Χρήσιμες οδηγίες και κατευθυντήριες γραμμές βήμα-βήμα ώστε να οργανωθεί ο τρόπος επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και να υπάρχει κλίμα σεβασμού από όλους για όλους, μάς δίνει το υλικό της διεθνούς αμνηστίας που παρουσιάζεται
ε δ ώ.
Ονομάζεται «Πώς να ξεκινήσω ένα πρόγραμμα Εκπαίδευσης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στην τάξη μου» και στηρίζεται στη παραδοχή ότι οι δραστηριότητες, το κλίμα, η οργάνωση της τάξης, οι σχέσεις και ο τρόπος επικοινωνίας παίζουν μεγάλο ρόλο στην ανάπτυξη κουλτούρας σεβασμού των δικαιωμάτων. Παροτρύνει τους εκπαιδευτικούς να βοηθήσουν τα παιδιά που υπήρξαν θύματα ρατσιστικής συμπεριφοράς να κατανοήσουν ότι η αρνητική αντιμετώπισή τους λόγω της εμφάνισης, της γλώσσας, της φυλής οφείλεται σε ρατσιστικές στάσεις.
Η παραπάνω μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης καθώς και σε ανάλογες συνθήκες εκτός σχολικού περιβάλλοντος. Εφαρμόζεται σε όλες τις συμπεριφορές διάκρισης. Όπου είναι δυνατόν, η εθνική διαφορετικότητα στην τάξη θα πρέπει να είναι συνειδητή, κατανοητή, ακόμη και γιορταστικά αποδεκτή σε κάθε ευκαιρία. Πρέπει να θυμόμαστε ότι ο ρατσισμός και ο σεξισμός εμφανίζονται σε πολύ μικρή ηλικία στα παιδιά οπότε η μέθοδος αυτή λειτουργεί προληπτικά ως προς τις κοινωνικές της προεκτάσεις.
Filed under: Ανθρώπινη Ανάπτυξη,Βιωματικές Δράσεις,Διαπολιτισμική Αγωγή,Διαφορετικότητα,Δικαιώματα Ανηλίκων,Εφηβεία,Εκπαιδευτικό Υλικό,Εμψύχωση Ομάδας,Νέα για Νέους |
Σχολιάστε