• “Ο κόσμος δεν μάς προσφέρθηκε από τους γονείς μας, μάς τον δάνεισαν τα παιδιά μας“

    Αφρικάνικη Παροιμία

  • Μαζί προχωράμε!

  • Ονειρευόμαστε:

    ...μια νεολαία δυναμική, τολμηρή και πεισματάρα, η οποία οραματίζεται, αναζητά και δεν σταματά ποτέ να διεκδικεί... μια πόλη φιλόξενη, ζωντανή, δημιουργική, που δίνει ευκαιρίες στους ανθρώπους της για εξέλιξη και ανάπτυξη, μια πόλη με χαρακτήρα, προοπτική και όραμα... μια κοινωνία πολυπολιτισμική, ελεύθερη, μια κοινωνία με ιδανικά, αξίες και ηθική... ανθρώπους ευτυχισμένους, χαρούμενους και αποφασιστικούς...με γνώση, λογική και συναισθήματα σε πλήρη αρμονία...
  • αντιδραστικότητα;

  • Θέλω (Jorge Bucay)

    Θέλω να με ακούς, χωρίς να με κρίνεις

    Θέλω τη γνώμη σου, χωρίς συμβουλές

    Θέλω να με εμπιστεύεσαι, χωρίς απαιτήσεις

    Θέλω τη βοήθειά σου, κι όχι ν΄αποφασίζεις για μένα

    Θέλω να με προσέχεις, χωρίς να με ακυρώνεις

    Θέλω να με κοιτάς, χωρίς να προβάλεις τον εαυτό σου σε μένα

    Θέλω να μ΄αγκαλιάζεις, χωρίς να με κάνεις να ασφυκτιώ

    Θέλω να μου δίνεις ζωντάνια, χωρίς να με σπρώχνεις

    Θέλω να με υποστηρίζεις, χωρίς να με φορτώνεσαι

    Θέλω να με προστατεύεις, χωρίς ψέματα

    Θέλω να πλησιάζεις χωρίς να εισβάλλεις

    Θέλω να ξέρεις τις πλευρές μου που πιο πολύ σε ενοχλούν. Να τις αποδέχεσαι και να μην προσπαθείς να τις αλλάξεις

    Θέλω να ξέρεις... πως σήμερα μπορείς να βασίζεσαι πάνω μου... xωρίς όρους

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΛΚΟΟΛ

  • ΟΧΙ ΣΤΗΝ internet ΕΞΑΡΤΗΣΗ

  • Ένα παιδί συμβουλεύει…

    Ένα παιδί δίνει 13 πολύτιμες συμβουλές στους γονείς του

    Ø Μη φοβάστε να είστε σταθεροί μαζί μου. Αυτό θα με κάνει να νιώθω περισσότερη σιγουριά.

    Ø Μη με παραχαϊδεύετε. Ξέρω πολύ καλά πως δεν πρέπει να μου δίνετε οτιδήποτε σας ζητώ. Σας δοκιμάζω μονάχα για να δω.

    Ø Μη με κάνετε να νιώθω μικρότερος απ΄ ότι είμαι. Αυτό με σπρώχνει να παριστάνω καμιά φορά το «σπουδαίο».

    Ø Μη μου κάνετε παρατηρήσεις μπροστά στον κόσμο, αν μπορείτε. Θα προσέξω περισσότερο αυτό που θα μου πείτε, αν μου μιλήσετε ήρεμα, μια στιγμή που θα είμαστε οι δυο μας.

    Ø Μη μου δημιουργείτε το συναίσθημα πως τα λάθη μου είναι αμαρτήματα. Μπερδεύονται έτσι μέσα μου όλες οι αξίες που έχω μάθει να αναγνωρίζω.

    Ø Μην πέφτετε σε αντιφάσεις. Με μπερδεύετε έτσι αφάνταστα και με κάνετε να χάνω την πίστη μου σε εσάς.

    Ø Μη με αγνοείτε, όταν σας κάνω ερωτήσεις, γιατί θα ανακαλύψετε πως θα αρχίσω να παίρνω τις πληροφορίες μου από άλλες πηγές.

    Ø Μην προσπαθείτε να με κάνετε να πιστέψω πως είστε τέλειοι ή αλάνθαστοι. Είναι μια δυσάρεστη έκπληξη για μένα, όταν ανακαλύπτω πως δεν είστε ούτε το ένα ούτε το άλλο.

    Ø Μη διανοηθείτε ποτέ πως θα πέσει η υπόληψή σας αν μου ζητήσετε συγγνώμη. Μια τίμια αναγνώριση του λάθους σας μου δημιουργεί πολύ θερμά αισθήματα απέναντί σας.

    Ø Μην ξεχνάτε πως μ΄ αρέσει να πειραματίζομαι. Χωρίς αυτό δεν μπορώ να ζήσω. Σας παρακαλώ παραδεχτείτε το.

    Ø Μην ξεχνάτε πόσο γρήγορα μεγαλώνω. Θα πρέπει να σας είναι δύσκολο να κρατήσετε το ίδιο βήμα με μένα, αλλά προσπαθήστε σας παρακαλώ.

    Ø Μην ξεχνάτε πως δεν θα μπορέσω να αναπτυχθώ χωρίς πολλή κατανόηση και αγάπη. Αυτό όμως δεν χρειάζεται να το πω, έτσι δεν είναι;

    Ø Μη μου λέτε ποτέ ψέματα!

  • Παιδί ή Ενήλικος;

  • Αυτοεκτίμηση, αυτή η… Άγνωστη!

    10 τρόποι για να βοηθήσετε το παιδί σας να εκτιμά τον εαυτό του.

    vΕπικοινωνήστε ανοιχτά με το παιδί σας.

    vΜάθετε να το ακούτε.

    vΣυμπεριλαμβάνε-τε το παιδί σας στις οικογενειακές συζητήσεις. Δείξτε του ότι εκτιμάτε τις απόψεις του.

    vΠροσπαθήστε να καταλάβετε την άποψη του παιδιού σας.

    vΔώστε στο παιδί σας ευθύνες κατάλληλες για την ηλικία του.

    vΒάλτε σταθερά όρια. Τα παιδιά θέλουν να ξέρουν τι περιμένουν οι άλλοι από αυτά.

    vΝα είστε γενναιόδωροι αλλά και ειλικρινείς όταν επαινείτε ή παροτρύνετε τα παιδιά.

    vΒοηθήστε το παιδί σας να θέσει στόχους και βοηθήστε το να τους πραγματοποιήσει.

    vΝα θυμάστε ότι η νίκη δεν είναι το παν. Το σημαντικό είναι η προσπάθεια.

    vΓίνετε θετικό πρότυπο. Αισθανθείτε περήφανος/η για τον εαυτό σας.

  • Μάς χρειάζονται!

  • «Αν ένα παιδί…» της Dorothy Law Nolte

    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική:
    Μαθαίνει να κατακρίνει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα:
    Μαθαίνει να καυγαδίζει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ειρωνεία:
    Μαθαίνει να είναι ντροπαλό
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ντροπή:
    Μαθαίνει να αισθάνεται ένοχο
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κατανόηση:
    Μαθαίνει να είναι υπομονετικό
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στον έπαινο:
    Μαθαίνει να εκτιμάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στη δικαιοσύνη:
    Μαθαίνει να είναι δίκαιο
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην αποδοχή:
    Μαθαίνει να αγαπάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ασφάλεια:
    Μαθαίνει να έχει πίστη στον εαυτό του και στους άλλους
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην επιδοκιμασία:
    Μαθαίνει να εκτιμάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην φιλία:
    Μαθαίνει να βρίσκει την αγάπη μέσα στον κόσμο
  • Όχι στις διακρίσεις!

  • “Πέτα μακριά το ραβδί σου!”

    Από το βιβλίο “Πέτα μακριά το ραβδί σου (Πειθαρχία χωρίς δάκρυα)” των Ρούντολφ Ντράικωρς & Περλ Κάσελ:

    “Το παιδί χρειάζεται ενθάρρυνση σαν το φυτό που χρειάζεται ήλιο και νερό”

    “Μπορούμε να αποδοκιμάζουμε τις πράξεις του παιδιού, χωρίς ν’ αποδοκιμάζουμε το ίδιο το παιδί”

    “Η ελευθερία βλασταίνει από το σπόρο της πειθαρχίας”

    “Μόνο σ’ ένα ήρεμο και συμφιλιωμένο περιβάλλον μπορεί το παιδί να αναπτύξει ελεύθερα την προσωπικότητά του και το δυναμικό του”

    “Η τιμωρία αφήνει να εννοηθεί οτι το παιδί από μόνο του δεν έχει αξία”

  • Νεολαία & Ευρώπη

    Νέα Γενιά σε Δράση Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων Eurodesk EVE
  • Στόχευε Ψηλά!

  • Εμείς οι Λίγοι

    Είμαστε εμείς οι ονειροπαρμένοι τρελλοί της γης

    με τη φλογισμένη καρδιά και τα έξαλλα μάτια

    Είμαστε οι αλύτρωτοι στοχαστές και οι τραγικοί ερωτευμένοι

    Χίλιοι ήλιοι κυλούνε μες στο αίμα μας

    κι ολούθε μας κυνηγά το όραμα του απείρου

    Η φόρμα δεν μπορεί να μας δαμάσει

    Εμείς ερωτευθήκαμε την ουσία του είναι μας

    και σ’ όλους μας τους έρωτες αυτήν αγαπούμε

    Είμαστε οι μεγάλοι ενθουσιασμένοι κι οι μεγάλοι αρνητές

    Κλείνουμε μέσα μας τον κόσμο όλο και δεν είμαστε τίποτα απ’αυτόν τον κόσμο

    Οι μέρες μας είναι μια πυρκαγιά κι οι νύχτες μας ένα πέλαγο

    Γύρω μας αντηχεί το γέλιο των ανθρώπων...

    (Γιώργος Μακρής)

  • Αφήστε να πετάξει!

  • Η επόμενη μέρα

    Επειδή κάθε δευτερόλεπτο μετράει

    πρέπει τώρα ν' αρχίσουμε να γράφουμε όλο και περισσότερα ποιήματα

    για να καθαρίσουμε το τοπίο από τον τρόμο, την απειλή και τον θάνατο

    πρέπει τώρα να εξορκίσουμε τους εφιάλτες που κρύβονται ακόμη μέσα στην ελευθερία

    έτοιμοι να μας πιουν όλο το αίμα

    κι επειδή όποιος σήμερα ξεχαστεί μέσα στον εαυτό του θα είναι αύριο λησμονιά και στάχτη

    πρέπει τώρα να μάθει τι θα πει εχθρός και αδικία

    διότι η πραγματικότητα δεν γίνεται κατανοητή χωρίς την κατανόηση της αθλιότητας και της απελπισίας

    κι επειδή κάθε δευτερόλεπτο μετράει πρέπει από τώρα να πάμε στο σχολείο της φαντασίας

    για να σώσουμε ξανά τα όνειρα.

    (Γιώργος Βέης)

  • Γίνε Αστέρι!

    Αν δεν μπορείς να είσαι πεύκο στην κορυφή του λόφου, χαμόδεντρο να γίνεις στην κοιλάδα, μα να γίνεις το πιο όμορφο χαμόδεντρο στου ρυακιού την όχθη. Γίνε θάμνος, αν δεν μπορείς δέντρο να είσαι.

    Κι αν δεν μπορείς να είσαι θάμνος, γίνε χλόη κι ομόρφαινε τις παρυφές του δρόμου. Αν δεν μπορείς να είσαι δρυς, γίνε μικρή φιλύρα αλλά η ομορφότερη κοντά στη λίμνη.

    Να γίνουμε όλοι καπετάνιοι δεν μπορούμε, χρειάζεται και πλήρωμα, έχει δουλειά για όλους, άφθονες δουλειές, μεγάλες και μικρές και πρέπει ο καθένας μας ό,τι μπορεί να κάνει.

    Αν δεν μπορείς να είσαι ο ήλιος, γίνε αστέρι, από το μέγεθος ούτε κερδίζεις ούτε χάνεις, να είσαι ο καλύτερος σ' αυτό που είσαι.

    (Douglas Malloch)

  • Αγαπάμε τα ζώα

  • Ένα παιδί μέσα μας

  • Η παιδική ηλικία είναι το βασίλειο της μεγάλης δικαιοσύνης και της βαθιάς αγάπης. Στα χέρια ενός παιδιού κανένα πράγμα δεν είναι σπουδαιότερο από κάποιο άλλο. Παίζει με μια χρυσή καρφίτσα ή με ένα λευκό λουλούδι. Δεν έχει φόβο της απώλειας.

    Για το παιδί ο κόσμος εξακολουθεί να είναι το όμορφο δοχείο μέσα στο οποίο δεν χάνεται τίποτα.

    Δεν αναγκάζει τα πράγματα να εγκατασταθούν κάπου. Τα αφήνει να διαβούν μέσα από τα χέρια του σαν αγέλη σκοτεινών νομάδων που περνούν κάτω από μιαν αψίδα θριάμβου. Για λίγο φωτίζονται μέσα στην αγάπη του και έπειτα σκοτεινιάζουν ξανά·

    ό,τι φωτίστηκε μέσα στην αγάπη του παραμένει εντός της σαν εικόνα που δεν πρόκειται να χαθεί.

    (Ράινερ Μαρία Ρίλκε)

  • Χωρίς διακρίσεις

  • Ευτυχείτε!

  • Μαθαίνεις

    Μετά από λίγο μαθαίνεις την ανεπαίσθητη διαφορά ανάμεσα στο να κρατάς το χέρι και να αλυσοδένεις μια ψυχή.

    Και μαθαίνεις πως αγάπη δε σημαίνει στηρίζομαι Και συντροφικότητα δε σημαίνει ασφάλεια

    Και αρχίζεις να μαθαίνεις πως τα φιλιά δεν είναι συμβόλαια Και τα δώρα δεν είναι υποσχέσεις

    Και αρχίζεις να δέχεσαι τις ήττες σου με το κεφάλι ψηλά και τα μάτια ορθάνοιχτα Με τη χάρη μιας γυναίκας και όχι με τη θλίψη ενός παιδιού

    Και μαθαίνεις να φτιάχνεις όλους τους δρόμους σου στο σήμερα, γιατί το έδαφος του αύριο είναι πολύ ανασφαλές για σχέδια…

    Και τα όνειρα πάντα βρίσκουν τον τρόπο να γκρεμίζονται στη μέση της διαδρομής

    Μετά από λίγο καιρό μαθαίνεις… Πως ακόμα κι η ζέστη του ήλιου μπορεί να σου κάνει κακό.

    Έτσι φτιάχνεις τον κήπο σου εσύ Αντί να περιμένεις κάποιον να σου φέρει λουλούδια

    Και μαθαίνεις ότι, αλήθεια, μπορείς να αντέξεις Και ότι, αλήθεια, έχεις δύναμη Και ότι, αλήθεια, αξίζεις

    Και μαθαίνεις… μαθαίνεις… με κάθε αντίο μαθαίνεις

    (Χόρχε Λουίς Μπόρχες)

  • Θυμούμαι μικρός κάθουμουν συχνά στο κατώφλι του σπιτιού μας, έλαμπε ο ήλιος, καίγουνταν ο αγέρας, σ' ένα μεγάλο σπίτι στη γειτονιά πατούσαν σταφύλια, μύριζε ο κόσμος μούστο, κι εγώ σφαλνούσα τα μάτια ευτυχισμένος, άπλωνα τις φούχτες και περίμενα, κι έρχουνταν ο Θεός, όσο ήμουν παιδί ποτέ δε με γέλασε, έρχουνταν, παιδί κι αυτός σαν και μένα, και μού 'βαζε στα χέρια τα παιχνιδάκια του τον ήλιο, το φεγγάρι, τον άνεμο. "Χάρισμά σου" μού 'λεγε "χάρισμά σου, παίξε μαζί τους, εγώ έχω κι άλλα." Άνοιγα τα μάτια, ο Θεός εξαφανίζουνταν μα απόμεναν στα χέρια μου τα παιχνιδάκια του.

    (Νίκος Καζαντζάκης, "Αναφορά στον Γκρέκο")

  • Ενώ εσύ μου φώναζες…

    Μου μάθαινες να σε φοβάμαι…

    Τραυμάτιζες την αυτοπεποίθηση μου…

    Μου μάθαινες ότι δεν είχα αξιοπρέπεια επειδή ήμουν μικρός…

    Μου μάθαινες να μην τολμάω, να μη δοκιμάζω, να μην προσπαθώ να ανακαλύπτω, να μην παίρνω πρωτοβουλίες, για να μη θυμώνεις…

    Με έκανες να νιώθω ασήμαντος και αδύναμος…

    Μου έδειχνες ότι δεν μπορούσα να σε εμπιστεύομαι…

    Μου μάθαινες ότι δεν μπορούσα να σου μιλήσω αν είχα κάποιο πρόβλημα ή κάποιος μου έκανε κακό, γιατί φοβόμουν πώς θα αντιδρούσες…

    Μου μάθαινες ότι όταν αγαπάμε κάποιον, έχουμε δικαίωμα να του φερόμαστε άσχημα…

    Η φωνή σου δεν με άφηνε να σκεφτώ τα λόγια σου…

    Ίδρωνα, η καρδιά μου χτυπούσε δυνατά, το στομάχι και τα αυτιά μου πονούσαν…

    Θύμωνα που δεν νοιαζόσουν για αυτά που ήθελα να σου πω…

    Αναρωτιόμουν που πήγε ο μπαμπάς μου…

    Mου μάθαινες να φωνάζω κι εγώ…

    Ήμουν μόνος μου…

    Σκεφτόμουν ότι δεν μ’ αγαπάς πια…

    Μου μάθαινες ότι επιτρέπεται να φέρομαι άσχημα σε κάποιον πιο αδύναμο από μένα…

    Μου μάθαινες πώς να φερθώ στα παιδιά μου όταν μεγαλώσω…

    Δεν φανταζόσουν τον αγώνα που πρέπει να δώσω τώρα που μεγάλωσα, για να μη γίνω σαν εσένα…   

  • Και τώρα είσαι

    και είμαι τώρα

    και είμαστε ένα μυστήριο

    που δε θα συμβεί ποτέ ξανά,

    ένα θαύμα που δεν έχει συμβεί

    ποτέ στο παρελθόν

    και λάμποντας αυτό το τώρα μας

    πρέπει να φτάσει στο τότε

    (E.E.Cummings)

Έξυπνες επιλογές για σπουδές σε σχολές με λίγα μόρια!

Συχνά οι δεκαοχτάρηδες απόφοιτοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην αγωνία τους να εισαχθούν στην τριτοβάθμια αναζητούν δημοφιλείς και αξιόλογες σχολές που απαιτούν χαμηλή βαθμολογία, άρα λίγα μόρια. Ίσως τελικά να μη χρειάζεται παρά να γίνει η έξυπνη και μελετημένη επιλογή!

Μετά την ανακοίνωση λοιπόν των βαθμολογιών, ξεκινά το δύσκολο έργο της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου. Κάποιοι μαθητές μπορεί να έχουν απογοητευτεί γιατί δεν κατάφεραν να γράψουν όσο θα ήθελαν, όμως δεν πρέπει να απογοητεύονται καθώς υπάρχουν στο μηχανογραφικό καλές επιλογές για όλα τα βαθμολογικά βαλάντια ακόμα και για τα πιο μικρά. Αυτό που χρειάζεται σε πρώτη φάση είναι ψυχραιμία και σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου μέσα από τη μελέτη όλων των τμημάτων. Παρακάτω παρουσιάζουμε τμήματα ανώτατων και ανώτερων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που αξίζουν την προσοχή των μαθητών, χωρίς να έχουν υψηλές βάσεις εισαγωγής.

panellinies.apotelesmata

1ο επιστημονικό πεδίο

Επάγγελμα Φιλόλογος

Όσοι επιθυμούν να γίνουν φιλόλογοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι το δικαίωμα ένταξης στον κλάδο των φιλολόγων το έχουν όχι μόνο οι απόφοιτοι των τμημάτων Φιλολογίας άλλα και οι απόφοιτοι των τμημάτων Ιστορίας-Αρχαιολογίας, Ιστορίας, Ιστορίας-Εθνολογίας, Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Φιλοσοφίας, Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών.

Επάγγελμα Οικονομολόγος

Το τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας περιέχει στο πρόγραμμα του ξένες γλώσσες, όπως τα Ρώσικα, Σέρβικα, Ρουμάνικα, Βουλγαρικά κ.α., μαθήματα οικονομικών και δίνει τη δυνατότητα στους απόφοιτους να εγγραφούν στο Οικονομικό Επιμελητήριο και να εργαστούν ως οικονομολόγοι. Το δικαίωμα εγγραφής στο Οικονομικό Επιμελητήριο το έχουν και όσοι επιλέξουν τα τμήματα Δημόσιας Διοίκησης του Παντείου και Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πειραιά.

Επάγγελμα Κοινωνικός λειτουργός

Οι απόφοιτοι του τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης με εισαγωγική κατεύθυνση Κοινωνική Διοίκηση, έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν ως κοινωνικοί λειτουργοί.

Ειδική Αγωγή

Το δικαίωμα εργασίας ως δασκάλων ειδικής αγωγής το έχουν οι απόφοιτοι του Τμήματος Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας άλλα και οι απόφοιτοι του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Προσοχή το τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Κορίνθου δε σου δίνει τη δυνατότητα αυτή.

Επάγγελμα Μουσικός

Αν κάποιοι μαθητές γνωρίζουν ένα μουσικό όργανο άλλα δεν έδωσαν εξετάσεις στα δυο ειδικά μαθήματα που απαιτούνται για τα τμήματα Μουσικών Σπουδών μπορούν να επιλέξουν το τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής στην Άρτα που τους δίνει το δικαίωμα να εργαστούν ως καθηγητές μουσικής σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία.

Διοίκηση Επιχειρήσεων από Θεωρητική

Ολιγάριθμα είναι τα Τμήματα των ΤΕΙ του 1ου Επιστημονικού Πεδίου και ένα εξ αυτών που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Ηπείρου. Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του Τμήματος η εισαγωγική κατεύθυνση Διοίκηση Επιχειρήσεων έχει δύο κατευθύνσεις προχωρημένου εξαμήνου:

Α. Διοίκηση Επιχειρήσεων

Β. Εφαρμοσμένων Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση και την Οικονομία.

Πληροφορική από Θεωρητική

Το Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας, που βρίσκεται στη Μυτιλήνη, με βάση 11.031 μόρια δίνει τη δυνατότητα στους αποφοίτους να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί Πληροφορικής αφού εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ19. Επαγγελματικές προοπτικές και εξέλιξη αποφοίτων (κλικ στο σύνδεσμο).

2ο Επιστημονικό Πεδίο

Πολλές οι διέξοδοι για μαθηματικούς, φυσικούς, χημικούς, βιολόγους

Τα τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας άλλα και Βιολογίας απαιτούν την προσοχή των μαθητών καθώς η διέξοδός τους δεν είναι μόνο η εκπαίδευση όπως πιστεύουν οι περισσότεροι μαθητές και γονείς. Τα τμήματα έχουν πολλές διεξόδους σε περίπτωση που ο μαθητής εκπονήσει και ένα μεταπτυχιακό. Για παράδειγμα ο μαθηματικός μπορεί να ασχοληθεί με τα οικονομικά ή την πληροφορική, ο Χημικός με την οινολογία, τα τρόφιμα κλπ.

Επιστημών της Θάλασσας

Οι απόφοιτοι του πιο πάνω τμήματος, που το 2014 είχε βάση 7.713 μόρια, έχουν το δικαίωμα να εργαστούν ως Περιβαλλοντολόγοι άλλα και ως Ιχθυολόγοι. Επίσης μετά την παρακολούθηση ενός σεμιναρίου μπορούν να γίνουν επιθεωρητές υγιεινής σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη διακίνηση, μεταποίηση, παρασκευή και μεταφορά τροφίμων. Είναι μια καλή επιλογή για όσους δεν κατάφεραν να πετύχουν υψηλή βαθμολογία.

Εναλλακτική για σπουδές στη γεωπονία

Όσοι δεν καταφέρουν να εισαχθούν στα τμήματα Γεωπονίας Θεσσαλονίκης, Βόλου και Αθήνας καλό είναι να δηλώσουν τα τμήματα Τεχνολόγων Γεωπόνων των ΤΕΙ.

Άλλα τμήματα που αξίζουν την προσοχή των μαθητών

Δυο τμήματα που αναμένεται να έχουν χαμηλή βάση εισαγωγής άλλα αξίζουν την προσοχή των μαθητών είναι τα ακόλουθα:

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΛΙΕΙΑΣ – ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ (ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ) – ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ) – ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ.

¸íáñîç ôùí Ðáíåëëáäéêþí åîåôÜóåùí ãéá ôçí åéóáãùãÞ óôá ÁÅÉ êáé ÔÅÉ óÞìåñá ÐáñáóêåõÞ 17 Ìáúïõ 2013 (EUROKINISSI-ÔÁÔÉÁÍÁ ÌÐÏËÁÑÇ)

3ο Επιστημονικό Πεδίο

Φυσικοθεραπεία – Εργοθεραπεία

Στο 3ο επιστημονικό πεδίο ξεχωρίζουμε το τμήμα της Εργοθεραπείας που έχει πολύ καλή απορρόφηση στην αγορά εργασίας. Επίσης τα τμήματα της φυσικοθεραπείας αντιστέκονται στην ανεργία, καθώς σύμφωνα με μελέτη- έρευνα η Ελλάδα έχει καλή αναλογία φυσικοθεραπευτών συγκριτικά με τον πληθυσμό της.

Λογοθεραπεία – Διαιτολογία

Άλλα δυο τμήματα που αξίζουν της προσοχής των μαθητών είναι αυτά της Λογοθεραπείας και Διαιτολογίας. Το τελευταίο διάστημα μπορεί να έχει αυξηθεί η ανεργία των πιο πάνω επαγγελματιών όμως η εξειδίκευση και οι δεξιότητες επικοινωνίας άλλα και η επιλογή μιας περιοχής όπου υπάρχει έλλειψη διαιτολόγων ή λογοθεραπευτών ίσως δώσουν τη δυνατότητα εργασίας.

Αισθητικής – Οπτικής – Ακτινολογίας

Οι γυναίκες φροντίζουν για την ομορφιά τους ακόμα και σε περιόδους κρίσης. Οι αισθητικοί λοιπόν φαίνεται να έχουν θετικές προοπτικές. Σύμφωνα με έρευνα του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης το ποσοστό της ανεργίας αγγίζει το 12%. Το ποσοστό αυτοαπασχόλησης είναι σχετικά υψηλό και φθάνει στο 34%. Το 60% των μισθωτών απασχολούμενων εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα και το 40% στο δημόσιο.

Επίσης τα τμήματα οπτικής και Ραδιολογίας – Ακτινολογίας του ΤΕΙ Αθήνας λόγω του γεγονότος ότι είναι πλέον μοναδικά ίσως να έχουν θετικές προοπτικές στην αγορά εργασίας. Βέβαια με την απελευθέρωση του επαγγέλματος των οπτικών κατάστημα οπτικών μπορεί να ανοίξει οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο ή εταιρεία με την προϋπόθεση να απασχολεί έναν οπτικό σε κάθε κατάστημα.

Νοσηλευτική ΑΕΙ-ΤΕΙ

Σύμφωνα με έρευνες η Ελλάδα έχει από τις χειρότερες αναλογίες νοσηλευτών προς ιατρικό προσωπικό. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με έρευνες όπως αυτή του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου η ανεργία των νοσηλευτών ήταν 5% μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι διαμορφώνονται θετικές προοπτικές για τους αποφοίτους της νοσηλευτικής.

4ο Επιστημονικό πεδίο

Στο 4ο επιστημονικό πεδίο κυριαρχούν τα πολυτεχνικά τμήματα καθώς και τμήματα πληροφορικής. Εκτός από τα τμήματα Ναυπηγών Μηχανικών, Μηχανολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών που έχουν σχετικά υψηλές βάσεις εισαγωγής υπάρχουν και τμήματα των ΤΕΙ με διαφαινόμενες θετικές προοπτικές.

Όσοι αγαπούν το σχέδιο καλό είναι να προσέξουν το τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων στη Σύρο, που το 2014 είχε βάση εισαγωγής 9.142 μόρια.  

Τμήμα Μηχανικών Ορυκτών Πόρων

Το τμήμα Μηχανικών Ορυκτών Πόρων στα Χανιά είχε βάση εισαγωγής το 2014 10.633 μόρια. Αποτελεί μια καλή επιλογή για τους μαθητές. Παραθέτουμε σχετικό χωρίο από την ιστοσελίδα του Συλλόγου: «…με κύριο αντικείμενο απασχόλησης τις Μεταλλευτικές και Λατομικές εργασίες δραστηριοποιούνται επίσης και σε άλλες σημαντικές ενότητες του τεχνικού κόσμου όπως οι κατασκευαστικές εταιρίες, τα γραφεία μελετών , οι εταιρίες εμπορίας ειδικών δομικών υλικών. Με το διεπιστημονικό χαρακτήρα που αναπτύσσεται στην αγορά εργασίας νέες ευκαιρίες για απασχόληση εμφανίζονται.»

Μηχανικοί Παραγωγής και Διοίκησης

Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του αντίστοιχου Τμήματος του Πολυτεχνείου Κρήτης «Oι Διπλωματούχοι Μηχανικοί Παραγωγής και Διοίκησης έχουν τα επαγγελματικά δικαιώματα Μηχανολόγου Μηχανικού με δικαίωμα εκπόνησης Μελετών, διενέργειας Επιβλέψεων και Συντήρησης Μηχανολογικών και Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων χωρίς περιορισμό σύμφωνα με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (Τ.Ε.Ε) (ΤΕΕ 20/06/2014, αρ. πρωτ: 13543) και την ισχύουσα νομοθεσία (Ν. 6422/34, Β.Δ. 16/17-3-50, Π.Δ. 252/1988 και Π.Δ. 50/2003).» 

Τμήματα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης υπάρχουν σε Χανιά και Ξάνθη με βάσεις το 2014 13.112 για το Τμήμα του Πολυτεχνείου Κρήτης και 12.778 για αυτό του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων Σάμος (2ο και 4ο)

Ενδιαφέρον Τμήμα με σύγχρονο γνωστικό αντικείμενο και θετικές προοπτικές ενώ η περσινή βάση διαμορφώθηκε στα 10.562 μόρια. Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του Τμήματος του Πανεπιστημίου Αιγαίου, οι διπλωματούχοι Μηχανικοί, απόφοιτοι του Τμήματος:

  • εγγράφονται ως μέλη στο «Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ)» στον κλάδο «Ηλεκτρονικών Μηχανικών», όπως και όλοι οι απόφοιτοι των ομοειδών Τμημάτων Μηχανικών Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων των Πολυτεχνικών Σχολών των Πανεπιστημίων Πατρών, Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας, καθώς και του Πολυτεχνείου Κρήτης
  • ασφαλίζονται στο «Ταμείο Συντάξεων Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΣΜΕΔΕ)»
  • δύνανται να διοριστούν ως εκπαιδευτικό προσωπικό στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε θέσεις του Κλάδου «ΠΕ 19» (ΠΔ 268/2004, ΦΕΚ 268/ Τεύχος Α’/28.12.2004, συμπλήρωση του ΠΔ 118/1995, ΦΕΚ 75/Τεύχος Α’/18.4.1995)
  • δύνανται να διοριστούν σε θέσεις του Δημόσιου Τομέα στον Κλάδο «ΠΕ Πληροφορικής» (ΠΔ 347/2003, ΦΕΚ 315/Τεύχος Α’/31.12.2003)
  • δύνανται να απασχοληθούν σε θέσεις Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων, σε κάθε ενδιαφερόμενη επιχείρηση του Ιδιωτικού Τομέα της οικονομίας

Προσοχή στα ΤΕΙ

Στο 4ο επιστημονικό πεδίο υπάρχουν αρκετά τμήματα των ΤΕΙ που αξίζουν της προσοχής των μαθητών. Αναφέρουμε ορισμένα εξ αυτών:

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΕ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ

ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΕ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΟΙΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΟΤΩΝ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΞΥΛΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΟΥ ΤΕ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ Τ.Ε.

5ο επιστημονικό πεδίο

Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν οι περισσότεροι που επιλέγουν το 5ο πεδίο είναι ότι τα περισσότερα τμήματα δίνουν τη δυνατότητα στους αποφοίτους να εγγραφούν στο Οικονομικό Επιμελητήριο και να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα οικονομολόγου.

Γεωπόνος στο 5ο πεδίο

Στο 5ο πεδίο υπάρχουν δυο αξιόλογα τμήματα που δίνουν όμως επαγγελματικά δικαιώματα γεωπόνου και όχι οικονομολόγου. Αυτά είναι:

ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ) 

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ

ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ (ΑΘΗΝΑ)

ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

ΤΕΙ 5ου πεδίου που αξίζουν την προσοχή των μαθητών

Όποιος θέλει να ασχοληθεί με το επάγγελμα του λογιστή μπορεί να το πετύχει και μέσα από τις σπουδές σε ένα τμήμα των ΤΕΙ. Παραθέτουμε ορισμένα τμήματα:

ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ

ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Πηγή: news.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: