο αδύναμο από μένα…

    Μου μάθαινες πώς να φερθώ στα παιδιά μου όταν μεγαλώσω…

    Δεν φανταζόσουν τον αγώνα που πρέπει να δώσω τώρα που μεγάλωσα, για να μη γίνω σαν εσένα…   

  • Και τώρα είσαι

    και είμαι τώρα

    και είμαστε ένα μυστήριο

    που δε θα συμβεί ποτέ ξανά,

    ένα θαύμα που δεν έχει συμβεί

    ποτέ στο παρελθόν

    και λάμποντας αυτό το τώρα μας

    πρέπει να φτάσει στο τότε

    (E.E.Cummings)

Οι σκύλοι θεραπευτικής επαφής κάνουν θαύματα!

skylos

Λένε ότι ο σκύλος είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου, όμως εδώ οι τετράποδοι φίλοι μας μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά ανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα να ζήσουν μια αυτόνομη ζωή!

Στη χώρα μας δεν υπάρχει ακόμα το νομοθετικό πλαίσιο για την εκπαίδευση και τη χρήση των σκυλιών αυτών, που πραγματικά εκπλήσσουν με το τι μπορούν να κάνουν:

Α. ΣΚΥΛΙΑ ΑΚΟΗΣ

Σκυλιά Ακοής Κωφών είναι μια φιλανθρωπική οργάνωση του Ηνωμένου Βασιλείου. Στην Ευρώπη, είναι εγγεγραμμένοι όλοι οι σκύλοι θεραπευτές που είναι στις φιλανθρωπικές οργανώσεις (συμπεριλαμβανομένης της Guide Dogs/ Σκυλιά Οδηγοί κ.α.).

ΔΕΝ υπάρχει μέχρι στιγμής στην Ελλάδα καταγεγραμμένο φιλανθρωπικό ίδρυμα με σκυλιά ακοής (ως μέρος των Assistance Dogs EE).

Μόνο Guide Dogs!

Kριτήρια:

• Τουλάχιστον σοβαρή απώλεια της ακοής.

• Αγάπη για τα σκυλιά.

• Χρόνο και την ικανότητα να συνεργαστεί με έναν νεαρό σκυλί.

• Να μην υπάρχουν άλλα σκυλιά κατοικίδια ζώα που ζουν στο σπίτι.

• Υπομονή για να εργαστούν μέσω των προβλημάτων

• Οικονομικά να μπορούν να αναλάβουν την φροντίδα του σκύλου.

• 21 ετών για ένα Πιστοποιημένο Σκύλο ακοής.

• 12 ετών και άνω για ένα σκυλί ακοής στο σπίτι.

Προειδοποιεί τα Κωφά Άτομα

  • ξυπνητήρι
  • κουδούνι
  • τηλέφωνο
  • συναγερμό καπνού, κ.λ.π.

Ειδοποιεί αγγίζοντας:

  • Με την μύτη
  • Με το πόδι
  • για να κερδίσουν την προσοχή.

Μετά οδηγεί το κωφό άτομο στην πηγή του ήχου, ή ξαπλώνει για να δείξει κίνδυνο.

Σακάκια Δραστηριότητας:

Δείχνουν ότι ο σκύλος έχει μια επαγγελματική δραστηριότητα, είναι σκύλος εργασίας και λαμβάνει εκτεταμένη εκπαίδευση στην καλή συμπεριφορά, καθώς και εξειδικευμένες δεξιότητες ήχου – εργασίας.

Βοηθούν ανθρώπους με προβλήματα:

• Οπτικά, Κινητικότητας, Ακοής

Στο εξωτερικό – παρέχουν νομικό πλαίσιο για αυτά τα ζώα, και επιτρέπουν την ελεύθερη πρόσβαση και την παραμονή του σκύλου σε δημόσιους χώρους, και χώρους συνάθροισης κοινού.

Μαθαίνοντας να ζουν με την κώφωση μπορεί να είναι μια καταστροφική εμπειρία. Τα άτομα αυτά λένε ότι έχασαν την αίσθηση της ασφάλειας, την εμπιστοσύνης, της ανεξαρτησίας όταν έχασαν την ακοή τους.

ΔΕΝ έχουμε στατιστικά στοιχεία σχετικά με το πώς οι πραγματικές επικοινωνιακές δεξιότητες των ανθρώπων έχουν βελτιωθεί.

Υπάρχουν όμως στατιστικά στοιχεία που δείχνουν ότι οι άνθρωποι ήταν πολύ πιο πρόθυμοι να βγούνε έξω και να κοινωνικοποιηθούν όταν έχουν ένα σκυλί ακoής, το οποίο προφανώς γίνεται ένα σημαντικό μέρος της επικοινωνίας τους.

Β. ΣΚΥΛΙΑ ΕΠΙΛΗΠΤΙΚΩΝ ΣΠΑΣΜΩΝ

Σκυλιά Ανταπόκρισης Επιληπτικών Κρίσεων (seizure response dog)

Σκυλιά Επιληπτικής Πρόβλεψης (seizure predicting dog).

Αυτά τα σκυλιά έχουν εκπαιδευτεί να ανταποκρίνονται σε όποιον έχει επιληψία.

“Seizure dog” είναι η ονομασία που χρησιμοποιείται πιο συχνά. Μερικοί διαφοροποιούν αυτούς τους σκύλους που ανταποκρίνονται όταν έχει κάποιος σπασμούς (seizure response dog) και σε αυτούς που πρόκειται να έχουν (seizure predicting dog).

Τι κάνουν αυτά τα σκυλιά;

Εκπαιδεύονται να γαυγίσουν όταν το άτομο έχει κρίση, έτσι ώστε τα μέλη της οικογένειας να γνωρίζουν τι συμβαίνει.

Βάζει το σώμα του ανάμεσα στο άτομο με τους σπασμούς και το πάτωμα, για να μην είναι τόσο επώδυνη η πτώση όταν αρχίσουν οι σπασμοί.

Μερικά έχουν εκπαιδευτεί να χτυπούν μια προγραμματισμένη συσκευή, όπως ένα μοχλό που χτυπάει ένα συναγερμό.

• Οι ειδικοί ενημερώνουν τους γονείς να εξετάσουν το κόστος της εκπαίδευσης.

• Μερικές φορές δεν υπάρχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

• Δεν είναι μια συγκεκριμένη ράτσα που ανταποκρίνεται καλύτερα.

• Θέλει προσεκτική εκπαίδευση.

• Αν είναι προεκπαιδευμένο το σκυλί, να είσαστε σίγουροι ότι μπορεί να τα εκτελέσει.

• Πρέπει να γνωρίζει:

• Βασικές εντολές υπακοής

Να βρίσκεται υπό έλεγχο ανά πάσα στιγμή σε κάθε επίσκεψη που κάνει (νοσοκομείο,…)

Βοηθά να κάνει…:

• Αισθάνεται το άτομο ποιο άνετα.

• Αποσπάται η προσοχή του στην διάρκεια δυσάρεστης ιατρικής διαδικασίας, π.χ., εξέταση αίματος.

• Χρησιμοποιείται κατά την διάρκεια της θεραπευτικής συνεδρίας για να επιστρατεύσει την συμμετοχή του παιδιού.

Παιδιά με επιληπτικές κρίσεις μπορεί:

• Να φοβούνται να κοιμηθούν μόνα τους.

• Ή στο κρεβάτι τους.

• Ή να λάβουν μέρος σε δραστηριότητες λόγω ότι μπορεί να έχουν επιληπτική κρίση.

Ένα σκυλί θεραπείας πρέπει να έχει πιστοποιηθεί για να επισκεφθεί νοσοκομεία, γηροκομεία, και άλλα ιδρύματα όπου μπορεί να φανεί χρήσιμο.

• Αύξηση συναισθηματικής ευεξίας (μείωση άγχους και πόνου)

• Μείωση της αρτηριακής πίεσης

• Επιτάχυνση της επούλωσης

• Βοηθούν στην επικοινωνία με το νοσηλευτικό προσωπικό

• Ενθαρρύνουν την αυτοεκτίμηση και έχουν κίνητρα

• Βελτίωση της βραχυπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης μνήμης

• Βελτίωση στη ζωή των ανθρώπων

Γ. ΣΚΥΛΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Τα παιδιά διαβάζουν στα σκυλιά! 

Στόχοι:

• Δεξιότητες παιδιών που έχουν δυσκολίες στην ανάγνωση με την βοήθεια των πιστοποιημένων ομάδων σκυλιών θεραπείας.

• Ενίσχυση αυτοεκτίμησης – μέσα από την διαδικασία βελτίωσης της ανάγνωσής τους.

• Διδασκαλία – αλληλεπίδραση παιδιών ζώων.

Αποτελέσματα:

1. Ζώα λιγότερο εκφοβιστικά, παιδιά πρόθυμα να αλληλεπιδράσουν με ζώα.

2. Βελτιώνουν την ικανότητα στην ανάγνωση

3. Γίνονται ενθουσιώδεις αναγνώστες

4. Αναζητούν ενεργά τα βιβλία

5. Βελτιώνουν την επίδοση στο σχολείο

6. Ανακαλύπτουν ότι η μάθηση είναι διασκεδαστική

Δ. ΣΚΥΛΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ – ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

Σημαντικό για παιδιά με αισθητηριακές προκλήσεις, ή αυτά που φοβούνται τα σκυλιά.

Στόχος είναι να ρυθμίσουν τα συναισθήματά τους και να είναι σε ένα δωμάτιο με το σκύλο, να τον αγνοήσουν, και να ανεχτούν την παρουσία του.

Ο σκύλος δεν είναι ποτέ μόνος, ΔΕΝ του επιτρέπεται να χοροπηδάει, να γλείφει, ή να ξαφνιάζει τα παιδιά.

Εξακολουθούμε να ενσωματώνουμε την χρήση ανάλογα με την περίπτωση.

Επισκέψεις από τις τετράποδους φίλους μπορούν να ενθαρρύνουν ακόμη και τους ασθενείς που χρησιμοποιούν τα χέρια τους με δυσκολία μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο, κρανιοεγκεφαλική κάκωση, κ.λ.π..

Η αγάπη που προσφέρουν και η χαλαρωτική ατμόσφαιρα προτρέπει αυτά τα περιστατικά να μην είναι τόσο επιφυλακτικά και να συμμετάσχουν στην κίνηση να χαϊδέψουν την μαλακή γούνα τους, και να κινηθούν μαζί με αυτά και να επικοινωνήσουν. Συχνά θυμούνται τα ονόματα των ζώων, όπου είναι μια μεγάλη δραστηριότητα μνήμης, και βοηθούν στην αλληλεπίδραση των θεραπευτών με τους ασθενείς.

Πολλά άτομα χρησιμοποιούν νοήματα για επικοινωνία, ή νοηματική γλώσσα, που πρέπει να τα μάθει ο σκύλος ακοής.

Μια επίσκεψη από ένα σκυλί θεραπείας μπορεί να είναι ακριβώς το “ΣΩΣΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ”.

Ένας παιδιατρικός ασθενής αποκατάστασης μίλησε για πρώτη φορά μετά τον τραυματισμό του, όταν ένα σκυλί θεραπείας τον επισκέφθηκε.

Βοηθούν όλα τα άτομα παιδιά και ενήλικες:

• Να τους δώσουν θάρρος

• Να αποκτήσουν την ανεξαρτησία τους

• Να κοινωνικοποιηθούν

Πηγή: kourdistoportocali.com, Αρθρογράφος Σοφία Νέτα

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: