• “Ο κόσμος δεν μάς προσφέρθηκε από τους γονείς μας, μάς τον δάνεισαν τα παιδιά μας“

    Αφρικάνικη Παροιμία

  • Μαζί προχωράμε!

  • Ονειρευόμαστε:

    ...μια νεολαία δυναμική, τολμηρή και πεισματάρα, η οποία οραματίζεται, αναζητά και δεν σταματά ποτέ να διεκδικεί... μια πόλη φιλόξενη, ζωντανή, δημιουργική, που δίνει ευκαιρίες στους ανθρώπους της για εξέλιξη και ανάπτυξη, μια πόλη με χαρακτήρα, προοπτική και όραμα... μια κοινωνία πολυπολιτισμική, ελεύθερη, μια κοινωνία με ιδανικά, αξίες και ηθική... ανθρώπους ευτυχισμένους, χαρούμενους και αποφασιστικούς...με γνώση, λογική και συναισθήματα σε πλήρη αρμονία...
  • αντιδραστικότητα;

  • Θέλω (Jorge Bucay)

    Θέλω να με ακούς, χωρίς να με κρίνεις

    Θέλω τη γνώμη σου, χωρίς συμβουλές

    Θέλω να με εμπιστεύεσαι, χωρίς απαιτήσεις

    Θέλω τη βοήθειά σου, κι όχι ν΄αποφασίζεις για μένα

    Θέλω να με προσέχεις, χωρίς να με ακυρώνεις

    Θέλω να με κοιτάς, χωρίς να προβάλεις τον εαυτό σου σε μένα

    Θέλω να μ΄αγκαλιάζεις, χωρίς να με κάνεις να ασφυκτιώ

    Θέλω να μου δίνεις ζωντάνια, χωρίς να με σπρώχνεις

    Θέλω να με υποστηρίζεις, χωρίς να με φορτώνεσαι

    Θέλω να με προστατεύεις, χωρίς ψέματα

    Θέλω να πλησιάζεις χωρίς να εισβάλλεις

    Θέλω να ξέρεις τις πλευρές μου που πιο πολύ σε ενοχλούν. Να τις αποδέχεσαι και να μην προσπαθείς να τις αλλάξεις

    Θέλω να ξέρεις... πως σήμερα μπορείς να βασίζεσαι πάνω μου... xωρίς όρους

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΛΚΟΟΛ

  • ΟΧΙ ΣΤΗΝ internet ΕΞΑΡΤΗΣΗ

  • Ένα παιδί συμβουλεύει…

    Ένα παιδί δίνει 13 πολύτιμες συμβουλές στους γονείς του

    Ø Μη φοβάστε να είστε σταθεροί μαζί μου. Αυτό θα με κάνει να νιώθω περισσότερη σιγουριά.

    Ø Μη με παραχαϊδεύετε. Ξέρω πολύ καλά πως δεν πρέπει να μου δίνετε οτιδήποτε σας ζητώ. Σας δοκιμάζω μονάχα για να δω.

    Ø Μη με κάνετε να νιώθω μικρότερος απ΄ ότι είμαι. Αυτό με σπρώχνει να παριστάνω καμιά φορά το «σπουδαίο».

    Ø Μη μου κάνετε παρατηρήσεις μπροστά στον κόσμο, αν μπορείτε. Θα προσέξω περισσότερο αυτό που θα μου πείτε, αν μου μιλήσετε ήρεμα, μια στιγμή που θα είμαστε οι δυο μας.

    Ø Μη μου δημιουργείτε το συναίσθημα πως τα λάθη μου είναι αμαρτήματα. Μπερδεύονται έτσι μέσα μου όλες οι αξίες που έχω μάθει να αναγνωρίζω.

    Ø Μην πέφτετε σε αντιφάσεις. Με μπερδεύετε έτσι αφάνταστα και με κάνετε να χάνω την πίστη μου σε εσάς.

    Ø Μη με αγνοείτε, όταν σας κάνω ερωτήσεις, γιατί θα ανακαλύψετε πως θα αρχίσω να παίρνω τις πληροφορίες μου από άλλες πηγές.

    Ø Μην προσπαθείτε να με κάνετε να πιστέψω πως είστε τέλειοι ή αλάνθαστοι. Είναι μια δυσάρεστη έκπληξη για μένα, όταν ανακαλύπτω πως δεν είστε ούτε το ένα ούτε το άλλο.

    Ø Μη διανοηθείτε ποτέ πως θα πέσει η υπόληψή σας αν μου ζητήσετε συγγνώμη. Μια τίμια αναγνώριση του λάθους σας μου δημιουργεί πολύ θερμά αισθήματα απέναντί σας.

    Ø Μην ξεχνάτε πως μ΄ αρέσει να πειραματίζομαι. Χωρίς αυτό δεν μπορώ να ζήσω. Σας παρακαλώ παραδεχτείτε το.

    Ø Μην ξεχνάτε πόσο γρήγορα μεγαλώνω. Θα πρέπει να σας είναι δύσκολο να κρατήσετε το ίδιο βήμα με μένα, αλλά προσπαθήστε σας παρακαλώ.

    Ø Μην ξεχνάτε πως δεν θα μπορέσω να αναπτυχθώ χωρίς πολλή κατανόηση και αγάπη. Αυτό όμως δεν χρειάζεται να το πω, έτσι δεν είναι;

    Ø Μη μου λέτε ποτέ ψέματα!

  • Παιδί ή Ενήλικος;

  • Αυτοεκτίμηση, αυτή η… Άγνωστη!

    10 τρόποι για να βοηθήσετε το παιδί σας να εκτιμά τον εαυτό του.

    vΕπικοινωνήστε ανοιχτά με το παιδί σας.

    vΜάθετε να το ακούτε.

    vΣυμπεριλαμβάνε-τε το παιδί σας στις οικογενειακές συζητήσεις. Δείξτε του ότι εκτιμάτε τις απόψεις του.

    vΠροσπαθήστε να καταλάβετε την άποψη του παιδιού σας.

    vΔώστε στο παιδί σας ευθύνες κατάλληλες για την ηλικία του.

    vΒάλτε σταθερά όρια. Τα παιδιά θέλουν να ξέρουν τι περιμένουν οι άλλοι από αυτά.

    vΝα είστε γενναιόδωροι αλλά και ειλικρινείς όταν επαινείτε ή παροτρύνετε τα παιδιά.

    vΒοηθήστε το παιδί σας να θέσει στόχους και βοηθήστε το να τους πραγματοποιήσει.

    vΝα θυμάστε ότι η νίκη δεν είναι το παν. Το σημαντικό είναι η προσπάθεια.

    vΓίνετε θετικό πρότυπο. Αισθανθείτε περήφανος/η για τον εαυτό σας.

  • Μάς χρειάζονται!

  • «Αν ένα παιδί…» της Dorothy Law Nolte

    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική:
    Μαθαίνει να κατακρίνει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα:
    Μαθαίνει να καυγαδίζει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ειρωνεία:
    Μαθαίνει να είναι ντροπαλό
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ντροπή:
    Μαθαίνει να αισθάνεται ένοχο
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κατανόηση:
    Μαθαίνει να είναι υπομονετικό
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στον έπαινο:
    Μαθαίνει να εκτιμάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στη δικαιοσύνη:
    Μαθαίνει να είναι δίκαιο
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην αποδοχή:
    Μαθαίνει να αγαπάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ασφάλεια:
    Μαθαίνει να έχει πίστη στον εαυτό του και στους άλλους
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην επιδοκιμασία:
    Μαθαίνει να εκτιμάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην φιλία:
    Μαθαίνει να βρίσκει την αγάπη μέσα στον κόσμο
  • Όχι στις διακρίσεις!

  • “Πέτα μακριά το ραβδί σου!”

    Από το βιβλίο “Πέτα μακριά το ραβδί σου (Πειθαρχία χωρίς δάκρυα)” των Ρούντολφ Ντράικωρς & Περλ Κάσελ:

    “Το παιδί χρειάζεται ενθάρρυνση σαν το φυτό που χρειάζεται ήλιο και νερό”

    “Μπορούμε να αποδοκιμάζουμε τις πράξεις του παιδιού, χωρίς ν’ αποδοκιμάζουμε το ίδιο το παιδί”

    “Η ελευθερία βλασταίνει από το σπόρο της πειθαρχίας”

    “Μόνο σ’ ένα ήρεμο και συμφιλιωμένο περιβάλλον μπορεί το παιδί να αναπτύξει ελεύθερα την προσωπικότητά του και το δυναμικό του”

    “Η τιμωρία αφήνει να εννοηθεί οτι το παιδί από μόνο του δεν έχει αξία”

  • Στόχευε Ψηλά!

  • Εμείς οι Λίγοι

    Είμαστε εμείς οι ονειροπαρμένοι τρελλοί της γης

    με τη φλογισμένη καρδιά και τα έξαλλα μάτια

    Είμαστε οι αλύτρωτοι στοχαστές και οι τραγικοί ερωτευμένοι

    Χίλιοι ήλιοι κυλούνε μες στο αίμα μας

    κι ολούθε μας κυνηγά το όραμα του απείρου

    Η φόρμα δεν μπορεί να μας δαμάσει

    Εμείς ερωτευθήκαμε την ουσία του είναι μας

    και σ’ όλους μας τους έρωτες αυτήν αγαπούμε

    Είμαστε οι μεγάλοι ενθουσιασμένοι κι οι μεγάλοι αρνητές

    Κλείνουμε μέσα μας τον κόσμο όλο και δεν είμαστε τίποτα απ’αυτόν τον κόσμο

    Οι μέρες μας είναι μια πυρκαγιά κι οι νύχτες μας ένα πέλαγο

    Γύρω μας αντηχεί το γέλιο των ανθρώπων...

    (Γιώργος Μακρής)

  • Αφήστε να πετάξει!

  • Η επόμενη μέρα

    Επειδή κάθε δευτερόλεπτο μετράει

    πρέπει τώρα ν' αρχίσουμε να γράφουμε όλο και περισσότερα ποιήματα

    για να καθαρίσουμε το τοπίο από τον τρόμο, την απειλή και τον θάνατο

    πρέπει τώρα να εξορκίσουμε τους εφιάλτες που κρύβονται ακόμη μέσα στην ελευθερία

    έτοιμοι να μας πιουν όλο το αίμα

    κι επειδή όποιος σήμερα ξεχαστεί μέσα στον εαυτό του θα είναι αύριο λησμονιά και στάχτη

    πρέπει τώρα να μάθει τι θα πει εχθρός και αδικία

    διότι η πραγματικότητα δεν γίνεται κατανοητή χωρίς την κατανόηση της αθλιότητας και της απελπισίας

    κι επειδή κάθε δευτερόλεπτο μετράει πρέπει από τώρα να πάμε στο σχολείο της φαντασίας

    για να σώσουμε ξανά τα όνειρα.

    (Γιώργος Βέης)

  • Γίνε Αστέρι!

    Αν δεν μπορείς να είσαι πεύκο στην κορυφή του λόφου, χαμόδεντρο να γίνεις στην κοιλάδα, μα να γίνεις το πιο όμορφο χαμόδεντρο στου ρυακιού την όχθη. Γίνε θάμνος, αν δεν μπορείς δέντρο να είσαι.

    Κι αν δεν μπορείς να είσαι θάμνος, γίνε χλόη κι ομόρφαινε τις παρυφές του δρόμου. Αν δεν μπορείς να είσαι δρυς, γίνε μικρή φιλύρα αλλά η ομορφότερη κοντά στη λίμνη.

    Να γίνουμε όλοι καπετάνιοι δεν μπορούμε, χρειάζεται και πλήρωμα, έχει δουλειά για όλους, άφθονες δουλειές, μεγάλες και μικρές και πρέπει ο καθένας μας ό,τι μπορεί να κάνει.

    Αν δεν μπορείς να είσαι ο ήλιος, γίνε αστέρι, από το μέγεθος ούτε κερδίζεις ούτε χάνεις, να είσαι ο καλύτερος σ' αυτό που είσαι.

    (Douglas Malloch)

  • Αγαπάμε τα ζώα

  • Ένα παιδί μέσα μας

  • Η παιδική ηλικία είναι το βασίλειο της μεγάλης δικαιοσύνης και της βαθιάς αγάπης. Στα χέρια ενός παιδιού κανένα πράγμα δεν είναι σπουδαιότερο από κάποιο άλλο. Παίζει με μια χρυσή καρφίτσα ή με ένα λευκό λουλούδι. Δεν έχει φόβο της απώλειας.

    Για το παιδί ο κόσμος εξακολουθεί να είναι το όμορφο δοχείο μέσα στο οποίο δεν χάνεται τίποτα.

    Δεν αναγκάζει τα πράγματα να εγκατασταθούν κάπου. Τα αφήνει να διαβούν μέσα από τα χέρια του σαν αγέλη σκοτεινών νομάδων που περνούν κάτω από μιαν αψίδα θριάμβου. Για λίγο φωτίζονται μέσα στην αγάπη του και έπειτα σκοτεινιάζουν ξανά·

    ό,τι φωτίστηκε μέσα στην αγάπη του παραμένει εντός της σαν εικόνα που δεν πρόκειται να χαθεί.

    (Ράινερ Μαρία Ρίλκε)

  • Χωρίς διακρίσεις

  • Ευτυχείτε!

  • Μαθαίνεις

    Μετά από λίγο μαθαίνεις την ανεπαίσθητη διαφορά ανάμεσα στο να κρατάς το χέρι και να αλυσοδένεις μια ψυχή.

    Και μαθαίνεις πως αγάπη δε σημαίνει στηρίζομαι Και συντροφικότητα δε σημαίνει ασφάλεια

    Και αρχίζεις να μαθαίνεις πως τα φιλιά δεν είναι συμβόλαια Και τα δώρα δεν είναι υποσχέσεις

    Και αρχίζεις να δέχεσαι τις ήττες σου με το κεφάλι ψηλά και τα μάτια ορθάνοιχτα Με τη χάρη μιας γυναίκας και όχι με τη θλίψη ενός παιδιού

    Και μαθαίνεις να φτιάχνεις όλους τους δρόμους σου στο σήμερα, γιατί το έδαφος του αύριο είναι πολύ ανασφαλές για σχέδια…

    Και τα όνειρα πάντα βρίσκουν τον τρόπο να γκρεμίζονται στη μέση της διαδρομής

    Μετά από λίγο καιρό μαθαίνεις… Πως ακόμα κι η ζέστη του ήλιου μπορεί να σου κάνει κακό.

    Έτσι φτιάχνεις τον κήπο σου εσύ Αντί να περιμένεις κάποιον να σου φέρει λουλούδια

    Και μαθαίνεις ότι, αλήθεια, μπορείς να αντέξεις Και ότι, αλήθεια, έχεις δύναμη Και ότι, αλήθεια, αξίζεις

    Και μαθαίνεις… μαθαίνεις… με κάθε αντίο μαθαίνεις

    (Χόρχε Λουίς Μπόρχες)

  • Θυμούμαι μικρός κάθουμουν συχνά στο κατώφλι του σπιτιού μας, έλαμπε ο ήλιος, καίγουνταν ο αγέρας, σ' ένα μεγάλο σπίτι στη γειτονιά πατούσαν σταφύλια, μύριζε ο κόσμος μούστο, κι εγώ σφαλνούσα τα μάτια ευτυχισμένος, άπλωνα τις φούχτες και περίμενα, κι έρχουνταν ο Θεός, όσο ήμουν παιδί ποτέ δε με γέλασε, έρχουνταν, παιδί κι αυτός σαν και μένα, και μού 'βαζε στα χέρια τα παιχνιδάκια του τον ήλιο, το φεγγάρι, τον άνεμο. "Χάρισμά σου" μού 'λεγε "χάρισμά σου, παίξε μαζί τους, εγώ έχω κι άλλα." Άνοιγα τα μάτια, ο Θεός εξαφανίζουνταν μα απόμεναν στα χέρια μου τα παιχνιδάκια του.

    (Νίκος Καζαντζάκης, "Αναφορά στον Γκρέκο")

  • Ενώ εσύ μου φώναζες…

    Μου μάθαινες να σε φοβάμαι…

    Τραυμάτιζες την αυτοπεποίθηση μου…

    Μου μάθαινες ότι δεν είχα αξιοπρέπεια επειδή ήμουν μικρός…

    Μου μάθαινες να μην τολμάω, να μη δοκιμάζω, να μην προσπαθώ να ανακαλύπτω, να μην παίρνω πρωτοβουλίες, για να μη θυμώνεις…

    Με έκανες να νιώθω ασήμαντος και αδύναμος…

    Μου έδειχνες ότι δεν μπορούσα να σε εμπιστεύομαι…

    Μου μάθαινες ότι δεν μπορούσα να σου μιλήσω αν είχα κάποιο πρόβλημα ή κάποιος μου έκανε κακό, γιατί φοβόμουν πώς θα αντιδρούσες…

    Μου μάθαινες ότι όταν αγαπάμε κάποιον, έχουμε δικαίωμα να του φερόμαστε άσχημα…

    Η φωνή σου δεν με άφηνε να σκεφτώ τα λόγια σου…

    Ίδρωνα, η καρδιά μου χτυπούσε δυνατά, το στομάχι και τα αυτιά μου πονούσαν…

    Θύμωνα που δεν νοιαζόσουν για αυτά που ήθελα να σου πω…

    Αναρωτιόμουν που πήγε ο μπαμπάς μου…

    Mου μάθαινες να φωνάζω κι εγώ…

    Ήμουν μόνος μου…

    Σκεφτόμουν ότι δεν μ’ αγαπάς πια…

    Μου μάθαινες ότι επιτρέπεται να φέρομαι άσχημα σε κάποιον πιο αδύναμο από μένα…

    Μου μάθαινες πώς να φερθώ στα παιδιά μου όταν μεγαλώσω…

    Δεν φανταζόσουν τον αγώνα που πρέπει να δώσω τώρα που μεγάλωσα, για να μη γίνω σαν εσένα…   

  • Και τώρα είσαι

    και είμαι τώρα

    και είμαστε ένα μυστήριο

    που δε θα συμβεί ποτέ ξανά,

    ένα θαύμα που δεν έχει συμβεί

    ποτέ στο παρελθόν

    και λάμποντας αυτό το τώρα μας

    πρέπει να φτάσει στο τότε

    (E.E.Cummings)

Τα πλέον στρεσογόνα γεγονότα στη ζωή μας…

Άραγε, ποιά είναι τα πλέον στρεσογόνα γεγονότα στη ζωή του ανθρώπου; Οι απώλειες αγαπημένων προσώπων, οι συναισθηματικές εντάσεις στις σχέσεις, οι αλλαγές στις προσωπικές και επαγγελματικές συνθήκες ζωής, μήπως ακόμη και οι διακοπές; Έχει ενδιαφέρον να δούμε τι αγχώνει περισσότερο ενηλίκους και ανηλίκους, μια και η ψυχική μας υγεία είναι εκείνη που μας κρατά όρθιους και δυνατούς στη ζωή! 

Όπως θα διαπιστώσετε, η αναστάτωση στην οικογενειακή συνοχή ταράσσει τους ανηλίκους και βιώνεται έντονα από τους ίδιους, υπογραμμίζοντάς μας για άλλη μια φορά τη σημασία των σχέσεων και των στενών συναισθηματικών δεσμών στην ανάπτυξη του ανθρώπου…

Smashed red pencil

To 1967 oι Ψυχίατροι Thomas Holmes και Richard Rahe μέσα από μία έρευνα πάνω σε δείγμα 5.000 Αμερικανών ασθενών, κατέγραψαν τα πιο στρεσογόνα γεγονότα που μπορεί να προκαλέσουν κάποιο είδος διαταραχής και παθολογίας στον άνθρωπο. Αν και η έρευνα αφορούσε δείγμα του Αμερικάνικου πληθυσμού, τα στρεσογόνα γεγονότα που κατεγράφησαν, θεωρούνται ότι επηρεάζουν όλους τους ανθρώπους, χωρίς στατιστικά σημαντικές διαφορές όσον αφορά την πολιτιστική κουλτούρα, είναι δηλαδή πανανθρώπινα. Ωστόσο, άλλοι ερευνητές θεωρούν ότι υπάρχουν διαπολιτισμικές διαφορές και η συγκεκριμένη κλίμακα θεωρείται αδύνατη και «ψυχομετρικά» ευάλωτη ως προς αυτό το σημείο.

Παρά ταύτα, η Κλίμακα Στρές των Thomas Holmes και Richard Rahe έχει ακρίβεια σε κάτι πολύ σημαντικό, το οποίο μπορεί να χαρακτηριστεί ως πανανθρώπινη, διαχρονική, διαγενεακή και αρχετυπική αγωνία: ο θάνατος είναι ο πιο στρεσογόνος παράγοντας στη ζωή και σε όλη την ιστορία του ανθρώπου, αφού έρχεται πρώτος στη σχετική κλίμακα και μάλιστα παίρνει και την υψηλότερη βαθμολογία (=100) όσον αφορά την ισχυρότατη στρεσογόνο επίδραση που ασκεί.

Η καταγραφή αυτή που παρατίθεται παρακάτω (κι έμεινε γνωστή ως Holmes and Rahe Stress Scale) έγινε με ιεραρχικό τρόπο: δηλαδή προς την κορυφή βρίσκονται τα πλέον στρεσογόνα γεγονότα, αυτά που επηρεάζουν περισσότερο την υγεία των ατόμων και προς το τέλος βρίσκονται τα λιγότερο στρεσογόνα. Όσο πιο πολλά στρεσογόνα γεγονότα – από αυτά που βρίσκονται στις λίστες που ακολουθούν- βιώνει ο άνθρωπος, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να νοσήσει, να εμφανίσει κάποια διαταραχή.

Αυτό γίνεται με βάση μία ειδική βαθμολογία που έχει η εν λόγω Κλίμακα: Αν για παράδειγμα, κάποιος συγκεντρώνει συγκεντρωτικό βαθμό κάτω από 150 έχει 35% πιθανότητα να νοσήσει ή να πάθει κάποιο ατύχημα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Εν συνεχεία, αν συγκεντρώσει βαθμολογία  από 150 -300 έχει 51% πιθανότητα να νοσήσει ή να πάθει κάποιο ατύχημα. Τέλος, αν συγκεντρώσει βαθμολογία  από 300 και πάνω έχει 80% πιθανότητα να νοσήσει ή να πάθει κάποιο ατύχημα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Για όσους ενδιαφέρονται να συμπληρώσουν την κλίμακα Στρες και να δουν από μόνοι τους, μπορούν να πατήσουν ε δ ώ. Επίσης, παρατηρήστε (στη λίστα που ακολουθεί μετά τους ενήλικες) ότι τα ανήλικα άτομα είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στις αλλαγές εντός οικογενειακού πλαισίου: οτιδήποτε απειλεί την οικογενειακή συνοχή βιώνεται με έντονο στρες από τους ανήλικους. Ο θάνατος, χωρίς αμφιβολία, είναι το πιο στρεσογόνο γεγονός στη ζωή του ανθρώπου, είτε στην ανήλικη είτε στην ενήλικη περίοδο της ζωής του.

Επιπροσθέτως, κάποιοι ερευνητές επισημαίνουν και αναφέρουν και τη διαδικασία της εμμηνόπαυσης ως έναν από τους πλέον στρεσογόνους παράγοντες, που η συγκεκριμένη Κλίμακα δεν περιλαμβάνει.

stressed

Ιδού λοιπόν τα 43 πιο στρεσογόνα γεγονότα στη ζωή των  

ε ν η λ ί κ ω ν:

1) Θάνατος του/της συζύγου ή του συντρόφου (για όσους δεν είναι παντρεμένοι ή δεν έχουν κάποιο σύντροφο, ο θάνατος μπορεί να αφορά έναν γονέα, ένα φίλο, μια φίλη, ή κι ένα κατοικίδιο ακόμα)

2) Διαζύγιο

3) Χωρισμός από τον/ την σύζυγο (χωρίς  την ύπαρξη διαζυγίου) ή χωρισμός από τον σύντροφο /

Εμμηνόπαυση (κάποιοι ερευνητές στην τρίτη θέση τοποθετούν και την εμμηνόπαυση, που δεν περιλαμβάνει η αρχική Κλίμακα)

4) Φυλάκιση (με τη μορφή εγκλεισμού/κράτησης)

5) Θάνατος ενός στενού οικογενειακού μέλους

6) Τραυματισμοί / Σωματικές βλάβες ή ασθένεια

7) Γάμος

(* Αξίζει να αναφερθεί – όπως διαφαίνεται από τη σχετική λίστα- πως στρες δεν προκαλούν μόνο τα δυσάρεστα γεγονότα (π.χ. θάνατος-διαζύγιο) αλλά και τα ευχάριστα όπως ο γάμος (ο οποίος μάλιστα βρίσκεται ψηλά στη λίστα των πλέον στρεσογόνων γεγονότων της ζωής – για τα ανήλικα άτομα δε, ο γάμος είναι από τις πλέον αγχωτικές καταστάσεις). Αυτό σύμφωνα με τους Holmes and Rahe δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη: κάθε καινούργια και πρωτόγνωρη κατάσταση στον άνθρωπο – είτε προς το θετικό είτε προς το αρνητικό, κρύβει το φόβο του αγνώστου κι επομένως την πιθανότητα του αιφνιδιασμού από τις άγνωστες συνθήκες, στοιχεία που δημιουργούν από μόνα τους έντονο στρες για κάθε άτομο.

8) Απόλυση από την εργασία

9) Συζυγική συμφιλίωση μετά από χωρισμό ή ένταση

( ** Ακόμα και η συμφιλίωση δημιουργεί το άγχος αναμονής μιας καινούργιας έντασης και δημιουργεί την ευθύνη του να αποφευχθούν περαιτέρω εντάσεις, να μη ξαναδημιουργηθούν καυγάδες ή δυσάρεστες διαφωνίες.)

10)   Συνταξιοδότηση

11) Μεταβολή στην υγεία ενός μέλους της oiκογένειας

12) Εγκυμοσύνη (από τις πλέον αγχωτικές καταστάσεις, κυρίως για τη γυναίκα)

13) Σεξουαλικές Δυσκολίες & Προβλήματα

14) Η απόκτηση νέου μέλους στην οικογένεια

15) Εργασιακές & Επιχειρησιακές αναπροσαρμογές (αναπαροσαρμογή μισθού/αποδοχών, ωραρίου, συμφωνιών & συμβολαίων)

16) Αλλαγή της οικονομικής κατάστασης (είτε προς το χειρότερο, είτε προς το καλύτερο)

(Ο,τιδήποτε σχετίζεται με αλλαγή – αναπροσαρμογή – μεταβολή αποτελεί ισχυρότατο στρεσογόνο παράγοντα)

17) Θάνατος στενού φίλου

18) Αλλαγή προς μία διαφορετική γραμμή εργασίας (κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που έκανες ως εκείνη τη στιγμή)

19) Αλλαγή στη συχνότητα διαφωνιών με τον/την σύζυγο (περισσότερες ή λιγότερες)

20) Υψηλό – σε σημαντικό βαθμό – στεγαστικό δάνειο ή άλλης μορφής δανείου (πάλι υψηλού) για συγκεκριμένη αγορά

21) Κατάσχεση ενυπόθηκης περιουσίας (από υποθήκη δηλαδή) ή από δάνειο (ανεξόφλητο)

22) Μεταβολή των ευθυνών στην εργασία  (προαγωγή / μετάθεση)

23) Το παιδί (γιός ή κόρη) φεύγει από το σπίτι

24) Προβλήματα με τα πεθερικά

25) Εξαιρετικό προσωπικό επίτευγμα

(*** Το εξαιρετικό προσωπικό επίτευγμα τόσο στους ενήλικες όσο και στους ανήλικους προκαλεί στρες διότι συνδέεται – όπως κάθε ξεχωριστή επιτυχία – με το φόβο της ευθύνης: την ευθύνη να φανώ αντάξιος του επιτεύγματος και των προσδοκιών που αυτό γεννάει από εδώ και πέρα)

26) Ο/Η σύζυγος ξεκινά ή σταματά την εργασία

27) Ξεκίνημα ή τέλος του σχολείου

28) Αλλαγή στις συνθήκες διαβίωσης (προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο)

29) Αναθεώρηση των προσωπικών συνηθειών (με σκοπό να αλλάξουν: ο άνθρωπος στρεσάρεται πολύ στην προοπτική  του να «ξεβολευτεί»)

30) Προβλήματα με τον εργοδότη

31) Αλλαγή στις ώρες εργασίας (περισσότερες ή λιγότερες) ή στις συνθήκες εργασίας

(Ο,τιδήποτε σχετίζεται με αλλαγή – αναπροσαρμογή – μεταβολή αποτελεί ισχυρότατο στρεσογόνο παράγοντα)

32) Αλλαγή κατοικίας

33) Αλλαγή σχολείου

34) Αλλαγή στις δραστηριότητες αναψυχής (περισσότερες ή λιγότερες)

35) Αλλαγή των δραστηριοτήτων στην εκκλησία (πιο συχνές ή πιο αραιές)

36) Αλλαγή στις κοινωνικές δραστηριότητες (περισσότερη ή λιγότερη κοινωνική ζωή)

37) Στεγαστικό ή άλλης μορφής δάνειο (δευτερεύουσας σημασίας σε σχέση με το σκοπό απόκτησης), όχι υψηλό

38) Αλλαγή στις συνήθειες του ύπνου (περισσότερες ώρες ή λιγότερες ώρες / αλλαγή στον κύκλο ύπνου-εγρήγορσης)

39) Αλλαγή στον αριθμό/ στη συχνότητα των οικογενειακών συγκεντρώσεων (πιο αραιές ή πιο συχνές)

40) Αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες (περισσότερο ή λιγότερο φαγητό / αλλαγή στα είδη τροφής)

41) Οι διακοπές

42) Τα Χριστούγεννα (για πολλούς ανθρώπους οι διακοπές και τα Χριστούγεννα είναι πηγή στρες)

43) Ελαφρές παραβάσεις του νόμου (πχ. κλήσεις, τροχαίες παραβάσεις)

agxos

Για να ρίξουμε μια ματιά τώρα, στα 39 πιο στρεσογόνα γεγονότα στη ζωή των  

α ν η λ ί κ ω ν:

1) Θάνατος γονέα

2) Εκτός προγράμματος εγκυμοσύνη/έκτρωση

3) Το να παντρευτείς

4) Διαζύγιο των γονέων

5) Το να αποκτήσεις μια εμφανή παραμόρφωση / δυσμορφία

6) Το να γίνεις πατέρας ενός παιδιού

7) Καταδίκη του γονέα σε φυλάκιση για πάνω από ένα χρόνο

8) Χωρισμός μεταξύ των γονέων

9) Θάνατος αδελφού/αδελφής

10) Αλλαγή στην αποδοχή από τους συνομήλικους

11) Απροσδόκητη εγκυμοσύνη της αδερφής

12) Η ανακάλυψη ότι είσαι υιοθετημένο παιδί

13) Γάμος γονέα με κάποιον άλλον/άλλη που γίνεται πατριός/μητριά

14) Θάνατος ενός στενού φίλου

15) Το να έχεις μία εκ γενετής παραμόρφωση/δυσμορφία που είναι εμφανής

16) Σοβαρή ασθένεια που χρειάζεται νοσηλεία

17) Αποτυχία στους βαθμούς στο σχολείο

18) Το να μην έχεις εξωσχολικές δραστηριότητες (Ανεξάρτητα από τις σχολικές σου επιδόσεις)

19) Εισαγωγή σε νοσοκομείο ενός γονέα

20) Καταδίκη σε φυλάκιση του γονέα για πάνω από 30 ημέρες

21) Το να τα «χαλάσεις» με το αγόρι σου ή με την κοπέλα σου

22) Το να ξεκινήσεις να βγαίνεις ραντεβού με κάποιον/κάποια που σου αρέσει

23) Αποβολή από το σχολείο

24) Το να εμπλακείς με ναρκωτικά ή με αλκοόλ

25) Η γέννηση ενός αδελφού ή μιας αδελφής

26) Αύξηση των διαφωνιών και των εντάσεων ανάμεσα στους γονείς

27) Το να χάσει τη δουλειά του ο γονέας

28) Εξαιρετικό προσωπικό επίτευγμα

(*** Το εξαιρετικό προσωπικό επίτευγμα τόσο στους ενήλικες όσο και στους ανήλικους προκαλεί στρες διότι συνδέεται – όπως κάθε ξεχωριστή επιτυχία – με το φόβο της ευθύνης: την ευθύνη να φανώ αντάξιος του επιτεύγματος και των προσδοκιών που αυτό γεννάει από εδώ και πέρα.)

29) Αλλαγή στην οικονομική κατάσταση των γονιών

30) Το να γίνεις αποδεκτός ή να περάσεις σε κολέγιο/πανεπιστήμιο της επιλογής σου

31) Το να είσαι τελειόφοιτος στο σχολείο (να κλείνει ο κύκλος της σχολικής ζωής)

32) Εισαγωγή σε νοσοκομείο του αδελφού/της αδελφής

33) Αυξανόμενη απουσία του ενός γονέα από το σπίτι

34) Ο αδελφός/η αδελφή φεύγει από το σπίτι

35) Προσθήκη ενός τρίτου (ενήλικου) προσώπου στην οικογένεια

36) Το να γίνεις κανονικό μέλος μιας εκκλησίας ( η ενοχή και η αγωνία του θρησκευτικού συναισθήματος)

37) Μείωση των διαφωνιών μεταξύ των γονέων

38) Μείωση των διαφωνιών με τους γονείς

39) Ο πατέρας ή η μητέρα ξεκινάει δουλειά

 

Πηγή: kousiadis.gr

Advertisements

Ένα Σχόλιο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: