O Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων Ν.Ηρακλείου αποτέλεσε υποστηρικτική δομή του Υ.ΠΑΙ.Θ. από το 1990 (με αναστολή της λειτουργίας του κατά το έτος 2011-12) έως το 2018, υπαγόταν διοικητικά στην αρμοδιότητα της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης του Νομού, ενώ την εποπτεία και το γενικό συντονισμό του έργου του είχε η Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Ο εν λόγω θεσμός ψυχοκοινωνικής υποστήριξης λειτούργησε ως αποκεντρωμένη υπηρεσία, όπως προβλεπόταν στις παρ.1 και 2 του άρθρου 2 του ν. 1894/1990 (Α΄ 110) καθώς και στις αρ. 806/Γ2/12-02-1993 (Β΄ 134) και αρ. 104492/Γ7/2006 – κοινή υπουργική απόφαση (Β΄ 1556). Οι οργανικές θέσεις του προσωπικού των Σ.Σ.Ν. συστάθηκαν με το π.δ. 445/1993 (Α΄ 185) και το π.δ. 140/2003 (Α΄ 119) αλλά, δυστυχώς, παρά τις τεράστιες ανάγκες ψυχολογικής υποστήριξης της σχολικής κοινότητας, παρέμειναν «κενό γράμμα», με αποτέλεσμα τη λειτουργία του ΣΣΝ ως μονοπρόσωπη δομή.
Η υπογράφουσα και δημιουργός αυτού του Ιστολογίου, υπήρξε Υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Ν.Ηρακλείου την εξαετία 2012-18.
Σύμφωνα με την παράγραφο 2γ του άρθρου 17 του νόμου 4547/2018 «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 102/12-06-18), οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων (Σ.Σ.Ν.) της παρ.11 του άρθρου 52 του π.δ. 18/2018, καταργούνται. Από τη Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2018 διαπιστώνεται η παύση της λειτουργίας τους, όπως ορίζει η Υπουργική Απόφαση Φ.351.1/53/206591/Ε3/29-11-2018 η οποία σημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 5440Β΄/5-12-18.
Παρακάτω, στο ΜΕΡΟΣ Α΄, μπορείτε να δείτε τις δημοσιευμένες απόψεις της υπογράφουσας για την κατάργηση των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων, ενώ στο ΜΕΡΟΣ Β΄υπάρχουν πληροφορίες για την ταυτότητα της δομής, όπως ήταν δημοσιευμένες -και παρέμειναν- κατά την χρονική περίοδο λειτουργίας της.
♥ ♥ ♥
Μ Ε Ρ Ο Σ Α΄
Το παρακάτω κείμενο μπορείτε να το δείτε δημοσιευμένο εδώ, (12-11-2018), ενώ εδώ (13-11-2018) μπορείτε να διαβάσετε δημοσιεύσεις του τύπου.
Από τους ΣΣΝ στα ΚΕΣΥ: Αναζητώντας απαντήσεις κι ένα αδειανό πουκάμισο
Σε εποχές κρίσης, όπου η επιδείνωση των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων αποτελεί κοινό τόπο για την ελληνική πραγματικότητα και καθημερινό βίωμα για την σχολική κοινότητα, θα περίμενε κανείς ότι η ψυχολογική στήριξη μιας ιδιαίτερα ευάλωτης ομάδας όπως τα παιδιά, θα ήταν πρώτιστο μέλημα της πολιτείας.
Αντ΄ αυτού, ο μοναδικός θεσμός ψυχοκοινωνικής στήριξης των σχολείων, ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων, αυτές τις μέρες καταργείται (Ν.4547/2018, ΦΕΚ 102/12-06-18).Θεσμοθετημένοι από το 1990 (Ν. 1894/1990, ΦΕΚ 110/27-8-1990 Σ.Α΄ Αρ. 2), οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων αποτέλεσαν ένα αναπόσπαστο, οργανικό μέρος της σχολικής κοινότητας, συμβάλλοντας στην προαγωγή της ψυχικής της υγείας και καλύπτοντας ένα μεγάλο κενό τόσο σε επίπεδο πρόληψης όσο και σε επίπεδο έγκαιρης παρέμβασης και αντιμετώπισης ψυχοκοινωνικών προβλημάτων.
Συνεδρίες συμβουλευτικής υποστήριξης σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, παρεμβάσεις σε τάξεις, διαχείριση καταστάσεων σε κρίση, συντονισμός σχολών γονέων, διοργάνωση επιμορφώσεων σε εκπαιδευτικούς & σεμιναρίων προς την κοινότητα, αποτελούν ορισμένες μόνο από τις δράσεις που καθημερινά υλοποιούνταν από τους Υπεύθυνους της δομής.
Παρά τις διαρκείς εκκλήσεις των Υπεύθυνων των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων για ενδυνάμωση του θεσμού, η πολιτεία απάντησε αρχικά με τη σταδιακή του απαξίωση και τελικά με την πλήρη του κατάργηση. Δίχως ποτέ να γίνει μια ουσιαστική, ποιοτική αξιολόγηση των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων (είναι άγνωστη η τύχη των μακροσκελών, λεπτομερών και πολυσύνθετων απολογιστικών στοιχείων που οι Υπεύθυνοι κατέθεταν ετησίως), η πολιτεία κατέφυγε σε μια ανορθόδοξη, οριζόντια περικοπή, ακρωτηριάζοντας το βασικό μοχλό της δημόσιας εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση των ψυχολογικών και κοινωνικών προβλημάτων που επέφερε η πολυεπίπεδη κρίση.
Ο εκμηδενισμός της δομής ολοκληρώθηκε με την αφομοίωσή της στο νέο σχήμα, το υδροκέφαλο ΚΕΣΥ (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης). Πρώτιστο ωστόσο μέλημά του θα είναι αφενός μεν η διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών και οι εκδόσεις των σχετικών γνωματεύσεων (βλ. ΚΕΔΔΥ), αφετέρου δε ο επαγγελματικός προσανατολισμός. Και η κάλυψη των ψυχοκοινωνικών αναγκών της μαθητικής κοινότητας; Η προαγωγή της ψυχικής υγείας και ανθεκτικότητας; Η στήριξη εκπαιδευτικών και γονέων; Οι παρεμβάσεις στην κοινότητα;
Φαίνεται ότι η πολιτεία θεωρεί στην καλύτερη περίπτωση ότι η νέα δομή μπορεί να διαχειριστεί τα πάντα και στη χειρότερη ότι οι παραπάνω ανάγκες – που μέχρι πρότινος κάλυπταν οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων – έπαψαν ξάφνου να αποτελούν προτεραιότητα. Κι αν ισχύει η πρώτη εκδοχή, τότε θα έπρεπε η επιλογή των προϊσταμένων της νέας δομής να γίνει με ιδιαίτερη επιμέλεια και προσοχή και όχι πρόχειρα και αίολα όπως τελικά αποδείχτηκε. Μια προσεκτική ανάγνωση του άρθρου 24 του νόμου 4547/2018 «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 102/12-06-18), αρκεί για να εντοπίσει κανείς μια σειρά από σημαντικά ατοπήματα, όσον αφορά κυρίως την αξιολόγηση των προσόντων των Προϊσταμένων της.
Ειδικότερα:
α) η κατοχή διδακτορικού διπλώματος αξιολογείται με έξι μονάδες δίχως να εξετάζεται η συνάφειά του με το γνωστικό αντικείμενο που υπηρετεί η εν λόγω θέση. Έτσι για παράδειγμα, ένα διδακτορικό δίπλωμα στο γνωστικό πεδίο της Ιστορίας, της Θρησκειολογίας ή της Φυσικής, δίνει ένα εξαιρετικά σημαντικό πρόκριμα στον υποψήφιο έναντι των υπόλοιπων, δίχως αυτό όμως να αποδεικνύει την εξειδικευμένη γνώση που απαιτείται.
β) ο τίτλος Διδασκαλείου Εκπαίδευσης (διετούς φοίτησης), ο οποίος αξιολογείται με τρείς μονάδες, εξισώνεται με τίτλο δεύτερου πτυχίου ΑΕΙ η κατοχή του οποίου απαιτεί τετραετή φοίτηση, αφού έχουν προηγηθεί όμως και κατατακτήριες εισαγωγικές εξετάσεις αυξημένης δυσκολίας! Αξίζει να σημειωθεί ότι η δυνατότητα κτήσης τίτλου διδασκαλείου παρέχεται μόνο στους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στερώντας έτσι τη δυνατότητα αυτή από τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας. Παράλληλα, είναι σημαντικό να υπογραμμιστεί πως ένα ακόμη ατόπημα αποτελεί η μη ειδική μνεία σε κατοχή δεύτερου πτυχίου στο γνωστικό αντικείμενο της Ψυχολογίας και η ιδιαίτερη αξιολόγησή του. Είναι παράδοξο για παράδειγμα, για τις ανάγκες μιας τέτοιας δομής όπως το ΚΕΣΥ, να αξιολογείται το ίδιο ο κάτοχος πτυχίου Ηλεκτρολογίας με τον κάτοχο πτυχίου Ψυχολογίας, ο οποίος μπορεί να υποστηρίξει και το γνωστικό πεδίο της ειδικής αγωγής!
γ) η γνώση Τ.Π.Ε. Β΄ Επιπέδου, που αποκτάται με τη διαδικασία της κλήρωσης, αξιολογείται με μία μονάδα, αποκλείοντας έτσι όσους υποψήφιους δεν είχαν την τύχη να κληρωθούν. Δεν μπορεί να μην επισημανθεί μια διακριτική μεταχείριση υπέρ όσων είχαν τη δυνατότητα επιλεκτικά να διεκδικήσουν τρείς ή μία μονάδες. Τα δύο προαναφερόμενα κριτήρια αντίκεινται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας.
δ) η αξιολόγηση των δημοσιεύσεων οδηγεί επίσης στους παρακάτω προβληματισμούς: πώς είναι δυνατόν η δημοσίευση άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές να αξιολογείται με 0,2 μονάδες, ενώ η δημοσίευση άρθρων γενικά σε επιστημονικά περιοδικά δίχως κριτές, να βαθμολογείται περισσότερο (0,25 μονάδες); Όμοια, πώς είναι δυνατή η μη πρόβλεψη διάκρισης μεταξύ ελληνόγλωσσων και ξενόγλωσσων δημοσιεύσεων; Και τέλος, πώς αιτιολογείται να πριμοδοτούνται οι εισηγήσεις σε δημοσιευμένα πρακτικά συνεδρίων και όχι μια σημαντική κατηγορία δημοσιεύσεων όπως εκείνη της συγγραφής αυτοτελών άρθρων σε συλλογικούς τόμους, η οποία απουσιάζει τελείως;
ε) οι εισηγήσεις σε συνέδρια εάν και αρχικά φαίνεται επίσης να αξιολογούνται, στη συνέχεια μοριοδοτούνται μόνον όσες από αυτές δημοσιεύτηκαν σε πρακτικά συνεδρίων. Το παράλογο στην περίπτωση αυτή είναι ότι παραβλέπεται, δίχως να αξιολογείται καθόλου, ακόμα και η συστηματική συμμετοχή του υποψηφίου σε επιστημονικά συνέδρια και να επιβραβεύονται μόνον οι δημοσιευμένες εισηγήσεις. Για παράδειγμα, ο υποψήφιος που έχει μια αδιάλειπτη και συστηματική παρουσία σε πανελλήνια ή και διεθνή επιστημονικά συνέδρια, φαίνεται να υστερεί έναντι του συνυποψήφιού του ο οποίος συμμετείχε σε ένα και μόνο συνέδριο, το οποίο και εξέδωσε την εισήγησή του στα πρακτικά του.
στ) η θητεία στο Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων δεν προσμετράται ως διδακτική εμπειρία αν και το σύνολο του έργου του Υπεύθυνου ΣΣΝ πραγματοποιήθηκε μέσα στο σχολικό πλαίσιο, συχνά με τη χρήση όχι μόνο ψυχοκοινωνικών, αλλά και εκπαιδευτικών εργαλείων, όπως η υλοποίηση παρεμβάσεων σε τάξεις και η οργάνωση σεμιναρίων για εκπ/κούς, μαθητές και γονείς, τα οποία πολλές φορές υλοποιούνταν και εκτός του διδακτικού ωραρίου.
Ο Νόμος 4547/2018 είναι αόριστος, ασαφής και με σημαντικά ατοπήματα.
Βασικά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα:
– Γιατί η πολιτεία δεν αξιοποιεί στη γενική και ειδική αγωγή τους εκπαιδευτικούς που διαθέτουν επιπρόσθετο τίτλο Ψυχολογίας, παρά τις δικές τους σχετικές προτάσεις, δίχως μάλιστα καμία επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού; Η διττή ιδιότητα του εκπαιδευτικού-Ψυχολόγου, δύναται να συγκεράσει την απαραίτητη κλινική εμπειρία για τη διαχείριση μειζόνων περιστατικών εντός της σχολικής κοινότητας και παράλληλα τη θεώρηση των περιστατικών αυτών βάσει των προτεραιοτήτων του σχολικού περιβάλλοντος.
– Πώς μπορούν να παρακάμπτονται αγκυλώσεις όπως «δεν υπάρχει ΠΕ23-Ψυχολόγων στη Γενική Αγωγή» (αιτία άρνησης απόδοσης Β΄ ειδικότητας ΠΕ23 σε εκπαιδευτικούς), όταν πρόκειται να εισαχθούν Ψυχολόγοι στα ΕΠΑΛ;
– Με ποια λογική η εξειδίκευση των εκπαιδευτικών α) στη συμβουλευτική και β) στον επαγγελματικό προσανατολισμό αποδεικνύεται μεταξύ άλλων (166516/ ΓΔ4 Υπουργική Απόφαση, ΦΕΚ Β 4518/16-10-18, που εκδόθηκε δύο μόλις μέρες πριν την ανακοίνωση των πινάκων των υποψηφίων!) από την τριετή τουλάχιστον προϋπηρεσία σε δομές επαγγελματικού προσανατολισμού του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΚΕΣΥΠ, ΓΡΑΣΕΠ, ΓΡΑΣΥ) και όχι κι από την προϋπηρεσία στην κατεξοχήν δομή Συμβουλευτικής, τους Συμβουλευτικούς Σταθμούς Νέων;
– Γιατί προτάσσεται ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός – ως τομέας εξίσου σημαντικός με την ειδική αγωγή – σε μια δομή ψυχικής υγείας όπου θα ήταν απολύτως λογικό και απαραίτητο να δίδεται χώρος πρωτίστως στη Ψυχολογία και τη Συμβουλευτική;
Αναζητούνται απαντήσεις κι ένα αδειανό πουκάμισο.
Μαρία Παναγιωτάκη
Ψυχολόγος-Κοινωνιολόγος
Υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Ν.Ηρακλείου
♥ ♥ ♥
Μ Ε Ρ Ο Σ Β΄
Σύμφωνα με την Υ.Α. 93008/Γ7 /10-08-2012:
1. Οι Υπεύθυνοι Σ.Σ.Ν. έχουν ως έργο την ψυχοκοινωνική κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων του Νομού, με τη δυνατότητα εντοπισμού, διάγνωσης, βραχείας ψυχολογικής παρέμβασης και παραπομπής μαθητών/τριών που χρήζουν ιδιαίτερης ψυχολογικής αντιμετώπισης.
2. Παρέχουν συμβουλευτική γονέων και παράλληλα ασκούν προληπτική παρέμβαση στα πλαίσια στήριξης της οικογένειας και κινητοποίησης των λοιπών κοινωνικών φορέων μέσω του σχολείου.
3. Μπορούν να συμμετέχουν σε παιδαγωγικές συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων των σχολείων του νομού, για την εξειδίκευση θεμάτων που έχουν σχέση με τα εφαρμοζόμενα προγράμματα αγωγής υγείας.
4. Παρέχουν ενημέρωση των διδασκόντων σε ιδιαίτερα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι μαθητές/τριες των σχολείων, μετά από πρόσκληση του Δ/ντη του σχολείου, ή μετά από αίτημα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
5. Ευαισθητοποιούν την ευρύτερη κοινότητα σε θέματα αγωγής υγείας και ψυχικής υγείας, οργανώνοντας και συντονίζοντας ομιλίες, συζητήσεις και άλλες δραστηριότητες.
6. Παρακολουθούν και υποστηρίζουν τα προγράμματα ψυχικής υγείας των σχολικών μονάδων της περιοχής αρμοδιότητας της Δ/νσης τους, σε συνεργασία με τους Υπεύθυνους αγωγής υγείας της Περιφέρειας στην οποία υπάγονται.
7. Οργανώνουν συναντήσεις ομάδων εκπαιδευτικών προκειμένου να συμβάλλουν στην επίλυση παιδαγωγικών, οργανωτικών και άλλων ζητημάτων και να υποστηρίξουν την προσπάθειά τους.
8. Οι Υπεύθυνοι Σ.Σ.Ν. συνεργάζονται με τους Υπεύθυνους αγωγής υγείας, ώστε να προωθηθούν με κάθε τρόπο τα εκπαιδευτικά προγράμματα των σχολείων, τα επιμορφωτικά σεμινάρια των εκπαιδευτικών καθώς και οι τοπικές και διεθνείς συνεργασίες.
♥ ♥ ♥
Επί της ουσίας ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων αποτελεί υποστηρικτική δομή του Υ.ΠΑΙ.Θ. ήδη από το 1990 (με αναστολή της λειτουργίας του κατά το έτος 2011-12), υπάγεται διοικητικά στην αρμοδιότητα της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης του Νομού, ενώ την εποπτεία και το γενικό συντονισμό του έργου του έχει η Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Μέσα από τις παρεμβάσεις των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων μπορούμε να έχουμε πρόληψη, παρέμβαση και αντιμετώπιση σε τρεις μεγάλες ομάδες πληθυσμού:
i ) Μ α θ η τ έ ς
-
διευκόλυνση των μαθητών/μαθητριών που αντιμετωπίζουν προσωπικά, ψυχολογικά, οικογενειακά ή κοινωνικά προβλήματα στο να αποκτήσουν βοήθεια μέσω της υποστήριξης ειδικών στο χώρο του σχολείου
-
χειρισμό ορισμένων δύσκολων περιπτώσεων που επισημαίνονται στα σχολεία – έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση σε ένα μεγάλο φάσμα προβλημάτων που χρήζουν ιδιαίτερης ψυχολογικής αντιμετώπισης.
-
αναγνώριση της ύπαρξης σοβαρών προβλημάτων (όπως κατάθλιψη, αγχώδεις διαταραχές κ.ά.) σε εφήβους που λόγω άγνοιας ή προκαταλήψεων του οικογενειακού και σχολικού περιβάλλοντος μένουν χωρίς βοήθεια και διασύνδεση για παραπομπή περιστατικών σε δομές ψυχικής υγείας
-
ατομική ψυχοκοινωνική στήριξη και συμβουλευτική σε μαθητές/μαθήτριες
-
εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης για το σχολικό εκφοβισμό, τη βίαιη και παραβατική συμπεριφορά, τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών, τη σχολική διαρροή κ.ά.
-
λειτουργία βιωματικών ομάδων μαθητών με θέμα την προσωπική ανάπτυξη, τις διαπροσωπικές σχέσεις, την αυτογνωσία & την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, την εφηβεία και τα χαρακτηριστικά της, τη διαφορετικότητα, την επίλυση συγκρούσεων κ.λ.π.
ii ) Ε κ π α ι δ ε υ τ ι κ ο ί
-
συμβουλευτική στήριξη των εκπαιδευτικών στο δύσκολο και επίπονο έργο τους μέσα από βιωματικές ομάδες συνάντησης και δράσης
-
επιστημονική συνδρομή και και ενημέρωση των εκπαιδευτικών οι οποίοι αντιμετωπίζουν στο παιδαγωγικό τους έργο ποικιλία προβλημάτων: παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, υπερκινητικότητα, περιπτώσεις σχολικής φοβίας, σχολική αδιαφορία, κρίση της εφηβείας, εξαρτήσεις από ουσίες, ενδοοικογενειακή και ενδοσχολική βία, προβλήματα διαφυλικών σχέσεων και σεξουαλικής συμπεριφοράς, έλλειψη πειθαρχίας και ορίων
-
στήριξη του σχολικού πλαισίου στο χειρισμό δυσλειτουργικών καταστάσεων και στη δημιουργία θετικού κλίματος (θέματα λειτουργίας της «ομάδας της τάξης») για την προαγωγή της μάθησης
-
συμβουλευτική παρέμβαση στην ανάπτυξη γέφυρας επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας
-
πρόληψη και προαγωγή της ψυχικής υγείας των εκπαιδευτικών (π.χ. εργασιακή εξουθένωση – burnout)
-
πρόληψη και καταπολέμηση της σχολικής διαρροής
-
εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης για το σχολικό εκφοβισμό, τη βίαιη και παραβατική συμπεριφορά
-
εφαρμογή προγραμμάτων προσωπικής ανάπτυξης μέσω βιωματικής μάθησης
-
διοργάνωση εκδηλώσεων, ημερίδων και σεμιναρίων για θέματα παιδαγωγικά και ψυχικής υγείας
-
πραγματοποίηση ανοιχτών ομιλιών για ψυχοκοινωνικά και ψυχοπαιδαγωγικά θέματα
iii ) Γ ο ν ε ί ς
-
σύσταση Σχολών Γονέων: η συμβουλευτική γονέων είναι απαραίτητη αφού ο ρόλος της οικογένειας στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού στα πρώτα χρόνια αλλά κι αργότερα στην «κρίση της εφηβείας» είναι καθοριστικής σημασίας. Μέσα από την εκπαίδευση στις Σχολές Γονέων βοηθούνται οι γονείς να εξελιχθούν οι ίδιοι ικανοποιητικά, να σχετίζονται με τα παιδιά τους και να ανταποκρίνονται πιο λειτουργικά στον πολυδιάστατο ρόλο τους.
-
οικογενειακή συμβουλευτική και συμβουλευτική γονέων μέσα από παρεμβάσεις ψυχοκοινωνικής στήριξης
-
ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των γονέων μέσα από τη διοργάνωση εκδηλώσεων, ημερίδων και σεμιναρίων για θέματα παιδαγωγικά και ψυχικής υγείας
-
πραγματοποίηση διαλέξεων για ψυχοκοινωνικά και ψυχοπαιδαγωγικά θέματα
Κ ο ι ν ω ν ί α
Στις δύσκολες εποχές που ζούμε οι κοινωνικές ανισότητες, η φτώχια, η ανεργία, ο κοινωνικός αποκλεισμός και η περιθωριοποίηση όλο και μεγαλύτερων κοινωνικών ομάδων συνεχώς αυξάνονται και διευρύνονται, η απογοήτευση και τα αδιέξοδα των νέων ανθρώπων γίνονται καθημερινά πιο ορατά, επιδρώντας και έχοντας άμεσες επιπτώσεις στη σχολική πραγματικότητα. Σήμερα η αναγκαιότητα της πρόληψης, της ψυχολογικής στήριξης, της ενδυνάμωσης των μαθητών/μαθητριών και της επιστημονικής στήριξης των εκπαιδευτικών μέσα από οργανωμένες δομές στο χώρο του σχολείου προβάλλει περισσότερο επίκαιρη από ποτέ.
Προς αυτήν την κατεύθυνση λειτουργεί ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Ν. Ηρακλείου, ο οποίος είναι ανοιχτός σε συνεργασία με άλλες υπηρεσίες και φορείς του Νομού Ηρακλείου, όπως Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΤΕΙ Ηρακλείου, Κοινωνικές Υπηρεσίες του Ν. Ηρακλείου, Κέντρο Παιδικής Μέριμνας Ηρακλείου, Εταιρεία Προστασίας Ανηλίκων Ηρακλείου, ΚΕΔΔΥ, Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης, ΚΕΣΥΠ, Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο, Κέντρο Ψυχικής Υγείας, ΚΕΘΕΑ Αριάδνη, ΚΕΣΑΝ, Μ.Μ.Ε. κ.ά.
♥ ♥ ♥
Σας ευχαριστούμε απότα βάθη της καρδιάς μας για
τη στήριξη, την αγάπη και την εμπιστοσύνη σας όλα αυτά τα χρόνια!
Σχολιάστε