Μεθοδολογικός οδηγός από το έργο «Ένταξη παιδιών παλιννοστούντων και αλλοδαπών στο σχολείο» που υλοποιεί το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ε δ ώ.
Ο παρών οδηγός έχει ως στόχο του να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε σχολεία και τάξεις με μαθητές πολυπολιτισμικής προέλευσης να διαχειριστούν το ζήτημα της ετερότητας κατά τη διδακτική πράξη με τέτοιο τρόπο ώστε να συμβάλουν στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικής συνείδησης των μαθητών.
Ο μαθητής ο οποίος έχει διαμορφώσει διαπολιτισμική συνείδηση είναι αφενός εξοπλισμένος με το πολιτισμικό κεφάλαιο της πατρίδας του και αφετέρου έχει την ικανότητα να υιοθετεί επιπλέον στοιχεία από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, καθώς και την ετοιμότητα να ενταχθεί δημιουργικά σε αυτά.
Στόχος επομένως του εκπαιδευτικού είναι να υποστηρίξει την ομαλή σχολική ένταξη και να προετοιμάσει έτσι την κοινωνική ένταξη των μαθητών με διαφορετική πολιτισμική προέλευση και να τους δώσει τη δυνατότητα να αποκτήσουν επικοινωνιακή επάρκεια και συναισθηματική ασφάλεια στο νέο κοινωνικό περιβάλλον.
Filed under: Διαπολιτισμική Αγωγή,Διαφορετικότητα,Εκπαιδευτικό Υλικό |
[…] 19) Εκπ/κή Υποστήριξη για Μαθητές με Αναπηρία 20) Οδηγός Διαχείρισης Ετερότητας 21) Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων 22) Οδηγός […]