• “Ο κόσμος δεν μάς προσφέρθηκε από τους γονείς μας, μάς τον δάνεισαν τα παιδιά μας“

    Αφρικάνικη Παροιμία

  • Μαζί προχωράμε!

  • Ονειρευόμαστε:

    ...μια νεολαία δυναμική, τολμηρή και πεισματάρα, η οποία οραματίζεται, αναζητά και δεν σταματά ποτέ να διεκδικεί... μια πόλη φιλόξενη, ζωντανή, δημιουργική, που δίνει ευκαιρίες στους ανθρώπους της για εξέλιξη και ανάπτυξη, μια πόλη με χαρακτήρα, προοπτική και όραμα... μια κοινωνία πολυπολιτισμική, ελεύθερη, μια κοινωνία με ιδανικά, αξίες και ηθική... ανθρώπους ευτυχισμένους, χαρούμενους και αποφασιστικούς...με γνώση, λογική και συναισθήματα σε πλήρη αρμονία...
  • αντιδραστικότητα;

  • Θέλω (Jorge Bucay)

    Θέλω να με ακούς, χωρίς να με κρίνεις

    Θέλω τη γνώμη σου, χωρίς συμβουλές

    Θέλω να με εμπιστεύεσαι, χωρίς απαιτήσεις

    Θέλω τη βοήθειά σου, κι όχι ν΄αποφασίζεις για μένα

    Θέλω να με προσέχεις, χωρίς να με ακυρώνεις

    Θέλω να με κοιτάς, χωρίς να προβάλεις τον εαυτό σου σε μένα

    Θέλω να μ΄αγκαλιάζεις, χωρίς να με κάνεις να ασφυκτιώ

    Θέλω να μου δίνεις ζωντάνια, χωρίς να με σπρώχνεις

    Θέλω να με υποστηρίζεις, χωρίς να με φορτώνεσαι

    Θέλω να με προστατεύεις, χωρίς ψέματα

    Θέλω να πλησιάζεις χωρίς να εισβάλλεις

    Θέλω να ξέρεις τις πλευρές μου που πιο πολύ σε ενοχλούν. Να τις αποδέχεσαι και να μην προσπαθείς να τις αλλάξεις

    Θέλω να ξέρεις... πως σήμερα μπορείς να βασίζεσαι πάνω μου... xωρίς όρους

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΛΚΟΟΛ

  • ΟΧΙ ΣΤΗΝ internet ΕΞΑΡΤΗΣΗ

  • Ένα παιδί συμβουλεύει…

    Ένα παιδί δίνει 13 πολύτιμες συμβουλές στους γονείς του

    Ø Μη φοβάστε να είστε σταθεροί μαζί μου. Αυτό θα με κάνει να νιώθω περισσότερη σιγουριά.

    Ø Μη με παραχαϊδεύετε. Ξέρω πολύ καλά πως δεν πρέπει να μου δίνετε οτιδήποτε σας ζητώ. Σας δοκιμάζω μονάχα για να δω.

    Ø Μη με κάνετε να νιώθω μικρότερος απ΄ ότι είμαι. Αυτό με σπρώχνει να παριστάνω καμιά φορά το «σπουδαίο».

    Ø Μη μου κάνετε παρατηρήσεις μπροστά στον κόσμο, αν μπορείτε. Θα προσέξω περισσότερο αυτό που θα μου πείτε, αν μου μιλήσετε ήρεμα, μια στιγμή που θα είμαστε οι δυο μας.

    Ø Μη μου δημιουργείτε το συναίσθημα πως τα λάθη μου είναι αμαρτήματα. Μπερδεύονται έτσι μέσα μου όλες οι αξίες που έχω μάθει να αναγνωρίζω.

    Ø Μην πέφτετε σε αντιφάσεις. Με μπερδεύετε έτσι αφάνταστα και με κάνετε να χάνω την πίστη μου σε εσάς.

    Ø Μη με αγνοείτε, όταν σας κάνω ερωτήσεις, γιατί θα ανακαλύψετε πως θα αρχίσω να παίρνω τις πληροφορίες μου από άλλες πηγές.

    Ø Μην προσπαθείτε να με κάνετε να πιστέψω πως είστε τέλειοι ή αλάνθαστοι. Είναι μια δυσάρεστη έκπληξη για μένα, όταν ανακαλύπτω πως δεν είστε ούτε το ένα ούτε το άλλο.

    Ø Μη διανοηθείτε ποτέ πως θα πέσει η υπόληψή σας αν μου ζητήσετε συγγνώμη. Μια τίμια αναγνώριση του λάθους σας μου δημιουργεί πολύ θερμά αισθήματα απέναντί σας.

    Ø Μην ξεχνάτε πως μ΄ αρέσει να πειραματίζομαι. Χωρίς αυτό δεν μπορώ να ζήσω. Σας παρακαλώ παραδεχτείτε το.

    Ø Μην ξεχνάτε πόσο γρήγορα μεγαλώνω. Θα πρέπει να σας είναι δύσκολο να κρατήσετε το ίδιο βήμα με μένα, αλλά προσπαθήστε σας παρακαλώ.

    Ø Μην ξεχνάτε πως δεν θα μπορέσω να αναπτυχθώ χωρίς πολλή κατανόηση και αγάπη. Αυτό όμως δεν χρειάζεται να το πω, έτσι δεν είναι;

    Ø Μη μου λέτε ποτέ ψέματα!

  • Παιδί ή Ενήλικος;

  • Αυτοεκτίμηση, αυτή η… Άγνωστη!

    10 τρόποι για να βοηθήσετε το παιδί σας να εκτιμά τον εαυτό του.

    vΕπικοινωνήστε ανοιχτά με το παιδί σας.

    vΜάθετε να το ακούτε.

    vΣυμπεριλαμβάνε-τε το παιδί σας στις οικογενειακές συζητήσεις. Δείξτε του ότι εκτιμάτε τις απόψεις του.

    vΠροσπαθήστε να καταλάβετε την άποψη του παιδιού σας.

    vΔώστε στο παιδί σας ευθύνες κατάλληλες για την ηλικία του.

    vΒάλτε σταθερά όρια. Τα παιδιά θέλουν να ξέρουν τι περιμένουν οι άλλοι από αυτά.

    vΝα είστε γενναιόδωροι αλλά και ειλικρινείς όταν επαινείτε ή παροτρύνετε τα παιδιά.

    vΒοηθήστε το παιδί σας να θέσει στόχους και βοηθήστε το να τους πραγματοποιήσει.

    vΝα θυμάστε ότι η νίκη δεν είναι το παν. Το σημαντικό είναι η προσπάθεια.

    vΓίνετε θετικό πρότυπο. Αισθανθείτε περήφανος/η για τον εαυτό σας.

  • Μάς χρειάζονται!

  • «Αν ένα παιδί…» της Dorothy Law Nolte

    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική:
    Μαθαίνει να κατακρίνει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα:
    Μαθαίνει να καυγαδίζει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ειρωνεία:
    Μαθαίνει να είναι ντροπαλό
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ντροπή:
    Μαθαίνει να αισθάνεται ένοχο
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κατανόηση:
    Μαθαίνει να είναι υπομονετικό
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στον έπαινο:
    Μαθαίνει να εκτιμάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στη δικαιοσύνη:
    Μαθαίνει να είναι δίκαιο
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην αποδοχή:
    Μαθαίνει να αγαπάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ασφάλεια:
    Μαθαίνει να έχει πίστη στον εαυτό του και στους άλλους
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην επιδοκιμασία:
    Μαθαίνει να εκτιμάει
    ☼Αν ένα παιδί ζει μέσα στην φιλία:
    Μαθαίνει να βρίσκει την αγάπη μέσα στον κόσμο
  • Όχι στις διακρίσεις!

  • “Πέτα μακριά το ραβδί σου!”

    Από το βιβλίο “Πέτα μακριά το ραβδί σου (Πειθαρχία χωρίς δάκρυα)” των Ρούντολφ Ντράικωρς & Περλ Κάσελ:

    “Το παιδί χρειάζεται ενθάρρυνση σαν το φυτό που χρειάζεται ήλιο και νερό”

    “Μπορούμε να αποδοκιμάζουμε τις πράξεις του παιδιού, χωρίς ν’ αποδοκιμάζουμε το ίδιο το παιδί”

    “Η ελευθερία βλασταίνει από το σπόρο της πειθαρχίας”

    “Μόνο σ’ ένα ήρεμο και συμφιλιωμένο περιβάλλον μπορεί το παιδί να αναπτύξει ελεύθερα την προσωπικότητά του και το δυναμικό του”

    “Η τιμωρία αφήνει να εννοηθεί οτι το παιδί από μόνο του δεν έχει αξία”

  • Νεολαία & Ευρώπη

    Νέα Γενιά σε Δράση Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων Eurodesk EVE
  • Στόχευε Ψηλά!

  • Εμείς οι Λίγοι

    Είμαστε εμείς οι ονειροπαρμένοι τρελλοί της γης

    με τη φλογισμένη καρδιά και τα έξαλλα μάτια

    Είμαστε οι αλύτρωτοι στοχαστές και οι τραγικοί ερωτευμένοι

    Χίλιοι ήλιοι κυλούνε μες στο αίμα μας

    κι ολούθε μας κυνηγά το όραμα του απείρου

    Η φόρμα δεν μπορεί να μας δαμάσει

    Εμείς ερωτευθήκαμε την ουσία του είναι μας

    και σ’ όλους μας τους έρωτες αυτήν αγαπούμε

    Είμαστε οι μεγάλοι ενθουσιασμένοι κι οι μεγάλοι αρνητές

    Κλείνουμε μέσα μας τον κόσμο όλο και δεν είμαστε τίποτα απ’αυτόν τον κόσμο

    Οι μέρες μας είναι μια πυρκαγιά κι οι νύχτες μας ένα πέλαγο

    Γύρω μας αντηχεί το γέλιο των ανθρώπων...

    (Γιώργος Μακρής)

  • Αφήστε να πετάξει!

  • Η επόμενη μέρα

    Επειδή κάθε δευτερόλεπτο μετράει

    πρέπει τώρα ν' αρχίσουμε να γράφουμε όλο και περισσότερα ποιήματα

    για να καθαρίσουμε το τοπίο από τον τρόμο, την απειλή και τον θάνατο

    πρέπει τώρα να εξορκίσουμε τους εφιάλτες που κρύβονται ακόμη μέσα στην ελευθερία

    έτοιμοι να μας πιουν όλο το αίμα

    κι επειδή όποιος σήμερα ξεχαστεί μέσα στον εαυτό του θα είναι αύριο λησμονιά και στάχτη

    πρέπει τώρα να μάθει τι θα πει εχθρός και αδικία

    διότι η πραγματικότητα δεν γίνεται κατανοητή χωρίς την κατανόηση της αθλιότητας και της απελπισίας

    κι επειδή κάθε δευτερόλεπτο μετράει πρέπει από τώρα να πάμε στο σχολείο της φαντασίας

    για να σώσουμε ξανά τα όνειρα.

    (Γιώργος Βέης)

  • Γίνε Αστέρι!

    Αν δεν μπορείς να είσαι πεύκο στην κορυφή του λόφου, χαμόδεντρο να γίνεις στην κοιλάδα, μα να γίνεις το πιο όμορφο χαμόδεντρο στου ρυακιού την όχθη. Γίνε θάμνος, αν δεν μπορείς δέντρο να είσαι.

    Κι αν δεν μπορείς να είσαι θάμνος, γίνε χλόη κι ομόρφαινε τις παρυφές του δρόμου. Αν δεν μπορείς να είσαι δρυς, γίνε μικρή φιλύρα αλλά η ομορφότερη κοντά στη λίμνη.

    Να γίνουμε όλοι καπετάνιοι δεν μπορούμε, χρειάζεται και πλήρωμα, έχει δουλειά για όλους, άφθονες δουλειές, μεγάλες και μικρές και πρέπει ο καθένας μας ό,τι μπορεί να κάνει.

    Αν δεν μπορείς να είσαι ο ήλιος, γίνε αστέρι, από το μέγεθος ούτε κερδίζεις ούτε χάνεις, να είσαι ο καλύτερος σ' αυτό που είσαι.

    (Douglas Malloch)

  • Αγαπάμε τα ζώα

  • Ένα παιδί μέσα μας

  • Η παιδική ηλικία είναι το βασίλειο της μεγάλης δικαιοσύνης και της βαθιάς αγάπης. Στα χέρια ενός παιδιού κανένα πράγμα δεν είναι σπουδαιότερο από κάποιο άλλο. Παίζει με μια χρυσή καρφίτσα ή με ένα λευκό λουλούδι. Δεν έχει φόβο της απώλειας.

    Για το παιδί ο κόσμος εξακολουθεί να είναι το όμορφο δοχείο μέσα στο οποίο δεν χάνεται τίποτα.

    Δεν αναγκάζει τα πράγματα να εγκατασταθούν κάπου. Τα αφήνει να διαβούν μέσα από τα χέρια του σαν αγέλη σκοτεινών νομάδων που περνούν κάτω από μιαν αψίδα θριάμβου. Για λίγο φωτίζονται μέσα στην αγάπη του και έπειτα σκοτεινιάζουν ξανά·

    ό,τι φωτίστηκε μέσα στην αγάπη του παραμένει εντός της σαν εικόνα που δεν πρόκειται να χαθεί.

    (Ράινερ Μαρία Ρίλκε)

  • Χωρίς διακρίσεις

  • Ευτυχείτε!

  • Μαθαίνεις

    Μετά από λίγο μαθαίνεις την ανεπαίσθητη διαφορά ανάμεσα στο να κρατάς το χέρι και να αλυσοδένεις μια ψυχή.

    Και μαθαίνεις πως αγάπη δε σημαίνει στηρίζομαι Και συντροφικότητα δε σημαίνει ασφάλεια

    Και αρχίζεις να μαθαίνεις πως τα φιλιά δεν είναι συμβόλαια Και τα δώρα δεν είναι υποσχέσεις

    Και αρχίζεις να δέχεσαι τις ήττες σου με το κεφάλι ψηλά και τα μάτια ορθάνοιχτα Με τη χάρη μιας γυναίκας και όχι με τη θλίψη ενός παιδιού

    Και μαθαίνεις να φτιάχνεις όλους τους δρόμους σου στο σήμερα, γιατί το έδαφος του αύριο είναι πολύ ανασφαλές για σχέδια…

    Και τα όνειρα πάντα βρίσκουν τον τρόπο να γκρεμίζονται στη μέση της διαδρομής

    Μετά από λίγο καιρό μαθαίνεις… Πως ακόμα κι η ζέστη του ήλιου μπορεί να σου κάνει κακό.

    Έτσι φτιάχνεις τον κήπο σου εσύ Αντί να περιμένεις κάποιον να σου φέρει λουλούδια

    Και μαθαίνεις ότι, αλήθεια, μπορείς να αντέξεις Και ότι, αλήθεια, έχεις δύναμη Και ότι, αλήθεια, αξίζεις

    Και μαθαίνεις… μαθαίνεις… με κάθε αντίο μαθαίνεις

    (Χόρχε Λουίς Μπόρχες)

  • Θυμούμαι μικρός κάθουμουν συχνά στο κατώφλι του σπιτιού μας, έλαμπε ο ήλιος, καίγουνταν ο αγέρας, σ' ένα μεγάλο σπίτι στη γειτονιά πατούσαν σταφύλια, μύριζε ο κόσμος μούστο, κι εγώ σφαλνούσα τα μάτια ευτυχισμένος, άπλωνα τις φούχτες και περίμενα, κι έρχουνταν ο Θεός, όσο ήμουν παιδί ποτέ δε με γέλασε, έρχουνταν, παιδί κι αυτός σαν και μένα, και μού 'βαζε στα χέρια τα παιχνιδάκια του τον ήλιο, το φεγγάρι, τον άνεμο. "Χάρισμά σου" μού 'λεγε "χάρισμά σου, παίξε μαζί τους, εγώ έχω κι άλλα." Άνοιγα τα μάτια, ο Θεός εξαφανίζουνταν μα απόμεναν στα χέρια μου τα παιχνιδάκια του.

    (Νίκος Καζαντζάκης, "Αναφορά στον Γκρέκο")

  • Ενώ εσύ μου φώναζες…

    Μου μάθαινες να σε φοβάμαι…

    Τραυμάτιζες την αυτοπεποίθηση μου…

    Μου μάθαινες ότι δεν είχα αξιοπρέπεια επειδή ήμουν μικρός…

    Μου μάθαινες να μην τολμάω, να μη δοκιμάζω, να μην προσπαθώ να ανακαλύπτω, να μην παίρνω πρωτοβουλίες, για να μη θυμώνεις…

    Με έκανες να νιώθω ασήμαντος και αδύναμος…

    Μου έδειχνες ότι δεν μπορούσα να σε εμπιστεύομαι…

    Μου μάθαινες ότι δεν μπορούσα να σου μιλήσω αν είχα κάποιο πρόβλημα ή κάποιος μου έκανε κακό, γιατί φοβόμουν πώς θα αντιδρούσες…

    Μου μάθαινες ότι όταν αγαπάμε κάποιον, έχουμε δικαίωμα να του φερόμαστε άσχημα…

    Η φωνή σου δεν με άφηνε να σκεφτώ τα λόγια σου…

    Ίδρωνα, η καρδιά μου χτυπούσε δυνατά, το στομάχι και τα αυτιά μου πονούσαν…

    Θύμωνα που δεν νοιαζόσουν για αυτά που ήθελα να σου πω…

    Αναρωτιόμουν που πήγε ο μπαμπάς μου…

    Mου μάθαινες να φωνάζω κι εγώ…

    Ήμουν μόνος μου…

    Σκεφτόμουν ότι δεν μ’ αγαπάς πια…

    Μου μάθαινες ότι επιτρέπεται να φέρομαι άσχημα σε κάποιον πιο αδύναμο από μένα…

    Μου μάθαινες πώς να φερθώ στα παιδιά μου όταν μεγαλώσω…

    Δεν φανταζόσουν τον αγώνα που πρέπει να δώσω τώρα που μεγάλωσα, για να μη γίνω σαν εσένα…   

  • Και τώρα είσαι

    και είμαι τώρα

    και είμαστε ένα μυστήριο

    που δε θα συμβεί ποτέ ξανά,

    ένα θαύμα που δεν έχει συμβεί

    ποτέ στο παρελθόν

    και λάμποντας αυτό το τώρα μας

    πρέπει να φτάσει στο τότε

    (E.E.Cummings)

Δύσκολοι καιροί για πρότυπα. Εκτός κι αν μιλούν οι πράξεις των γονέων…

Είναι γνωστό πως η συμπεριφορά του παιδιού αναπτύσσεται όχι μόνο με βάση αυτά που οι άλλοι του λένε και το ίδιο ακούει, αλλά πολύ περισσότερο με αυτά που το παιδί βλέπει στον τρόπο που οι άλλοι συμπεριφέρονται. Αυτό το γνωρίζουν καλά οι γονείς. Όσο κι αν η καθημερινότητα μάς απομακρύνει συχνά από αυτή τη διαπίστωση, καλό είναι να έχουμε κατά νου πως η ενσυνάμωση των θετικών προτύπων είναι ευθύνη -και- της οικογένειας.

549427_538398432866885_1585721378_n

Αναπτύξτε μια στενή και ειλικρινή σχέση με τα παιδιά σας. Όσο πιο ανοιχτή επικοινωνία έχετε με τα παιδιά τόσο πιο άνετα θα νιώθουν να σας προσεγγίσουν όταν βρεθούν μπρος σε μια δυσκολία που δεν θα μπορούν να χειριστούν μόνα τους. Με τον τρόπο αυτό, εκτός από το να τα αποθαρρύνετε να μιμούνται αρνητικές συμπεριφορές συνομηλίκων τους αλλά και προτύπων, με τα οποία ενδεχομένως να έρχονται αντιμέτωπα από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, δράτε και ως θετικό πρότυπό προς μίμηση.

• Δώστε ποιοτικό χρόνο σαν οικογένεια με το παιδί σας προγραμματίζοντας δραστηριότητες όπως αθλήματα, πικ-νικ και πεζοπορίες.

Μιλήστε ανοιχτά με τα παιδιά σας αναφορικά με πιέσεις που πιθανόν να προκύψουν στη ζωή τους είτε από συνομηλίκους (π.χ. αναφορικά με το κάπνισμα) ή άλλες πηγές όπως η τηλεόραση και το διαδίκτυο που προβάλλουν μη ρεαλιστική ή αρνητική εικόνα του εαυτού. Είναι σημαντικό για τα παιδιά να γνωρίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι σε κάποιο στάδιο της ζωής τους ενδεχομένως να νιώσουν ότι πρέπει να ανήκουν σε κάποιο κοινωνικό σύνολο οπόταν είναι φυσιολογικό να ενδώσουν σε κάποιου είδους πίεση.

• Δώστε έμφαση στη διδασκαλία και επιβράβευση της αυτονομίας και δυναμικότητας των παιδιών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω παιχνιδιού ρόλων (role playing) το οποίο περιλαμβάνει την εξάσκηση διάφορων απαντήσεων σε υποθετικές καταστάσεις. Σκοπός του παιχνιδιού ρόλων είναι η ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών αφού τους δίνει την ευκαιρία να εξασκηθούν στο να λένε «όχι» στους άλλους αλλά και στο να επιλύουν προβλήματα καθημερινής φύσης.

• Ενθαρρύνετε την ανάπτυξη φιλίας με παιδιά που παρουσιάζουν θετικά στοιχεία. Επιδιώξτε γνωριμία με τους φίλους αλλά και τους γονείς των φίλων των παιδιών σας. Σκοπός της γνωριμίας αυτής είναι να διευκρινίσετε το είδος της επίδρασης (π.χ., θετικής ή αρνητικής) που έχουν οι φίλοι των παιδιών σας προς τα παιδιά σας και αν οι γονείς τους έχουν παρόμοιες αξίες με τις δικές σας. Αν αντιληφθείτε  ότι τα παιδιά σας κάνουν παρέα με άτομα που έχουν κακή επίδραση σ΄ αυτά, αποφύγετε το κήρυγμα και την κριτική αφού αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αντιδραστική συμπεριφορά εκ μέρους των παιδιών. Επιπρόσθετα, αποφύγετε να επικεντρωθείτε στο άτομο του οποίου η συμπεριφορά σας ενοχλεί. Αντιθέτως, επιλέξτε να επικεντρωθείτε σε συγκεκριμένες συμπεριφορές ή δράσεις που θεωρείτε αρνητικές, π.χ. θα μπορούσατε να πείτε:
«Μου φαίνεται ότι κάθε φορά που ο Σταύρος έρχεται στο σπίτι μας παραβαίνεις και ένα άλλο κανόνα. Ας μιλήσουμε λίγο γι΄αυτό».

• Να έχετε επίγνωση των δραστηριοτήτων και των χώρων στους οποίους συχνάζουν τα παιδιά σας, καθώς και επίβλεψη των δραστηριοτήτων τους. Περιορίστε την πρόσβασή τους στην τηλεόραση και στο διαδίκτυο έχοντας υπόψη την καταλληλότητα των εκπομπών που παρακολουθούν σύμφωνα με το δικό τους ηλικιακό επίπεδο.

• Όσον αφορά την επιρροή που έχουν οι διαφημίσεις στα παιδιά, είναι σημαντικό να τους εξηγήσετε πως στόχος των διαφημιστών είναι να εκμεταλλεύονται τις ανασφάλειες των ανθρώπων/καταναλωτών για να θεωρούν ότι τα προϊόντα τους θα βελτιώσουν τον τρόπο ζωής τους ή την εμφάνισή τους.
Παράλληλα, όσον αφορά το ρόλο εταιριών παραγωγής ταινιών μπορείτε να εξηγήσετε στα παιδιά ότι οι χαρακτήρες που προσπαθούν να προάγουν σε σχέση με την εμφάνιση και τον τρόπο ζωής δεν ανταποκρίνονται απαραιτήτως στην πραγματικότητα και συχνά ενισχύουν ένα μη ρεαλιστικό και ανθυγιεινό τρόπο ζωής.

• Περιορίστε και αποφύγετε την έκθεση των παιδιών σε ταινίες ή βιντεοπαιχνίδια που περιέχουν σκηνές βίας. Μελέτες που έχουν διεξαχθεί αναφορικά με το θέμα αυτό έδειξαν ότι παιδιά που εκτίθενται συστηματικά σε σκηνές βίας στην τηλεόραση πιθανόν να υιοθετήσουν τη βία ως τρόπο επίλυσης των προβλημάτων τους.

• Ως γονείς αποδεχθείτε το γεγονός ότι κάποιες φορές θα νιώσετε ανίκανοι να αντεπεξέλθετε στους κινδύνους που παραμονεύουν τα παιδιά σας. Είναι σημαντικό λοιπόν να κατανοήσετε ότι αυτό είναι ένα απόλυτα φυσιολογικό συναίσθημα. Αν νιώσετε ότι δεν ξέρετε πώς να προσεγγίσετε τα παιδιά, καλό θα ήταν να αναζητήσετε κάποια βιβλία, τόσο για την παιδική όσο και για την εφηβική ηλικία, που θα μπορούσαν να παρέχουν θετικά πρότυπα με τα οποία τα παιδιά και οι έφηβοι μπορούν να ταυτιστούν.

• Να είστε θετικό πρότυπο του παιδιού. Οι γονείς είναι οι πρώτοι δάσκαλοι που έχουν τα παιδιά. Η συμπεριφορά, η εμφάνιση και τα ενδιαφέροντα που επιδεικνύει κάποιο παιδί αρχίζουν από τους ενήλικες που το περιτριγυρίζουν. Για το λόγο αυτό, πρέπει εσείς οι ίδιοι να θέσετε το παράδειγμα για τα παιδιά σας επιδεικνύοντας αυτοέλεγχο, σεβασμό προς τους συνανθρώπους σας, ευγένεια, ειλικρίνεια και καλή κοινωνική κρίση. Σιγουρευτείτε επίσης ότι οι συμβουλές που δίνετε στα παιδιά σας αντικατοπτρίζουν και τις δικές σας πράξεις. Αν τα παιδιά αντιληφθούν ότι οι γονείς τους δεν εφαρμόζουν αυτά που τους συμβουλεύουν τότε υπάρχουν λιγότερες πιθανότητες να τα εφαρμόσουν και τα ίδια.

• Επιπρόσθετα, η εφαρμογή λανθασμένων στρατηγικών πειθαρχίας όπως λεκτική επιθετικότητα, χειραγώγηση, η χρήση υπερβολικών τιμωριών προς το παιδί καθώς και οι έντονες συγκρούσεις μεταξύ των γονιών στην παρουσία του παιδιού πρέπει να αποφεύγονται.

• Δώστε σημασία στις πιθανές αλλαγές που μπορεί να παρουσιάζει το παιδί σας. Για παράδειγμα, αν το παιδί σας αρχίσει να επιδεικνύει περίεργη συμπεριφορά όπως αντιδραστικότητα, έντονη επιθετικότητα, έντονες αλλαγές στις διατροφικές του συνήθειες και αλλαγές στην κατάσταση ύπνου, συζητήστε τις αλλαγές αυτές με το παιδί και αποταθείτε σε ειδικό, αν χρειαστεί.

Συνεργαστείτε με το σχολείο του παιδιού σας για να λύσετε ζητήματα συμπεριφοράς και βεβαίως επιθετικότητας. Τα σχολεία παίρνουν τις υποχρεώσεις τους σε σχέση με εκφοβιστική συμπεριφορά πολύ σοβαρά και έχουν περισσότερη επιτυχία όταν οι γονείς συνεργάζονται με το σχολείο για να λύνουν το πρόβλημα του εκφοβισμού.

• Να θυμάστε, αν εσείς δεν ήσαστε ενήμεροι ότι το παιδί σας ήταν θύμα εκφοβισμού, τότε ίσως ούτε και οι δάσκαλοι/καθηγητές του παιδιού σας το γνώριζαν.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: