Υπάρχει ένα σχολείο που έχει γίνει γνωστό σε όλη την Ελλάδα… Ο λόγος για το τετραθέσιο Δημοτικό Σχολείο Φουρφουρά, που χάρη στις καινοτόμες ιδέες αλλά και το μεράκι του διευθυντή του, Άγγελου Πατσιά έχει γίνει σημείο εκπαιδευτικής αναφοράς. Από τον ξεχασμένο από τον τουρισμό Φουρφουρά, ένα χωριό που βρίσκεται στην κορυφή του Ψηλορείτη εκπέμπει η πρώτη σχολική διαδικτυακή τηλεόραση της Ελλάδας και οι μαθητές εκτός από τα σχολικά μαθήματα, παίρνουν και μαθήματα ζωής!
Ο Άγγελος Πατσιάς είναι ένας νεαρός δάσκαλος που πιστεύει πως πρέπει να εισαχθούν καινοτόμες δραστηριότητες στην εκπαίδευση, οι οποίες θα ταιριάζουν στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε τόπου.
Δείτε τον Άγγελο Πατσιά και τους μικρούς μαθητές του να παρουσιάζουν το σχολείο και τις δράσεις τους στο ντοκιμαντέρ του Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα «Η Ελλάδα μπορεί: Μυαλά υπάρχουν». Διαβάστε τις συνεντεύξεις που έχει παραχωρήσει ο Άγγελος Πατσιάς στο tvxs.gr, στο Υποβρύχιο και στο rwf.gr.
Η εκπαιδευτική τηλεόραση που έφτιαξαν οι μαθητές, η περίφημη Φουρφουράς TV, τα μαθήματα επιλογής, θέατρο, φωτογραφία, ρομποτική είναι λίγα μόνο από τα καινοτόμα στοιχεία που εισήγαγε ο εμπνευσμένος εκπαιδευτικός σ΄ αυτό το ορεινό χωριό του Ρεθύμνου!
Προσκλήθηκε μάλιστα από το TED στη Θεσσαλονίκη όπου ενθουσίασε τους ακροατές του. Στο τέλος της ομιλίας του στο TEDxThessaloniki καταχειροκροτήθηκε από ένα κατάμεστο και όρθιο Ολύμπιον. Τα σχόλια στο hash tag του twitter TEDxThess διθυραμβικά. Ίσως γιατί ήταν ένα από τα καλύτερα παραδείγματα «του θάρρους για δημιουργία».
Στην εμπνευσμένη ομιλία του ο Άγγελος Πατσιάς εξηγεί την επαναστατική επιλογή του να ξεκινήσει το πρόγραμμα του «Σχολείου της Φύσης και των Χρωμάτων», ένα εκπαιδευτικό μοντέλο δημιουργικής αυτοδιαχείρισης, όπου οι μαθητές διδάσκονται πέρα από το αναλυτικό πρόγραμμα – μεταξύ άλλων – πώς να τραγουδάνε και να χορεύουν, πώς να παίζουν θέατρο, πώς να συγκεντρώνουν χρήματα για το σχολείο τους μέσω ενός κήπου λαχανικών, αλλά και πως να κάνουν τις δραστηριότητες και τις εκστρατείες τους γνωστές στο ευρύ κοινό μέσα από το blog και την web-tv τους.
Ιδού και ο Οδηγός Χαράς που συνάδει απόλυτα με τις σκέψεις του δασκάλου:
…Αυτό που πάντα αναζητούσαμε και πάντα θέλαμε να πετύχουμε ήταν ένα χαρούμενο σχολείο. Ένα σχολείο όπου ο μαθητής θα άφηνε πίσω του ό,τι στενάχωρο σκοτείνιαζε τη σκέψη και την ψυχή του και χάνονταν σε ένα κόσμο όπου μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε και να πετύχει το οτιδήποτε.
Θέλαμε ένα σχολείο που κάθε μαθητής θα ανακάλυπτε τον καλύτερο του εαυτό και θα μάθαινε να τον ξεπερνά. Θα βλέπει ευκαιρίες στα προβλήματα του και θα νιώσει τη δύναμη της επιλογής του.
Όταν το παιδί θα κοιτάζει τα σύννεφα θα βλέπει ελέφαντες και όταν θα στέκεται μπροστά μας θα μπορεί χωρίς φόβο να ορθώσει το λόγο του για να στηρίξει τις πράξεις και τις σκέψεις του.
Το Σχολείο που πάντα φανταζόμασταν και θέλαμε ήταν ένα σχολείο εξωστρεφές. Που θα αγκάλιαζε και θα αγκαλιάζονταν από την κοινωνία…
Τον Οδηγό Χαράς μπορείτε να τον βρείτε ε δ ώ
Filed under: Ανθρώπινη Ανάπτυξη,Δικαιώματα Ανηλίκων,Εφηβεία,Εκπαιδευτικό Υλικό,Κείμενα,Νέα για Νέους,Οικογένεια,Πες μου μια Ιστορία,Συναισθηματική Αγωγή,Τέχνη,Υγεία |
[…] Πηγή […]