• “Ο κόσμος δεν μάς προσφέρθηκε από τους γονείς μας, μάς τον δάνεισαν τα παιδιά μας“

    Αφρικάνικη Παροιμία

  • Μαζί προχωράμε!

  • Ονειρευόμαστε:

    ...μια νεολαία δυναμική, τολμηρή και πεισματάρα, η οποία οραματίζεται, αναζητά και δεν σταματά ποτέ να διεκδικεί... μια πόλη φιλόξενη, ζωντανή, δημιουργική, που δίνει ευκαιρίες στους ανθρώπους της για εξέλιξη και ανάπτυξη, μια πόλη με χαρακτήρα, προοπτική και όραμα... μια κοινωνία πολυπολιτισμική, ελεύθερη, μια κοινωνία με ιδανικά, αξίες και ηθική... ανθρώπους ευτυχισμένους, χαρούμενους και αποφασιστικούς...με γνώση, λογική και συναισθήματα σε πλήρη αρμονία...
  • αντιδραστικότητα;

  • Θέλω (Jorge Bucay)

    Θέλω να με ακούς, χωρίς να με κρίνεις

    Θέλω τη γνώμη σου, χωρίς συμβουλές

    Θέλω να με εμπιστεύεσαι, χωρίς απαιτήσεις

    Θέλω τη βοήθειά σου, κι όχι ν΄αποφασίζεις για μένα

    Θέλω να με προσέχεις, χωρίς να με ακυρώνεις

    Θέλω να με κοιτάς, χωρίς να προβάλεις τον εαυτό σου σε μένα

    Θέλω να μ΄αγκαλιάζεις, χωρίς να με κάνεις να ασφυκτιώ

    Θέλω να μου δίνεις ζωντάνια, χωρίς να με σπρώχνεις

    Θέλω να με υποστηρίζεις, χωρίς να με φορτώνεσαι

    Θέλω να με προστατεύεις, χωρίς ψέματα

    Θέλω να πλησιάζεις χωρίς να εισβάλλεις

    Θέλω να ξέρεις τις πλευρές μου που πιο πολύ σε ενοχλούν. Να τις αποδέχεσαι και να μην προσπαθείς να τις αλλάξεις

    Θέλω να ξέρεις... πως σήμερα μπορείς να βασίζεσαι πάνω μου... xωρίς όρους

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΛΚΟΟΛ

  • ΟΧΙ ΣΤΗΝ internet ΕΞΑΡΤΗΣΗ

  • Ένα παιδί συμβουλεύει…

    Ένα παιδί δίνει 13 πολύτιμες συμβουλές στους γονείς του

    Ø Μη φοβάστε να είστε σταθεροί μαζί μου. Αυτό θα με κάνει να νιώθω περισσότερη σιγουριά.

    Ø Μη με παραχαϊδεύετε. Ξέρω πολύ καλά πως δεν πρέπει να μου δίνετε οτιδήποτε σας ζητώ. Σας δοκιμάζω μονάχα για να δω.

    Ø Μη με κάνετε να νιώθω μικρότερος απ΄ ότι είμαι. Αυτό με σπρώχνει να παριστάνω καμιά φορά το «σπουδαίο».

    Ø Μη μου κάνετε παρατηρήσεις μπροστά στον κόσμο, αν μπορείτε. Θα προσέξω περισσότερο αυτό που θα μου πείτε, αν μου μιλήσετε ήρεμα, μια στιγμή που θα είμαστε οι δυο μας.

    Ø Μη μου δημιουργείτε το συναίσθημα πως τα λάθη μου είναι αμαρτήματα. Μπερδεύονται έτσι μέσα μου όλες οι αξίες που έχω μάθει να αναγνωρίζω.

    Ø Μην πέφτετε σε αντιφάσεις. Με μπερδεύετε έτσι αφάνταστα και με κάνετε να χάνω την πίστη μου σε εσάς.

    Ø Μη με αγνοείτε, όταν σας κάνω ερωτήσεις, γιατί θα ανακαλύψετε πως θα αρχίσω να παίρνω τις πληροφορίες μου από άλλες πηγές.

    Ø Μην προσπαθείτε να με κάνετε να πιστέψω πως είστε τέλειοι ή αλάνθαστοι. Είναι μια δυσάρεστη έκπληξη για μένα, όταν ανακαλύπτω πως δεν είστε ούτε το ένα ούτε το άλλο.

    Ø Μη διανοηθείτε ποτέ πως θα πέσει η υπόληψή σας αν μου ζητήσετε συγγνώμη. Μια τίμια αναγνώριση του λάθους σας μου δημιουργεί πολύ θερμά αισθήματα απέναντί σας.

    Ø Μην ξεχνάτε πως μ΄ αρέσει να πειραματίζομαι. Χωρίς αυτό δεν μπορώ να ζήσω. Σας παρακαλώ παραδεχτείτε το.

    Ø Μην ξεχνάτε πόσο γρήγορα μεγαλώνω. Θα πρέπει να σας είναι δύσκολο να κρατήσετε το ίδιο βήμα με μένα, αλλά προσπαθήστε σας παρακαλώ.

    Ø Μην ξεχνάτε πως δεν θα μπορέσω να αναπτυχθώ χωρίς πολλή κατανόηση και αγάπη. Αυτό όμως δεν χρειάζεται να το πω, έτσι δεν είναι;

    Ø Μη μου λέτε ποτέ ψέματα!

  • Παιδί ή Ενήλικος;

  • Αυτοεκτίμηση, αυτή η… Άγνωστη!

    10 τρόποι για να βοηθήσετε το παιδί σας να εκτιμά τον εαυτό του.

    vΕπικοινωνήστε ανοιχτά με το παιδί σας.

    vΜάθετε να το ακούτε.

    vΣυμπεριλαμβάνε-τε το παιδί σας στις οικογενειακές συζητήσεις. Δείξτε του ότι εκτιμάτε τις απόψεις του.

    vΠροσπαθήστε να καταλάβετε την άποψη του παιδιού σας.

    vΔώστε στο παιδί σας ευθύνες κατάλληλες για την ηλικία του.

    vΒάλτε σταθερά όρια. Τα παιδιά θέλουν να ξέρουν τι περιμένουν οι άλλοι από αυτά.

    vΝα είστε γενναιόδωροι αλλά και ειλικρινείς όταν επαινείτε ή παροτρύνετε τα παιδιά.

    vΒοηθήστε το παιδί σας να θέσει στόχους και βοηθήστε το να τους πραγματοποιήσει.

    vΝα θυμάστε ότι η νίκη δεν είναι το παν. Το σημαντικό είναι η προσπάθεια.

    vΓίνετε θετικό πρότυπο. Αισθανθείτε περήφανος/η για τον εαυτό σας.

  • Μάς χρειάζονται!

  • «Αν ένα παιδί…» της Dorothy Law Nolte

    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική:
    Μαθαίνει να κατακρίνει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα:
    Μαθαίνει να καυγαδίζει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ειρωνεία:
    Μαθαίνει να είναι ντροπαλό
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ντροπή:
    Μαθαίνει να αισθάνεται ένοχο
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κατανόηση:
    Μαθαίνει να είναι υπομονετικό
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στον έπαινο:
    Μαθαίνει να εκτιμάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στη δικαιοσύνη:
    Μαθαίνει να είναι δίκαιο
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην αποδοχή:
    Μαθαίνει να αγαπάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ασφάλεια:
    Μαθαίνει να έχει πίστη στον εαυτό του και στους άλλους
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην επιδοκιμασία:
    Μαθαίνει να εκτιμάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην φιλία:
    Μαθαίνει να βρίσκει την αγάπη μέσα στον κόσμο
  • Όχι στις διακρίσεις!

  • “Πέτα μακριά το ραβδί σου!”

    Από το βιβλίο “Πέτα μακριά το ραβδί σου (Πειθαρχία χωρίς δάκρυα)” των Ρούντολφ Ντράικωρς & Περλ Κάσελ:

    “Το παιδί χρειάζεται ενθάρρυνση σαν το φυτό που χρειάζεται ήλιο και νερό”

    “Μπορούμε να αποδοκιμάζουμε τις πράξεις του παιδιού, χωρίς ν’ αποδοκιμάζουμε το ίδιο το παιδί”

    “Η ελευθερία βλασταίνει από το σπόρο της πειθαρχίας”

    “Μόνο σ’ ένα ήρεμο και συμφιλιωμένο περιβάλλον μπορεί το παιδί να αναπτύξει ελεύθερα την προσωπικότητά του και το δυναμικό του”

    “Η τιμωρία αφήνει να εννοηθεί οτι το παιδί από μόνο του δεν έχει αξία”

  • Νεολαία & Ευρώπη

    Νέα Γενιά σε Δράση Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων Eurodesk EVE
  • Στόχευε Ψηλά!

  • Εμείς οι Λίγοι

    Είμαστε εμείς οι ονειροπαρμένοι τρελλοί της γης

    με τη φλογισμένη καρδιά και τα έξαλλα μάτια

    Είμαστε οι αλύτρωτοι στοχαστές και οι τραγικοί ερωτευμένοι

    Χίλιοι ήλιοι κυλούνε μες στο αίμα μας

    κι ολούθε μας κυνηγά το όραμα του απείρου

    Η φόρμα δεν μπορεί να μας δαμάσει

    Εμείς ερωτευθήκαμε την ουσία του είναι μας

    και σ’ όλους μας τους έρωτες αυτήν αγαπούμε

    Είμαστε οι μεγάλοι ενθουσιασμένοι κι οι μεγάλοι αρνητές

    Κλείνουμε μέσα μας τον κόσμο όλο και δεν είμαστε τίποτα απ’αυτόν τον κόσμο

    Οι μέρες μας είναι μια πυρκαγιά κι οι νύχτες μας ένα πέλαγο

    Γύρω μας αντηχεί το γέλιο των ανθρώπων...

    (Γιώργος Μακρής)

  • Αφήστε να πετάξει!

  • Η επόμενη μέρα

    Επειδή κάθε δευτερόλεπτο μετράει

    πρέπει τώρα ν' αρχίσουμε να γράφουμε όλο και περισσότερα ποιήματα

    για να καθαρίσουμε το τοπίο από τον τρόμο, την απειλή και τον θάνατο

    πρέπει τώρα να εξορκίσουμε τους εφιάλτες που κρύβονται ακόμη μέσα στην ελευθερία

    έτοιμοι να μας πιουν όλο το αίμα

    κι επειδή όποιος σήμερα ξεχαστεί μέσα στον εαυτό του θα είναι αύριο λησμονιά και στάχτη

    πρέπει τώρα να μάθει τι θα πει εχθρός και αδικία

    διότι η πραγματικότητα δεν γίνεται κατανοητή χωρίς την κατανόηση της αθλιότητας και της απελπισίας

    κι επειδή κάθε δευτερόλεπτο μετράει πρέπει από τώρα να πάμε στο σχολείο της φαντασίας

    για να σώσουμε ξανά τα όνειρα.

    (Γιώργος Βέης)

  • Γίνε Αστέρι!

    Αν δεν μπορείς να είσαι πεύκο στην κορυφή του λόφου, χαμόδεντρο να γίνεις στην κοιλάδα, μα να γίνεις το πιο όμορφο χαμόδεντρο στου ρυακιού την όχθη. Γίνε θάμνος, αν δεν μπορείς δέντρο να είσαι.

    Κι αν δεν μπορείς να είσαι θάμνος, γίνε χλόη κι ομόρφαινε τις παρυφές του δρόμου. Αν δεν μπορείς να είσαι δρυς, γίνε μικρή φιλύρα αλλά η ομορφότερη κοντά στη λίμνη.

    Να γίνουμε όλοι καπετάνιοι δεν μπορούμε, χρειάζεται και πλήρωμα, έχει δουλειά για όλους, άφθονες δουλειές, μεγάλες και μικρές και πρέπει ο καθένας μας ό,τι μπορεί να κάνει.

    Αν δεν μπορείς να είσαι ο ήλιος, γίνε αστέρι, από το μέγεθος ούτε κερδίζεις ούτε χάνεις, να είσαι ο καλύτερος σ' αυτό που είσαι.

    (Douglas Malloch)

  • Αγαπάμε τα ζώα

  • Ένα παιδί μέσα μας

  • Η παιδική ηλικία είναι το βασίλειο της μεγάλης δικαιοσύνης και της βαθιάς αγάπης. Στα χέρια ενός παιδιού κανένα πράγμα δεν είναι σπουδαιότερο από κάποιο άλλο. Παίζει με μια χρυσή καρφίτσα ή με ένα λευκό λουλούδι. Δεν έχει φόβο της απώλειας.

    Για το παιδί ο κόσμος εξακολουθεί να είναι το όμορφο δοχείο μέσα στο οποίο δεν χάνεται τίποτα.

    Δεν αναγκάζει τα πράγματα να εγκατασταθούν κάπου. Τα αφήνει να διαβούν μέσα από τα χέρια του σαν αγέλη σκοτεινών νομάδων που περνούν κάτω από μιαν αψίδα θριάμβου. Για λίγο φωτίζονται μέσα στην αγάπη του και έπειτα σκοτεινιάζουν ξανά·

    ό,τι φωτίστηκε μέσα στην αγάπη του παραμένει εντός της σαν εικόνα που δεν πρόκειται να χαθεί.

    (Ράινερ Μαρία Ρίλκε)

  • Χωρίς διακρίσεις

  • Ευτυχείτε!

  • Μαθαίνεις

    Μετά από λίγο μαθαίνεις την ανεπαίσθητη διαφορά ανάμεσα στο να κρατάς το χέρι και να αλυσοδένεις μια ψυχή.

    Και μαθαίνεις πως αγάπη δε σημαίνει στηρίζομαι Και συντροφικότητα δε σημαίνει ασφάλεια

    Και αρχίζεις να μαθαίνεις πως τα φιλιά δεν είναι συμβόλαια Και τα δώρα δεν είναι υποσχέσεις

    Και αρχίζεις να δέχεσαι τις ήττες σου με το κεφάλι ψηλά και τα μάτια ορθάνοιχτα Με τη χάρη μιας γυναίκας και όχι με τη θλίψη ενός παιδιού

    Και μαθαίνεις να φτιάχνεις όλους τους δρόμους σου στο σήμερα, γιατί το έδαφος του αύριο είναι πολύ ανασφαλές για σχέδια…

    Και τα όνειρα πάντα βρίσκουν τον τρόπο να γκρεμίζονται στη μέση της διαδρομής

    Μετά από λίγο καιρό μαθαίνεις… Πως ακόμα κι η ζέστη του ήλιου μπορεί να σου κάνει κακό.

    Έτσι φτιάχνεις τον κήπο σου εσύ Αντί να περιμένεις κάποιον να σου φέρει λουλούδια

    Και μαθαίνεις ότι, αλήθεια, μπορείς να αντέξεις Και ότι, αλήθεια, έχεις δύναμη Και ότι, αλήθεια, αξίζεις

    Και μαθαίνεις… μαθαίνεις… με κάθε αντίο μαθαίνεις

    (Χόρχε Λουίς Μπόρχες)

  • Θυμούμαι μικρός κάθουμουν συχνά στο κατώφλι του σπιτιού μας, έλαμπε ο ήλιος, καίγουνταν ο αγέρας, σ' ένα μεγάλο σπίτι στη γειτονιά πατούσαν σταφύλια, μύριζε ο κόσμος μούστο, κι εγώ σφαλνούσα τα μάτια ευτυχισμένος, άπλωνα τις φούχτες και περίμενα, κι έρχουνταν ο Θεός, όσο ήμουν παιδί ποτέ δε με γέλασε, έρχουνταν, παιδί κι αυτός σαν και μένα, και μού 'βαζε στα χέρια τα παιχνιδάκια του τον ήλιο, το φεγγάρι, τον άνεμο. "Χάρισμά σου" μού 'λεγε "χάρισμά σου, παίξε μαζί τους, εγώ έχω κι άλλα." Άνοιγα τα μάτια, ο Θεός εξαφανίζουνταν μα απόμεναν στα χέρια μου τα παιχνιδάκια του.

    (Νίκος Καζαντζάκης, "Αναφορά στον Γκρέκο")

  • Ενώ εσύ μου φώναζες…

    Μου μάθαινες να σε φοβάμαι…

    Τραυμάτιζες την αυτοπεποίθηση μου…

    Μου μάθαινες ότι δεν είχα αξιοπρέπεια επειδή ήμουν μικρός…

    Μου μάθαινες να μην τολμάω, να μη δοκιμάζω, να μην προσπαθώ να ανακαλύπτω, να μην παίρνω πρωτοβουλίες, για να μη θυμώνεις…

    Με έκανες να νιώθω ασήμαντος και αδύναμος…

    Μου έδειχνες ότι δεν μπορούσα να σε εμπιστεύομαι…

    Μου μάθαινες ότι δεν μπορούσα να σου μιλήσω αν είχα κάποιο πρόβλημα ή κάποιος μου έκανε κακό, γιατί φοβόμουν πώς θα αντιδρούσες…

    Μου μάθαινες ότι όταν αγαπάμε κάποιον, έχουμε δικαίωμα να του φερόμαστε άσχημα…

    Η φωνή σου δεν με άφηνε να σκεφτώ τα λόγια σου…

    Ίδρωνα, η καρδιά μου χτυπούσε δυνατά, το στομάχι και τα αυτιά μου πονούσαν…

    Θύμωνα που δεν νοιαζόσουν για αυτά που ήθελα να σου πω…

    Αναρωτιόμουν που πήγε ο μπαμπάς μου…

    Mου μάθαινες να φωνάζω κι εγώ…

    Ήμουν μόνος μου…

    Σκεφτόμουν ότι δεν μ’ αγαπάς πια…

    Μου μάθαινες ότι επιτρέπεται να φέρομαι άσχημα σε κάποιον πιο αδύναμο από μένα…

    Μου μάθαινες πώς να φερθώ στα παιδιά μου όταν μεγαλώσω…

    Δεν φανταζόσουν τον αγώνα που πρέπει να δώσω τώρα που μεγάλωσα, για να μη γίνω σαν εσένα…   

  • Και τώρα είσαι

    και είμαι τώρα

    και είμαστε ένα μυστήριο

    που δε θα συμβεί ποτέ ξανά,

    ένα θαύμα που δεν έχει συμβεί

    ποτέ στο παρελθόν

    και λάμποντας αυτό το τώρα μας

    πρέπει να φτάσει στο τότε

    (E.E.Cummings)

Κάθε δύο λεπτά αναφέρεται η εξαφάνιση ενός παιδιού στην Ευρώπη!

Παγκόσμια ημέρα για τα εξαφανισμένα παιδιά η 25η Μαΐου. Τα τελευταία πεντέμισι χρόνια στη χώρα μας 1867 παιδιά, κυρίως αλλοδαπά, έπεσαν θύματα οικογενειακών και κοινωνικών προβλημάτων και χάθηκαν. Οι Αρχές κατάφεραν να εντοπίσουν 1760 παιδιά ενώ 107 παραμένουν αγνοούμενα. Ένας μεγάλος αριθμός από αυτά, έχουν απαχθεί από τους ίδιους τους γονείς τους. 

Χιλιάδες παιδιά κάθε χρόνο εξαφανίζονται από τα σπίτια τους σε κάθε γωνιά του πλανήτη!

Όσο περνάει ο καιρός το παγκόσμιο πρόβλημα της εξαφάνισης των παιδιών παίρνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, βυθίζοντας στη θλίψη και στην αγωνία τις οικογένειές τους. Διαβάστε μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για το σοβαρό αυτό ζήτημα και δείτε παρακάτω ένα θαυμάσιο video της ευρωπαϊκής εκστρατείας για τα εξαφανισμένα παιδιά: Να μην υπάρχουν πιά!

25.5..jpg-large

Η Διεθνής Ημέρα Εξαφανισμένων Παιδιών (International Missing Children’s Day) διοργανώνεται κάθε χρόνο στις 25 Μαΐου για να ευαισθητοποιήσει το κοινό σχετικά το πρόβλημα αυτό και παράλληλα να επισημάνει στους γονείς τα μέτρα που πρέπει να λάβουν για την προστασία των παιδιών τους.

Καθιερώθηκε πρώτα ως Εθνική Ημέρα Εξαφανισμένων Παιδιών στις ΗΠΑ, με απόφαση του Αμερικανού προέδρου Ρόναλντ Ρίγκαν το 1983 και με την πάροδο του χρόνου διεθνοποιήθηκε. Η επιλογή της 25ης Μαΐου σχετίζεται με την ημερομηνία εξαφάνισης το 1979 του εξάχρονου Έιταν Πατς, η περίπτωση του οποίου συντάραξε τότε τις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του International Centre for Missing & Exploited Children (2012), κάθε χρόνο εξαφανίζονται: 800.000 παιδιά στις ΗΠΑ, 100.000 στη Γερμανία, 45.000 στη Βραζιλία, 20.000 στην Αυστραλία και 13.455 παιδιά στη Ρωσία μόνο για το 2012.

Στη χώρα μας, σύμφωνα με «Το Χαμόγελο του Παιδιού», το 2012 καταγγέλθηκαν 127 περιπτώσεις εξαφανισμένων παιδιών, από τις οποίες εξιχνιάστηκαν οι 105 και τα παιδιά επέστρεψαν στις οικογένειές τους.

Κάθε δύο λεπτά αναφέρεται η εξαφάνιση ενός παιδιού. Δηλαδή «τουλάχιστον 250.000 παιδιά «εξαφανίζονται» κάθε χρόνο στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης – και αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου», δηλώνει η Ντελφίν Μοράλις, επικεφαλής της οργάνωσης Missing Children Europe, στη δημοσιογράφο Ιωάννα Νιαώτη, τονίζοντας ότι χιλιάδες άλλες υποθέσεις δεν «μπαίνουν» ποτέ στα στατιστικά στοιχεία, γιατί δεν αναφέρονται ποτέ στις Αρχές.

1654112_10152201960549831_1455587315_n

* Πώς μεταφράζονται σε στατιστικά στοιχεία οι εξαφανίσεις παιδιών στην Ευρώπη;

– Σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (2012), τουλάχιστον 5,5 εκατομμύρια παιδιά γίνονται αντικείμενο εμπορίας σε όλο τον πλανήτη. Ο αριθμός αυτός παρουσιάζει σημαντική αύξηση 27% σε σχέση με τα στοιχεία του 2003-2006. Τα κορίτσια στοχοποιούνται και αντιστοιχούν στο 80% των θυμάτων. Στατιστικά στοιχεία που διαθέτουμε από τις χώρες-μέλη της Ε.Ε. υποδεικνύουν ότι στο «επίκεντρο» των εξαφανίσεων παιδιών βρίσκεται η Ρουμανία, ενώ αρκετά υψηλό είναι και το ποσοστό στη Γερμανία. Οσο για την ταυτότητα των εμπόρων παιδιών, σύμφωνα με στοιχεία της τριετίας 2008-2010, τουλάχιστον το 45% προέρχονται από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Γερμανία και τη Γαλλία. Το υπόλοιπο 55% των εμπόρων ανθρώπων προέρχονται από την Αφρική (κυρίως Νιγηρία) και την Ασία (κυρίως Κίνα και Τουρκία).

* Υποστηρίζετε ότι τα 250.000 που εξαφανίζονται ετησίως στην Ευρωπαϊκή Ενωση αποτελούν μόνο την κορυφή του παγόβουνου…

– Στα στατιστικά αυτά στοιχεία περιλαμβάνονται αναφορές εξαφανίσεων από γονείς (συμπεριλαμβάνονται και απαγωγές παιδιών από τον ένα γονέα), ιδρύματα που ενημέρωσαν τις Αρχές και αναφορές από υπηρεσίες αρωγής για ασυνόδευτα παιδιά, που φθάνουν σε ευρωπαϊκό έδαφος μαζί με ενήλικους μετανάστες, που δεν είναι οι γονείς τους, και αργότερα χάνονται τα ίχνη τους. Καταλαβαίνετε ότι για διάφορους προσωπικούς και άλλους λόγους, πολλά περιστατικά δεν ανακοινώνονται και φυσικά δεν καταγράφονται ποτέ. Στις περιπτώσεις παιδιών που το έχουν σκάσει από το σπίτι τους, στοιχεία εντοπίζονται μέσα στις πρώτες ημέρες και συνήθως αυτά τα παιδιά είτε επιστρέφουν μόνα τους είτε εντοπίζονται με μικρές καθυστερήσεις από τις Αρχές, και οι υποθέσεις αυτές επιλύονται. Οι εξαφανίσεις ασυνόδευτων παιδιών μεταναστών είναι συνήθως υποθέσεις που διαρκούν χρόνια και δυστυχώς στην πλειονότητά τους δεν διαλευκαίνονται ποτέ.

* Σε μια Ευρώπη χωρίς σύνορα, πόσο ουσιαστική είναι η ανάπτυξη μονομερούς εθνικής πολιτικής για την προστασία ανηλίκων; Ποια είναι τα κοινά ευρωπαϊκά εργαλεία που λειτουργούν και χρειάζονται περαιτέρω ενίσχυση και ανάπτυξη;

– Η σύσταση του Missing Children Europe έγινε προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των εξαφανίσεων, των απαγωγών, της εκμετάλλευσης παιδιών σε μια Ευρώπη χωρίς σύνορα. Έχουν γίνει σημαντικά βήματα, όμως απαιτούνται βελτιώσεις στην εφαρμογή της εθνικής νομοθεσίας και στη λειτουργία των εθνικών μηχανισμών και -συνακολούθως- η ενσωμάτωση και αξιοποίηση αυτής της δραστηριότητας σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Μία από τις πιο σημαντικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν συνολικά από τις χώρες-μέλη της Ε.Ε. είναι η άρτια λειτουργία των συστημάτων δεδομένων και η ενημέρωσή τους, γιατί από εκεί ξεκινούν όλα.

* Η ιδέα και μόνο της εξαφάνισης ενός παιδιού αποτελεί εφιάλτη για κάθε γονέα. Ποια είναι τα ουσιαστικά βήματα που πρέπει να κάνουν οι γονείς τις πρώτες κρίσιμες ώρες;

– Ο κίνδυνος εξαφάνισης είναι διαφορετικός ανάλογα με την ηλικία του παιδιού, πάντοτε όμως παραμένει αυξημένος τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν οι οικογένειες ταξιδεύουν και κάνουν διακοπές. Η βασική εκπαίδευση, για να μην απομακρύνονται τα παιδιά και κινδυνεύσουν να απαχθούν, ξεκινά προφανώς από το σπίτι. Όσο απλό και εάν ακούγεται, ακόμη και σε μια επίσκεψη για ψώνια στο σούπερ μάρκετ, οι γονείς πρέπει να υποδεικνύουν ένα ασφαλές σημείο (π.χ. δίπλα σε ένα ταμείο), στο οποίο τα παιδιά θα πρέπει να πάνε, εάν για κάποιο λόγο απομακρυνθούν και χάσουν τους γονείς τους.

Σε περίπτωση εξαφάνισης, ειδοποιείτε ταυτόχρονα την αστυνομία και την ασφάλεια/τους υπευθύνους στο χώρο, στον οποίο βρίσκεστε, ενώ πρέπει να καλέσετε και στο διεθνή αριθμό 116000 (χρησιμοποιείται σε 25 χώρες-μέλη της Ε.Ε. και σε Αλβανία-Σερβία). Μαθαίνουμε στα παιδιά μας τον αριθμό του τηλεφώνου στο σπίτι και τον αριθμό 116000 και πώς να χρησιμοποιούν τηλέφωνα σε δημόσιους χώρους και τα συμβουλεύουμε -σε περίπτωση που χαθούν- να αναζητήσουν είτε έναν αστυνομικό είτε άλλη μητέρα με παιδί και να ζητήσουν βοήθεια.

Περισσότερες συμβουλές (στα αγγλικά μόνο) μπορείτε να βρείτε ακριβώς ε δ ώ. 

Καιρός να επικεντρωθούμε στη συντονισμένη αντιμετώπιση του προβλήματος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ενισχύοντας τη νομοθεσία, την έρευνα και τη λειτουργία των αρμόδιων υπηρεσιών. Το οφείλουμε στα 5,5 εκατομμύρια παιδιά που γίνονται αντικείμενο εμπορίας σε όλο τον πλανήτη!

Μέρα για την Ευρώπη σήμερα, για το «μεγάλο μας σπίτι» με μια σκέψη και μια ευχή που αναδύεται κι από το παρακάτω εξαιρετικό video της ευρωπαϊκής εκστρατείας για τα εξαφανισμένα παιδιά:

Πολιτεία και πολίτες μαζί, για το ασφαλές μέλλον των παιδιών μας! 

Πηγές: enet.gr, anikolouli.gr, hotline116000.eu, mothersblog.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: