• “Ο κόσμος δεν μάς προσφέρθηκε από τους γονείς μας, μάς τον δάνεισαν τα παιδιά μας“

    Αφρικάνικη Παροιμία

  • Μαζί προχωράμε!

  • Ονειρευόμαστε:

    ...μια νεολαία δυναμική, τολμηρή και πεισματάρα, η οποία οραματίζεται, αναζητά και δεν σταματά ποτέ να διεκδικεί... μια πόλη φιλόξενη, ζωντανή, δημιουργική, που δίνει ευκαιρίες στους ανθρώπους της για εξέλιξη και ανάπτυξη, μια πόλη με χαρακτήρα, προοπτική και όραμα... μια κοινωνία πολυπολιτισμική, ελεύθερη, μια κοινωνία με ιδανικά, αξίες και ηθική... ανθρώπους ευτυχισμένους, χαρούμενους και αποφασιστικούς...με γνώση, λογική και συναισθήματα σε πλήρη αρμονία...
  • αντιδραστικότητα;

  • Θέλω (Jorge Bucay)

    Θέλω να με ακούς, χωρίς να με κρίνεις

    Θέλω τη γνώμη σου, χωρίς συμβουλές

    Θέλω να με εμπιστεύεσαι, χωρίς απαιτήσεις

    Θέλω τη βοήθειά σου, κι όχι ν΄αποφασίζεις για μένα

    Θέλω να με προσέχεις, χωρίς να με ακυρώνεις

    Θέλω να με κοιτάς, χωρίς να προβάλεις τον εαυτό σου σε μένα

    Θέλω να μ΄αγκαλιάζεις, χωρίς να με κάνεις να ασφυκτιώ

    Θέλω να μου δίνεις ζωντάνια, χωρίς να με σπρώχνεις

    Θέλω να με υποστηρίζεις, χωρίς να με φορτώνεσαι

    Θέλω να με προστατεύεις, χωρίς ψέματα

    Θέλω να πλησιάζεις χωρίς να εισβάλλεις

    Θέλω να ξέρεις τις πλευρές μου που πιο πολύ σε ενοχλούν. Να τις αποδέχεσαι και να μην προσπαθείς να τις αλλάξεις

    Θέλω να ξέρεις... πως σήμερα μπορείς να βασίζεσαι πάνω μου... xωρίς όρους

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΛΚΟΟΛ

  • ΟΧΙ ΣΤΗΝ internet ΕΞΑΡΤΗΣΗ

  • Ένα παιδί συμβουλεύει…

    Ένα παιδί δίνει 13 πολύτιμες συμβουλές στους γονείς του

    Ø Μη φοβάστε να είστε σταθεροί μαζί μου. Αυτό θα με κάνει να νιώθω περισσότερη σιγουριά.

    Ø Μη με παραχαϊδεύετε. Ξέρω πολύ καλά πως δεν πρέπει να μου δίνετε οτιδήποτε σας ζητώ. Σας δοκιμάζω μονάχα για να δω.

    Ø Μη με κάνετε να νιώθω μικρότερος απ΄ ότι είμαι. Αυτό με σπρώχνει να παριστάνω καμιά φορά το «σπουδαίο».

    Ø Μη μου κάνετε παρατηρήσεις μπροστά στον κόσμο, αν μπορείτε. Θα προσέξω περισσότερο αυτό που θα μου πείτε, αν μου μιλήσετε ήρεμα, μια στιγμή που θα είμαστε οι δυο μας.

    Ø Μη μου δημιουργείτε το συναίσθημα πως τα λάθη μου είναι αμαρτήματα. Μπερδεύονται έτσι μέσα μου όλες οι αξίες που έχω μάθει να αναγνωρίζω.

    Ø Μην πέφτετε σε αντιφάσεις. Με μπερδεύετε έτσι αφάνταστα και με κάνετε να χάνω την πίστη μου σε εσάς.

    Ø Μη με αγνοείτε, όταν σας κάνω ερωτήσεις, γιατί θα ανακαλύψετε πως θα αρχίσω να παίρνω τις πληροφορίες μου από άλλες πηγές.

    Ø Μην προσπαθείτε να με κάνετε να πιστέψω πως είστε τέλειοι ή αλάνθαστοι. Είναι μια δυσάρεστη έκπληξη για μένα, όταν ανακαλύπτω πως δεν είστε ούτε το ένα ούτε το άλλο.

    Ø Μη διανοηθείτε ποτέ πως θα πέσει η υπόληψή σας αν μου ζητήσετε συγγνώμη. Μια τίμια αναγνώριση του λάθους σας μου δημιουργεί πολύ θερμά αισθήματα απέναντί σας.

    Ø Μην ξεχνάτε πως μ΄ αρέσει να πειραματίζομαι. Χωρίς αυτό δεν μπορώ να ζήσω. Σας παρακαλώ παραδεχτείτε το.

    Ø Μην ξεχνάτε πόσο γρήγορα μεγαλώνω. Θα πρέπει να σας είναι δύσκολο να κρατήσετε το ίδιο βήμα με μένα, αλλά προσπαθήστε σας παρακαλώ.

    Ø Μην ξεχνάτε πως δεν θα μπορέσω να αναπτυχθώ χωρίς πολλή κατανόηση και αγάπη. Αυτό όμως δεν χρειάζεται να το πω, έτσι δεν είναι;

    Ø Μη μου λέτε ποτέ ψέματα!

  • Παιδί ή Ενήλικος;

  • Αυτοεκτίμηση, αυτή η… Άγνωστη!

    10 τρόποι για να βοηθήσετε το παιδί σας να εκτιμά τον εαυτό του.

    vΕπικοινωνήστε ανοιχτά με το παιδί σας.

    vΜάθετε να το ακούτε.

    vΣυμπεριλαμβάνε-τε το παιδί σας στις οικογενειακές συζητήσεις. Δείξτε του ότι εκτιμάτε τις απόψεις του.

    vΠροσπαθήστε να καταλάβετε την άποψη του παιδιού σας.

    vΔώστε στο παιδί σας ευθύνες κατάλληλες για την ηλικία του.

    vΒάλτε σταθερά όρια. Τα παιδιά θέλουν να ξέρουν τι περιμένουν οι άλλοι από αυτά.

    vΝα είστε γενναιόδωροι αλλά και ειλικρινείς όταν επαινείτε ή παροτρύνετε τα παιδιά.

    vΒοηθήστε το παιδί σας να θέσει στόχους και βοηθήστε το να τους πραγματοποιήσει.

    vΝα θυμάστε ότι η νίκη δεν είναι το παν. Το σημαντικό είναι η προσπάθεια.

    vΓίνετε θετικό πρότυπο. Αισθανθείτε περήφανος/η για τον εαυτό σας.

  • Μάς χρειάζονται!

  • «Αν ένα παιδί…» της Dorothy Law Nolte

    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική:
    Μαθαίνει να κατακρίνει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα:
    Μαθαίνει να καυγαδίζει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ειρωνεία:
    Μαθαίνει να είναι ντροπαλό
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ντροπή:
    Μαθαίνει να αισθάνεται ένοχο
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κατανόηση:
    Μαθαίνει να είναι υπομονετικό
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στον έπαινο:
    Μαθαίνει να εκτιμάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στη δικαιοσύνη:
    Μαθαίνει να είναι δίκαιο
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην αποδοχή:
    Μαθαίνει να αγαπάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ασφάλεια:
    Μαθαίνει να έχει πίστη στον εαυτό του και στους άλλους
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην επιδοκιμασία:
    Μαθαίνει να εκτιμάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην φιλία:
    Μαθαίνει να βρίσκει την αγάπη μέσα στον κόσμο
  • Όχι στις διακρίσεις!

  • “Πέτα μακριά το ραβδί σου!”

    Από το βιβλίο “Πέτα μακριά το ραβδί σου (Πειθαρχία χωρίς δάκρυα)” των Ρούντολφ Ντράικωρς & Περλ Κάσελ:

    “Το παιδί χρειάζεται ενθάρρυνση σαν το φυτό που χρειάζεται ήλιο και νερό”

    “Μπορούμε να αποδοκιμάζουμε τις πράξεις του παιδιού, χωρίς ν’ αποδοκιμάζουμε το ίδιο το παιδί”

    “Η ελευθερία βλασταίνει από το σπόρο της πειθαρχίας”

    “Μόνο σ’ ένα ήρεμο και συμφιλιωμένο περιβάλλον μπορεί το παιδί να αναπτύξει ελεύθερα την προσωπικότητά του και το δυναμικό του”

    “Η τιμωρία αφήνει να εννοηθεί οτι το παιδί από μόνο του δεν έχει αξία”

  • Νεολαία & Ευρώπη

    Νέα Γενιά σε Δράση Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων Eurodesk EVE
  • Στόχευε Ψηλά!

  • Εμείς οι Λίγοι

    Είμαστε εμείς οι ονειροπαρμένοι τρελλοί της γης

    με τη φλογισμένη καρδιά και τα έξαλλα μάτια

    Είμαστε οι αλύτρωτοι στοχαστές και οι τραγικοί ερωτευμένοι

    Χίλιοι ήλιοι κυλούνε μες στο αίμα μας

    κι ολούθε μας κυνηγά το όραμα του απείρου

    Η φόρμα δεν μπορεί να μας δαμάσει

    Εμείς ερωτευθήκαμε την ουσία του είναι μας

    και σ’ όλους μας τους έρωτες αυτήν αγαπούμε

    Είμαστε οι μεγάλοι ενθουσιασμένοι κι οι μεγάλοι αρνητές

    Κλείνουμε μέσα μας τον κόσμο όλο και δεν είμαστε τίποτα απ’αυτόν τον κόσμο

    Οι μέρες μας είναι μια πυρκαγιά κι οι νύχτες μας ένα πέλαγο

    Γύρω μας αντηχεί το γέλιο των ανθρώπων...

    (Γιώργος Μακρής)

  • Αφήστε να πετάξει!

  • Η επόμενη μέρα

    Επειδή κάθε δευτερόλεπτο μετράει

    πρέπει τώρα ν' αρχίσουμε να γράφουμε όλο και περισσότερα ποιήματα

    για να καθαρίσουμε το τοπίο από τον τρόμο, την απειλή και τον θάνατο

    πρέπει τώρα να εξορκίσουμε τους εφιάλτες που κρύβονται ακόμη μέσα στην ελευθερία

    έτοιμοι να μας πιουν όλο το αίμα

    κι επειδή όποιος σήμερα ξεχαστεί μέσα στον εαυτό του θα είναι αύριο λησμονιά και στάχτη

    πρέπει τώρα να μάθει τι θα πει εχθρός και αδικία

    διότι η πραγματικότητα δεν γίνεται κατανοητή χωρίς την κατανόηση της αθλιότητας και της απελπισίας

    κι επειδή κάθε δευτερόλεπτο μετράει πρέπει από τώρα να πάμε στο σχολείο της φαντασίας

    για να σώσουμε ξανά τα όνειρα.

    (Γιώργος Βέης)

  • Γίνε Αστέρι!

    Αν δεν μπορείς να είσαι πεύκο στην κορυφή του λόφου, χαμόδεντρο να γίνεις στην κοιλάδα, μα να γίνεις το πιο όμορφο χαμόδεντρο στου ρυακιού την όχθη. Γίνε θάμνος, αν δεν μπορείς δέντρο να είσαι.

    Κι αν δεν μπορείς να είσαι θάμνος, γίνε χλόη κι ομόρφαινε τις παρυφές του δρόμου. Αν δεν μπορείς να είσαι δρυς, γίνε μικρή φιλύρα αλλά η ομορφότερη κοντά στη λίμνη.

    Να γίνουμε όλοι καπετάνιοι δεν μπορούμε, χρειάζεται και πλήρωμα, έχει δουλειά για όλους, άφθονες δουλειές, μεγάλες και μικρές και πρέπει ο καθένας μας ό,τι μπορεί να κάνει.

    Αν δεν μπορείς να είσαι ο ήλιος, γίνε αστέρι, από το μέγεθος ούτε κερδίζεις ούτε χάνεις, να είσαι ο καλύτερος σ' αυτό που είσαι.

    (Douglas Malloch)

  • Αγαπάμε τα ζώα

  • Ένα παιδί μέσα μας

  • Η παιδική ηλικία είναι το βασίλειο της μεγάλης δικαιοσύνης και της βαθιάς αγάπης. Στα χέρια ενός παιδιού κανένα πράγμα δεν είναι σπουδαιότερο από κάποιο άλλο. Παίζει με μια χρυσή καρφίτσα ή με ένα λευκό λουλούδι. Δεν έχει φόβο της απώλειας.

    Για το παιδί ο κόσμος εξακολουθεί να είναι το όμορφο δοχείο μέσα στο οποίο δεν χάνεται τίποτα.

    Δεν αναγκάζει τα πράγματα να εγκατασταθούν κάπου. Τα αφήνει να διαβούν μέσα από τα χέρια του σαν αγέλη σκοτεινών νομάδων που περνούν κάτω από μιαν αψίδα θριάμβου. Για λίγο φωτίζονται μέσα στην αγάπη του και έπειτα σκοτεινιάζουν ξανά·

    ό,τι φωτίστηκε μέσα στην αγάπη του παραμένει εντός της σαν εικόνα που δεν πρόκειται να χαθεί.

    (Ράινερ Μαρία Ρίλκε)

  • Χωρίς διακρίσεις

  • Ευτυχείτε!

  • Μαθαίνεις

    Μετά από λίγο μαθαίνεις την ανεπαίσθητη διαφορά ανάμεσα στο να κρατάς το χέρι και να αλυσοδένεις μια ψυχή.

    Και μαθαίνεις πως αγάπη δε σημαίνει στηρίζομαι Και συντροφικότητα δε σημαίνει ασφάλεια

    Και αρχίζεις να μαθαίνεις πως τα φιλιά δεν είναι συμβόλαια Και τα δώρα δεν είναι υποσχέσεις

    Και αρχίζεις να δέχεσαι τις ήττες σου με το κεφάλι ψηλά και τα μάτια ορθάνοιχτα Με τη χάρη μιας γυναίκας και όχι με τη θλίψη ενός παιδιού

    Και μαθαίνεις να φτιάχνεις όλους τους δρόμους σου στο σήμερα, γιατί το έδαφος του αύριο είναι πολύ ανασφαλές για σχέδια…

    Και τα όνειρα πάντα βρίσκουν τον τρόπο να γκρεμίζονται στη μέση της διαδρομής

    Μετά από λίγο καιρό μαθαίνεις… Πως ακόμα κι η ζέστη του ήλιου μπορεί να σου κάνει κακό.

    Έτσι φτιάχνεις τον κήπο σου εσύ Αντί να περιμένεις κάποιον να σου φέρει λουλούδια

    Και μαθαίνεις ότι, αλήθεια, μπορείς να αντέξεις Και ότι, αλήθεια, έχεις δύναμη Και ότι, αλήθεια, αξίζεις

    Και μαθαίνεις… μαθαίνεις… με κάθε αντίο μαθαίνεις

    (Χόρχε Λουίς Μπόρχες)

  • Θυμούμαι μικρός κάθουμουν συχνά στο κατώφλι του σπιτιού μας, έλαμπε ο ήλιος, καίγουνταν ο αγέρας, σ' ένα μεγάλο σπίτι στη γειτονιά πατούσαν σταφύλια, μύριζε ο κόσμος μούστο, κι εγώ σφαλνούσα τα μάτια ευτυχισμένος, άπλωνα τις φούχτες και περίμενα, κι έρχουνταν ο Θεός, όσο ήμουν παιδί ποτέ δε με γέλασε, έρχουνταν, παιδί κι αυτός σαν και μένα, και μού 'βαζε στα χέρια τα παιχνιδάκια του τον ήλιο, το φεγγάρι, τον άνεμο. "Χάρισμά σου" μού 'λεγε "χάρισμά σου, παίξε μαζί τους, εγώ έχω κι άλλα." Άνοιγα τα μάτια, ο Θεός εξαφανίζουνταν μα απόμεναν στα χέρια μου τα παιχνιδάκια του.

    (Νίκος Καζαντζάκης, "Αναφορά στον Γκρέκο")

  • Ενώ εσύ μου φώναζες…

    Μου μάθαινες να σε φοβάμαι…

    Τραυμάτιζες την αυτοπεποίθηση μου…

    Μου μάθαινες ότι δεν είχα αξιοπρέπεια επειδή ήμουν μικρός…

    Μου μάθαινες να μην τολμάω, να μη δοκιμάζω, να μην προσπαθώ να ανακαλύπτω, να μην παίρνω πρωτοβουλίες, για να μη θυμώνεις…

    Με έκανες να νιώθω ασήμαντος και αδύναμος…

    Μου έδειχνες ότι δεν μπορούσα να σε εμπιστεύομαι…

    Μου μάθαινες ότι δεν μπορούσα να σου μιλήσω αν είχα κάποιο πρόβλημα ή κάποιος μου έκανε κακό, γιατί φοβόμουν πώς θα αντιδρούσες…

    Μου μάθαινες ότι όταν αγαπάμε κάποιον, έχουμε δικαίωμα να του φερόμαστε άσχημα…

    Η φωνή σου δεν με άφηνε να σκεφτώ τα λόγια σου…

    Ίδρωνα, η καρδιά μου χτυπούσε δυνατά, το στομάχι και τα αυτιά μου πονούσαν…

    Θύμωνα που δεν νοιαζόσουν για αυτά που ήθελα να σου πω…

    Αναρωτιόμουν που πήγε ο μπαμπάς μου…

    Mου μάθαινες να φωνάζω κι εγώ…

    Ήμουν μόνος μου…

    Σκεφτόμουν ότι δεν μ’ αγαπάς πια…

    Μου μάθαινες ότι επιτρέπεται να φέρομαι άσχημα σε κάποιον πιο αδύναμο από μένα…

    Μου μάθαινες πώς να φερθώ στα παιδιά μου όταν μεγαλώσω…

    Δεν φανταζόσουν τον αγώνα που πρέπει να δώσω τώρα που μεγάλωσα, για να μη γίνω σαν εσένα…   

  • Και τώρα είσαι

    και είμαι τώρα

    και είμαστε ένα μυστήριο

    που δε θα συμβεί ποτέ ξανά,

    ένα θαύμα που δεν έχει συμβεί

    ποτέ στο παρελθόν

    και λάμποντας αυτό το τώρα μας

    πρέπει να φτάσει στο τότε

    (E.E.Cummings)

Έφηβοι Ρομά από τον Δενδροπόταμο κατασκευάζουν ρομπότ και διακρίνονται στην Αμερική!

Ανήλικοι Ρομά από τον Δενδροπόταμο κατασκεύασαν ρομπότ και διακρίθηκαν στις ΗΠΑ

«Παιδιά από τον Δενδροπόταμο να πάνε στην Αμερική; Πρώτη φορά συμβαίνει κάτι τέτοιο!»: με τη φράση αυτή, ο Θοδωρής, μόλις «δέκα και μισό χρονών», όπως συστήνεται, περιγράφει τον ενθουσιασμό του για το γεγονός ότι μια ομάδα παιδιών Ρομά από τη Θεσσαλονίκη θα έχει την ευκαιρία να ταξιδέψει στο Σεντ Λούις των ΗΠΑ τον Απρίλιο και, μάλιστα, για να συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Ρομποτικής, που θα πραγματοποιηθεί εκεί.

Η αρχική ιδέα των παιδιών από τον Δενδροπόταμο Θεσσαλονίκης ήταν να δημιουργήσουν ένα ρομπότ, το οποίο θα γεφυρώνει ρήγματα από σεισμούς, απλώνοντας βραχίονες στις δύο άκρες του χάσματος. Πιθανότατα, όταν ξεκίνησαν να συναρμολογούν -και να προγραμματίζουν τα ίδια!- το ρομπότ τους για τον διαγωνισμό παγκόσμιας ακτινοβολίας First Lego League (FLL), που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη, δεν μπορούσαν να φανταστούν ότι η κατασκευή τους δεν θα γεφύρωνε μόνο ρήγματα, αλλά -τρόπον τινά- και την… απόσταση Ελλάδας – Ηνωμένων Πολιτειών!

Τα δέκα παιδιά της ομάδας «FAR.GO.Bots», ηλικίας δέκα έως 15 ετών, συνοδευόμενα – μεταξύ άλλων – από τον μέντορά τους, τον πατέρα Αθηναγόρα, θα ταξιδέψουν στο Σεντ Λούις των ΗΠΑ κατά το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου, προκειμένου να συμμετάσχουν στο παγκόσμιο φεστιβάλ LEGO (LEGO World Festival). Η ομάδα, που στο πλαίσιο του διαγωνισμού της Θεσσαλονίκης έλαβε τη διάκριση της «έμπνευσης» στις βασικές αξίες (core values) της διοργάνωσης λόγω της πρωτοτυπίας της κατασκευής της, τράβηξε την προσοχή και του κοινωφελούς Ιδρύματος LEGO (LEGO Foundation).

«Τώρα πια, θέλω να σπουδάσω προγραμματιστής υπολογιστών»

Έτσι, με τη στήριξη και του Ιδρύματος, τα παιδιά ετοιμάζουν τώρα τις αποσκευές τους για το Σεντ Λούις και στις φωνές τους, στα πρόσωπά τους, ο ενθουσιασμός είναι εμφανής με την πρώτη ματιά. Όπως λέει στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο 13χρονος Δαβίδ, τώρα που γνώρισε τη ρομποτική, θα ήθελε να σπουδάσει προγραμματιστής υπολογιστών και, γιατί όχι, να ασκήσει το επάγγελμά του στο εξωτερικό. Θα ήθελε πολύ να δουλέψει σε μια ξένη χώρα, σημειώνει. «Η συμμετοχή στον διαγωνισμό μού έμαθε επίσης την ομαδικότητα, τη συνεργασία» συμπληρώνει.

«Πριν από δέκα χρόνια, τα παιδιά εδώ δεν πήγαιναν ούτε δημοτικό. Τώρα πηγαίνουν στην Αμερική»

Από την πλευρά του, ο μέντορας της ομάδας, πατέρας Αθηναγόρας, σημειώνει:

«Πριν από δέκα χρόνια, πολλά παιδιά από την περιοχή αυτή, από το γκέτο του Δενδροποτάμου, δεν πήγαιναν ούτε στο δημοτικό σχολείο […] Και τώρα έχουμε δέκα μικρούς Ρομά επιστήμονες. Η μεγαλύτερη ανταμοιβή είναι να βλέπεις να προοδεύουν παιδιά, που το μέλλον τους θα ήταν η συνέχεια της ιστορίας της περιοχής. Εδώ είμαστε πάνω από 200 εθελοντές και είναι μεγάλη χαρά να βλέπουμε ότι αυτό που κάνουμε πιάνει τόπο. Αυτό που συνέβη, πολλοί δεν μπορούν να το πιστέψουν. Και κάποιοι εδώ στον Δενδροπόταμο, που σκέφτονταν απλοϊκά ότι οι τσιγγάνοι δεν πηγαίνουν ούτε σχολείο, βλέπουν τώρα ότι ο τσιγγάνος όχι απλά πηγαίνει σχολείο, αλλά πηγαίνει και στην Αμερική!».

«Άλλαξε ακόμη και ο τρόπος που σκέφτομαι!»

Ο 11χρονος Αλέξανδρος δεν κρύβει τον ενθουσιασμό του για την εμπειρία που έζησε στον διαγωνισμό της Θεσσαλονίκης, αλλά και για το ταξίδι στην Αμερική. «Ευχαριστήθηκα πάρα πολύ με τη διάκριση της έμπνευσης που λάβαμε στον διαγωνισμό. Δεν πήγε τζάμπα η δουλειά μας τόσο καιρό!», λέει, ενώ ο συνομήλικός του Σταύρος παρατηρεί ότι όσα έζησε άλλαξαν ακόμη και τον τρόπο που σκέφτεται. «Έμαθα να βάζω τα καλώδια σε ένα ρομπότ, να προγραμματίζω. Και θα πάω και στην Αμερική. Αυτή θα είναι μια εμπειρία αξέχαστη!».

Ο 14χρονος Κωνσταντίνος ενθουσιάστηκε με τον τρόπο που τα παιδιά συνεργάστηκαν στο πλαίσιο του διαγωνισμού της Θεσσαλονίκης. «Ήμασταν σαν αδέρφια. Και μέσα στην ομάδα, που συνεργαστήκαμε όλοι τόσο καλά μεταξύ μας, και έξω από αυτή. Γνωρίσαμε παιδιά από όλη την Ελλάδα, από την Αθήνα, την Κομοτηνή, την Ξάνθη! Είμαι πολύ ενθουσιασμένος!» λέει. Ο πατέρας Αθηναγόρας εξηγεί ότι ακόμη και ενόσω ο διαγωνισμός της Θεσσαλονίκης βρισκόταν σε εξέλιξη, τα παιδιά σκέφτονταν τι όνομα θα δώσουν στο ρομπότ με το οποίο θα διαγωνιστούν στο FLL του 2015. Σκέφτονται, όπως λέει, να ονομάσουν την ομάδα τους «Μυρμιδόνες» και να συνδυάσουν τη νέα κατασκευή τους με την ιστορία του Αχιλλέα.

Οι ομογενείς ανοίγουν τα σπίτια τους στους μικρούς επιστήμονες

Το μικρό αυτό θαύμα για τα παιδιά της περιοχής, που μοιάζει με παραμύθι, άρχισε να συμβαίνει όταν το Ίδρυμα Lego πρόσεξε την ιδιορρυθμία της περιοχής του Δενδροποτάμου και είδε τις προσπάθειες των παιδιών. «Το Ίδρυμα LEGO, το οποίο ασχολείται με την προώθηση της εκπαίδευσης σε περιοχές του κόσμου που θεωρούνται ‘δύσκολες’, άνοιξε μια θέση για τη συμμετοχή της ομάδας ‘FAR.GO.Bots’ στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ του Σεντ Λούις. Το Φεστιβάλ αυτό περιλαμβάνει όλες τις διοργανώσεις των διαγωνισμών FLL, δηλαδή αυτές που απευθύνονται σε παιδιά έξι έως εννέα και εννέα έως 16 ετών, σε εφήβους 16-18 και σε νέους μέχρι 25 ετών» εξηγεί ο εκπαιδευτικός Κώστας Βασιλείου, εκ μέρους του μη κερδοσκοπικού αγαθοεργούς σωματείου «EDU – ACT», που διοργάνωσε τον διαγωνισμό στη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, η επικείμενη συμμετοχή των παιδιών στο Φεστιβάλ κινητοποίησε -όπως λέει- και την ελληνική ομογένεια στο Σεντ Λούις, με οικογένειες ομογενών να προθυμοποιούνται να φιλοξενήσουν δύο παιδιά έκαστη, στα σπίτια τους.

Η αμερικανική πρεσβεία στην Ελλάδα στηρίζει την όλη προσπάθεια, ενώ «γενικά προωθήθηκαν τάχιστα όλες οι διαδικασίες για τη μετάβαση των παιδιών στις ΗΠΑ». Από την πλευρά του, ο πατέρας Αθηναγόρας σημειώνει ότι οι ομογενείς έχουν «αγκαλιάσει» την όλη προσπάθεια. «Εκτός του ότι θα μας φιλοξενήσουν στα σπίτια τους, κάθε μέρα θα έχουμε τραπέζι και σε διαφορετική ενορία, ώστε να τους γνωρίσουμε όλους και να μας γνωρίσουν όλοι» λέει, ενώ ιδιαίτερη μνεία κάνει και στη στήριξη που έλαβαν τα παιδιά τόσο από το Ίδρυμα Lego, που προσφέρει 10.000 δολάρια, όσο και κυρίως από το Ίδρυμα Μποδοσάκη, που ανέλαβε καλύψει όλα τα υπόλοιπα έξοδα.

«Ανυπομονούμε να συναντήσουμε την ομάδα!»

Στην επιστολή που έστειλε για τη συμμετοχή τής Ομάδας στο Φεστιβάλ, το Ίδρυμα LEGO υπογραμμίζει (σε ελεύθερη μετάφραση): «Αποφασίσαμε να δώσουμε στους ‘Far-Go-Bots’ την επιλογή να συμμετάσχουν στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ του Σεντ Λούις […] Είμαστε πεπεισμένοι ότι στηρίζοντας αυτή την ομάδα, μπορούμε να βοηθήσουμε στο να κάνουμε τη διαφορά […]» Το σίγουρο είναι ότι θα αποτελέσει εμπειρία ζωής για τα παιδιά. Θα έρθουν σε επαφή με συνομηλίκους τους από όλον τον κόσμο- και θα έχουν την ευκαιρία να συνεχίσουν το ταξίδι τους στον κόσμο του FLL. Ανυπομονούμε να συναντήσουμε την ομάδα!». Στην ίδια επιστολή διευκρινίζεται ότι οι πρωτοβουλίες του Ιδρύματος ουδεμία σχέση έχουν με τον επιχειρηματικό όμιλο της LEGO ή με τον κλάδο της εκπαίδευσης αυτού (LEGO Education).

Οι πρωταθλητές ετοιμάζονται για την Παμπλόνα

Στο μεταξύ, ο κ. Βασιλείου διευκρινίζει ότι η συμμετοχή των «FAR.GO.Bots» στο Φεστιβάλ, η οποία «ενορχηστρώθηκε» από το Ίδρυμα Lego, είναι ανεξάρτητη από εκείνη των τριών ομάδων, που έλαβαν τα πρώτα βραβεία στον διαγωνισμό της Θεσσαλονίκης. Χάρη στη βράβευσή τους για τη συνολική αρτιότητα του ρομπότ που κατασκεύασαν, οι τρεις ομάδες απέκτησαν τη δυνατότητα συμμετοχής στον φετινό παγκόσμιο διαγωνισμό FLL, στο τέλος Μαΐου στην Παμπλόνα της Ισπανίας (σ.σ. πρόκειται για τις ομάδες «RoboRockers», από το πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας, «Robot Masters» από το Ελληνογαλλικό Κολλέγιο ΔΕΛΑΣΑΛ και «RoboTrainers» από το 1o Γυμνάσιο Κομοτηνής). Ενώ η Ελλάδα δικαιούταν μία θέση στον διαγωνισμό -για την ομάδα που θα έπαιρνε το πρώτο βραβείο- η Κεντρική Οργανωτική Επιτροπή στις ΗΠΑ, βλέποντας την ανταπόκριση του κοινού στο FLL στην Ελλάδα και την ποιότητα των συμμετοχών, αποφάσισε να «δώσει» τρεις θέσεις για τις προαναφερθείσες ομάδες, τις πρώτες στην τελική κατάταξη. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 32 ομάδες.

Τι σημαίνει αλήθεια FAR.GO.Bots;

Αλήθεια… Από πού πήρε το όνομά της –«FAR.GO.Bots»– η ομάδα των μικρών Ρομά επιστημόνων; Το όνομα το εμπνεύστηκαν τα ίδια τα παιδιά και μέσα του «κρύβει» πολλά. Το «FAR» σημαίνει στα αγγλικά «μακριά», αλλά είναι και τα πρώτα τρία γράμματα της λέξης «Φάρος» (σ.σ. το όνομα «Φάρος του Κόσμου» φέρει το Κέντρο Προστασίας Ανηλίκων «ΡΟΜ», που διοργάνωσε τη συμμετοχή των παιδιών στον διαγωνισμό). Το «Go» μεταφράζεται «πήγαινε» και οι μικροί επιστήμονες του Δενδροποτάμου θέλουν να προχωρήσουν μπροστά, να φτάσουν μακριά… Και το «bots» προέρχεται απ’ τα «robots». «To ρομπότ μας, εξηγεί ο πατέρας Αθηναγόρας, δεν γεφυρώνει μόνο σεισμικά ρήγματα. Γεφυρώνει και τον Δενδροπόταμο. Είναι ένας φάρος που γεφυρώνει αυτή την περιοχή με άλλες περιοχές της Ελλάδας». Και, όπως αποδείχτηκε, και του κόσμου…

Πηγή: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: